منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

معرفی شیرآلات چشمی (اتوماتیک) و مزایا و معایب آنها

شنبه, 19 تیر 1400
بازدید : 4124
نظرات : 0

در عصری که همه چیز خودکار است، جای تعجب نیست که شیرآلات چشمی به محبوبترین انواع شیرآلات تبدیل شده اند. شیرآلات چشمی توسط حسگرهای مادون قرمز به صورت اتوماتیک عمل می کنند. وقتی سنسور سیگنالی را تشخیص ندهد، شیر بسته می ماند بنابراین هیچ آبی از شیر عبور نمی کند. سنسور با تشخیص حرکت، یک پیام مثبت به سلونوئید می فرستد که دریچه را باز می کند و اجازه می دهد آب خارج شود. شیرآلات چشمی علاوه در خانه ها معمولاً در حمامهای عمومی در مکانهایی مانند مراکز خرید، رستورانها و سایر ساختمانهای عمومی یافت می شوند. قیمت بالا از مهمترین معایب شیر چشمی محسوب می شود و در مقابل، صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از شیوع بیماری از مزایای بارز شیرآلات چشمی به شمار می رود. در ادامه این مطلب از بلومیس می خوانیم:

آیا شیرآلات چشمی ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

 معایب شیر چشمی

مزایا شیرآلات چشمی

طرز کار شیر آب چشمی چگونه است؟

 

شیرآلات چشمی

 

آیا شیرآلات چشمی ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

اخیرا شیرآلات چشمی به محصولی پرطرفدار و محبوب در خانه ها شده اند به خصوص خانه های سازگار با محیط زیست که هدف آنها استفاده هرچه کمتر انرژی از جمله آب است. شیرآلات چشمی معمولاً با باتری هایی کار می کنند که حسگر مادون قرمز را تأمین می کنند. به همین دلیل، آنها در ابتدای کار اغلب گران بودند، اما با گذشت زمان و افزایش تقاضا برای آنها، با قیمت های مقرون به صرفه تری به مراتب بیشتر در دسترس هستند. شیرآلات چشمی با ظاهر زیبا و ظریف خود جلوه ای لوکس به فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی شما می دهند و توانایی این را دارند که به نقطه کانونی حمام تبدیل شوند. برای اینکه بتوانیم پاسخی صریح به سوال بالا بدهیم، در ادامه در مورد مزایا و معایب شیر چشمی صحبت خواهیم کرد.

 

طرز کار شیر آب چشمی

 

 

معایب شیرآلات چشمی

 

1-قیمت بالا و هزینه گزاف

 هزینه و قیمت بالا از مهمترین معایب شیرآلات چشمی به حساب می آید که برای خرید این محصول شاید شما را مانند بیشتر افراد دچار تردید کند. اما خوب است بدانید اگرچه شیرآلات چشمی به نسبت شیرهای معمولی گرانتر هستند اما در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه ماهانه شما می شوند.

2- بدون برق، بدون آب

شیرآلات چشمی توسط نیروی الکتریکی خودکار می شوند. بنابراین قطع شدن برق به معنای نداشتن آب است. اگر خانه شما در منطقه ای واقع شده است که معمولاً با قطعی برق مواجه هستید، این محصول برای شما مناسب نیست. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که شیرآلات چشمی با توجه به منبع تغذیه در دو گروه کابل دار و باتری خور قرار می گیرند. اگر در طول روز برق خانه تان قطع می شود بهتر است شیرآلات چشمی خود را به منبع باتری مجهز کنید.

3- قرار گرفتن حسگر مادون قرمز در جای نامناسب

تمام کارایی شیرآلات چشمی و راحتی استفاده از آن ها به نحوه کار چشم الکترونیکی آن ها بستگی دارد و چنانچه اگر حسگر مادون قرمز در جای نامناسب قرار بگیرد، هنگام شستشو شیر با تاخیر زیاد باز می شود یا اصلا کار نمی کند. این مورد یکی از معایب بزرگ شیرآلات چشمی و اتوماتیک به حساب می آید که بیشتر در شیرهای پایه بلند اتفاق می افتد.

 

 

4- جنس شیرآلات چشمی و نحوه تمیز کردن آن

از دیگر معایب شیرآلات چشمی، نحوه تمیز کردن شیرهایی است که مواد تشکیل دهنده آن ها و روکشی که بر روی آن ها کشیده شده است، کیفیت خوبی ندارد. بسیار دیده می شود برای اینکه قیمت شیرهای اتوماتیک را پایین بیاورند و یک شیر چشمی ارزان را جایگزین کالایی گران کنند، از مواد بی کیفیت برای بدنه و روکش آن ها استفاده می کنند.

5-تعمیر شیرآلات چشمی

شیرهای چشمی علاوه بر داشتن مشکلاتی مانند چکه کردن آب، چشم الکترونیکی این محصول نیز ممکن است خراب شود ونیاز به تعمیرات دارد.

6- تغییر تنظیمات

تغییر تنظیمات از دیگر معایب شیر چشمی محسوب می شود. تنظیمات دما و فشار آب در این مدل شیرآلات از مدل های معمولی، سخت تر می باشد. زیرا نیازی به استفاده از ریموت کنترلی است. هرچند که در مدل های جدیدتر امکان تنظیم با استفاده از لمس قطعات شیر وجود دارد.

 

طرز کار شیر آب چشمی

 

مزایای شیر چشمی

 

1-صرفه جویی در مصرف

کمبود آب و خشکسالی معزلی است که علاوه بر کشور ما در دیگر کشورها نیز مشکلات بزرگی را به وجود آورده است و یافتن راه هایی برای صرفه جویی در مصرف آب یک امر مهم به شمار می آید. شیرآلات چشمی از محصولاتی هستند که نقش مهمی در کاهش مصرف آب ایفا می کنند. شیرهای چشمی معمولاً با دبی کم، هوادهی در فواره و سیستم یا موادی که از نشت جلوگیری می کنند، طراحی می شوند. از آنجا که شیرهای چشمی به صورت خودکار بسته می شوند باعث صرفه جویی در مصرف آب می شوند و یک ایده عالی برای خانواده های شلوغ و پرجمعیت می باشند.

2-بهداشتی بودن و جلوگیری از انتشار میکروب ها

از دیگر مزایای مهم شیرآلات بهداشتی بودن آنهاست. اگر شیرهای معمولی را مرتباً را تمیز نکنید می توانند محل تولید میکروب ها و آلودگی باشند. هنگامی که پس از استفاده از دستشویی یا پخت و پز دست های خود را می شویید، می توانید باکتری ها و ویروس ها را بر روی دسته ها باقی بگذارید. این میکروب ها می توانند دوباره به دست ها یا ظروف شما برگردند. اما در هنگام استفاده از شیرآلات چشمی نیازی نیست تا دسته شیر را لمس کنید و بدین ترتیب می توانید از شیوع میکروب جلوگیری کرده و به ویژه در فصل آنفلوآنزا ، کل خانواده خود را سالم نگه دارید.

3- دسترسی راحت و آسان به آب

افراد در هر سنی از جمله کودکان و بزرگترها می توانند به راحتی از شیرآلات چشمی استفاده کنند. برای اینکه دست خود را بشویید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دست خود را مقابل سنسور تکان دهید و پس از پایان کار ، آب به طور خودکار قطع می شود. برای فعال کردن سنسور می توانید فنجان خود را زیر شیر آب قرار دهید یا دست خود را از بالا تکان دهید.

 

طرز کار شیر آب چشمی

 

طرز کار شیر آب چشمی چگونه است؟

در شیرالات چشمی گیرنده و فرستنده حسگر مادون قرمز یا iR را در کنار هم نصب می‌کنند و هر جسمی که نزدیک شود سیگنال های ارسالی از فرستنده را تغییر می‌دهد و به سمت فرستنده بازگشت می زند و به این صورت دستگاه متوجه حضور دست شما خواهد شد و شروع به کار خواهد کرد. شما لازم نیست که حتماً دست خود را در معرض اشعه مادون قرمز قرار دهید بلکه می‌توانید فاصله‌ای از حسگر را که شروع به کار می‌کند تنظیم کنید مثلاً با فاصله 11 سانتی متر از دستگاه، آغاز به کار کند.  این میزان فاصله قابل تنظیم خواهد بود و هرچه این میزان کمتر باشد احتمال خطای دستگاه کاهش می یابد. معمولا اندازه این محدوده یا همان دید سنسور 10 تا 15 سانتی متر است.

نکته: اخیرا طراحان بسیاری از شیرآلات آشپزخانه را نیز به صورت چشمی طراحی می کنند زیرا بیشترین اتلاف آب در آشپزخانه اتفاق می افتد.

 

شیرالات چشمی

 

نتیجه گیری:

شیرالات چشمی به شیرهای بدون تماس نیز معروف هستند. به دلیل مصرف اقتصادی و پایداری محیط زیست یک محصول ایده آل برای تجهیز حمام یا آشپزخانه در اماکن عمومی مانند مدارس، بیمارستان ها، رستوران ها، توالت های عمومی و غیره می باشند. اما در چند سال اخیر به دلیل جذابیت و کارایی خود، آنها به طور فزاینده ای به خانه های ما راه پیدا کرده اند. این محصول پیشرفته از این نظر با شیرآلات کلاسیک متفاوت است که با سنسور کار می کنند و مستقیماً از شبکه اصلی، باتری یا هر طریق دیگر تغذیه می شوند.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com