منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

مزایا و معایب کابین دوش شیشه ای

ﺳﻪشنبه, 17 بهمن 1396
بازدید : 10370
نظرات : 0

در خانه های کوچکی که سرویس بهداشتی و حمام دارای فضایی مشترک هستند، پاراوان یا کابین های دوردوشی مناسب ترین انتخاب برای جدا کردن فضای حمام از سرویس بهداشتی می باشند. برای اغلب این کابین های دور دوشی درهای کشویی و یا تاشو طراحی می شود که برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند. امروزه انواع کابین دور دوشی مختلف با کاربردهای متنوع در بازار موجود می باشد که شما می توانید متناسب با فضای حمام خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته که کابین های دوردوشی می توانند انتخاب خوبی برای طیف گسترده ای از حمام ها باشند ولی دارای مزایا و معایبی نیز هستند که ما در این مطلب از بلومیس به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

 

مزایا و معایب کابین دوش

 

مزایا و معایب کابین دوش

 

مزایای کابین دوش

1.تمیز کردن و نظافت آسان

مهمترین مزیت کابین دوش این است که تمیز کردن آن به آسانی انجام می شود زیرا بیشتر سطوح آن صاف بوده و گوشه‌ها یا قسمت‌های کمتری با آلودگی و تجمع آن در ارتباط هستند. برای تمیز کردن جداره‌های شیشه‌ای و کف کاشی کاری زمان کمتری لازم است زیرا گوشه‌‌ها در مقایسه با حمام  سنتی نیاز کمتری به شستشو خواهند داشت.

2. مناسب برای همه حمام ها مناسب

از دیگر مزایای کابین دوردوشی این است که می توان کابین دوش را در هر اندازه‌ای نصب کرد زیرا می‌تواند متناسب با فضای واقعی حمام تنظیم شود. درواقع اندازه ی کابین دور دوشی مناسب ، به اندازه ی سرویس بهداشتی و فضای حمام شما بستگی دارد .پس اگر حمام شما کوچک است اصلا نگران نباشید چراکه برای قرار دادن آنها در جایی که ممکن است از نظر فضایی محدود یا شکل غیرمعمولی داشته باشد، مشکلی نخواهید داشت.

 

مزایا و معایب کابین دوش

 

3. قابلیت دسترسی آسان

برخلاف وان‌ یا دوش های قدیمی ، این نوع از کابین‌ بیشتر قابل دسترس هستند و راه‌حلی مناسب برای افرادی است که دچار چالش‌های حرکتی هستند. بسیاری از خطرات ناشی استفاده از وان‌ها به دلیل سطح شیب‌دار و لیز آن‌ها است که منجر به افتادن و صدمات بدنی و حتی جانی می‌شوند.

4. طراحی زیبا و لوکس

کابین های دوردوشی از مزیت داشتن طراحی خوب برخوردار هستند. مدرنیته بدون شک یکی از مزایای آن است. اگر می خواهید حمامی مدرن داشته باشید، می توانید یک کابین دوش لوکس با طراحی زیبا، کاشی و شیشه با کیفیت انتخاب کنید.  کابین دور دوشی به همه چیز یک سبک عالی می دهد و فضای کمی را اشغال می کند.

5. کاربردی بودن

کابین دوش دارای مزیت بزرگ کاربردی است ، زیرا ایده ای است که به ما اجازه می دهد به راحتی بدون اینکه کل حمام را خیس کنسم، دوش بگیریم. با ایجاد فضایی متمایز از حمام در برابر منطقه دوش محافظت کنید. این کابین دوش به ما این امکان را می دهد تا از فضای خود بسیار بهتر استفاده کنیم و فضای کافی برای دیگر لوازم جانبی باقی بماند.

 

معایب دور دوشی شیشه ای

 

معایب کابین دوش شیشه ای

 

1.عدم وجود حریم خصوصی

کابین دوردوشی حمام حریم خصوصی کافی را ایجاد نمی‌کند. چرا که از دیوارهای شیشه‌ای ساخته شده اند. برای فضایی تجاری که مردم از حمام مشترک استفاده می‌کنند، این نوع ایده‌آل نخواهد بود زیرا ممکن است به این معنی باشد که فقط یک نفر می‌تواند همزمان از آن استفاده کند.

2. احساس سرما

به علت نبود درب یا پرده دوش، احتمالاً در هنگام دوش گرفتن خیلی احساس سرما می‌کنید. هوایی که از طریق ورودی بدون درب جا‌به‌جا می‌شود، حمام را سردتر می کند.  به خصوص اگر در منطقه ای سردسیر زندگی می کنید این مشکل آزاردهنده خواهد بود.

 

 

3. نداشتن صرف اقتصادی

هزینه و قیمت بالا از دیگر معایب دور دوشی شیشه ای است. هرچند که کابین دوش مزایای زیادی دارد که در بالا بیان کردیم، اما بسیاری از مردم به دلیل قیمت نسبتا بالای این محصول برای خرید و نصب آن علاقه ای ندارند.

4. احتمال شکسته شدن پانل های دوش

پانل های دوش کابین های بدون چارچوب، اگرچه بسیار نادر است، اما می توانند شکسته و خرد شوند. اگرچه آنها از شیشه مقاوم ساخته می شوند، اما در اثر نیروی بیش از حد، احتمال اینکه خرد شوند و خسارت جانی و مالی به جا بگذارند خیلی زیاد است.

 

معایب دور دوشی شیشه ای

 

6 نکته مهم که قبل از خرید کابین دوش باید بدانید!

 

1. مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که چقدر فضا دارید. ابتدا بطور دقیق فضای زمینی موجود و ارتفاع فضا را اندازه گیری و محل قرار گرفتن کابین را مشخص کنید. سپس در مورد یک پاراوان مناسب فکر کنید. بهتر است در انتخاب کابین بیشتر دقت کنید و کابینی را انتخاب کنید که جای زیادی را اشغال نکند تا فضای کافی برای تجهیزات و دیگر وسایل سرویس بهداشتی باقی بماند.

2. محل قرار گرفتن کابین دوش نیز بسیار مهم است. تلاش کنید تا حد امکان محل قرار گرفتن کابین جدید درست در جای دوش قدیمی باشد ، زیرا دیگر نیازی به لوله کشی نیست و محل قرار گرفتن شیرآب گرم و سرد مشخص می باشد.

3. به قاب کابین دوش توجه کنید. گاهی به نظر این قاب‌ها از جنس آلومینیوم هستند ولی درواقع از جنس پلاستیک فشرده هستند که به رنگ نقره‌ای در آمده و یا روکش آلومینیومی دارند. این قاب‌ها که قیمت پایین‌تری هم دارد دارای کیفیت مناسبی نیستند.

4. برای نصب سینی دوش بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید زیرا در هنگام نصب سینی دوش بسیار دقیق عمل نکنید، با کمترین اشتباه هنگامی که تحت فشار قرار گیرد دچار نشتی می شود.

5. این نکته مهم را به یاد داشته باشید که در هنگام خرید سینی دوش بهتر است نوعی را انتخاب کنید که لغزنده نباشد و ایجاد خطرات افتادن و دیگر مشکلات در هنگام حمام کردن جلوگیری کنید.

6. امروزه کابین های دوردوشی پیشرفته و مجهز با طراحی های شیک و جذابی در بازار موجود می باشند که می توانند سرویس بهداشتی شما را رویایی سازند. این نوع پاراون ها از لحاظ ساختاری بسیار متنوع می باشند. مهم ترین ویژگی این کابین ها این است که علاوه بر اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کنند ، به سیستم های جکوزی، جت های مختلف ماساژ ، سونا و .....مجهز می باشند.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com