منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

با این 10 روش بوی بد توالت فرنگی را از بین ببرید!

شنبه, 30 اردیبهشت 1396
بازدید : 19811
نظرات : 0

سرویس بهداشتی بدبو می تواند بسیارناخوشایند و آزار دهنده باشد تا جاییکه افراد خانواده ماندن در آنجا را نتوانند تحمل کنند. بسیاری از ما با این مشکل روبرو هستیم و از بین بردن بوی بد توالت فرنگی دشوار است. دلایل زیادی می تواند باعث ایجاد آن بوی بد در دستشویی شود. همه ما دوست داریم که سرویس بهداشتی ما بوی مطبوع و دلپذیری داشته باشد ولی برای رفع بوی بد توالت فرنگی چه باید کرد؟ شستشو توالت فرنگی به صورت مداوم و مرتب، استفاده از تهویه مناسب و روشن کردن عود و شمع های عطری، چند گزینه موثر به عنوان راهی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی می باشد.

 

ار بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

روش های از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

روش های مختلفی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی در فضای خانه که ناشی از نشت گاز سمی و گاز فاضلاب است وجود دارد. خوب سوال این است که چرا توالت فرنگی بو میدهد؟ علت بو دادن توالت فرنگی نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است. این بو می‌تواند دائمی باشد و یا فقط در زمان‌های مختلفی به مشام برسد. بوی بد فاضلاب می تواند گاها بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد. در این مطلب از بلومیس سعی کرده ایم بهترین راهکارها برای رفع بوی توالت فرنگی را بیان کنیم.

1. شستشو توالت فرنگی به صورت مداوم و مرتب

تمیز کردن و شستشوی توالت فرنگی چند بار در هفته می تواند باعث از بین رفتن بوی بد آن شود. اگر چه تمیز کردن توالت کار خوشایندی نیست ولی نباید آن را نادیده بگیریم زیرا تمیز نکردن توالت فرنگی باعث تجمع میکروب ها و ایجاد بوی بد می شود.

2. بستن درب توالت فرنگی

یکی دیگر از روش های جلوگیری از انتشار بوی بد توالت فرنگی، بستن درب آن است. حتما بعد از استفاده از توالت فرنگی درب آن را ببندید و به کودکان خود یادآور شوید که درب آن را باز نگذاراند. درصورت شکستگی درب توالت فرنگی در جهت تعویض آن اقدام کنید.

 

رفع بوی بد توالت فرنگی

 

3. استفاده از تهویه مناسب

تهویه مناسب مانع انتشار بوی بد توالت فرنگی می شود. پس اگر سرویس بهداشتی شما فاقد پنجره و تهویه مناسب است حتما برای نصب یک دستگاه تهویه متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی خود در جهت گردش و انتقال هوا به بیرون اقدام کنید.

4. سوزاندن چوب کبریت

برای از بین بردن سریع بوی توالت، هیچ چیز مانند چوب کبریت کارساز نیست. برای این کار کافی است یک یا چند کبریت را روشن و سپس خاموش کنید. گوگردی که از سوختن چوب کبریت آزاد می شود، بوهای ناخوشایند را جذب و خیلی سریع از بین می برد.

5. استفاده از ترکیب نمک و جوش شیرین

ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و راهکاری برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی است. یک لیوان نمک و یک لیوان جوش‌شیرین را به همراه یک کتری آب‌جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.

 

چگونه بوی بد توالت فرنگی را از بین ببریم

 

6. استفاده از سرکه سفید

یکی از روش های خانگی از بین بردن بوی بد توالت فرنگی استفاده از سرکه می باشد. سرکه مانند جوش شیرین قابلیت جذب انواع بوی نامطبوع را دارد. برای این کار تنها کافیست مقداری سرکه را در ظرفی ریخته و در گوشه ای از سرویس بهداشتی قرار بدهید و نتیجه آن را ببینید.

7. استفاده از لیمو ترش

لیمو ترش نیز مانند سرکه توانایی ازر بین بردن بوی بد را دارد. مقداری آب لیمو را در سرویس بهداشتی خود اسپری کنید تا از شر بوی بد توالت فرنگی راحت شوید.

 

برای رفع بوی بد توالت فرنگی چه باید کرد

 

8. روشن کردن عود و شمع های عطری

شمع های معطر و عود علاوه بر جنبه زیبایی و تزیینی در از بردن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی بسیار مفید هستند. روشن کردن شمع و عود انرژی خوبی در فضا ایجاد می کند و مطبوع شدن فضای سرویس بهداشتی می گردد.

9. قرص ضدعفونی کننده

 استفاده از قرص های ضدعفونی کننده یکی دیگر از روشهای موثر در رفع بوی بد توالت فرنگی می باشد. این قرص ها علاوه بر رفع بوی نامطبوع، موجب ضد عفونی شدن کاسه توالت می شوند.

نکته: مصرف زیاد این قرص ها به دلیل ترکیبات شیمیایی باعث ایجاد لک در توالت فرنگی می شود.

 

راهی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی

 

10. گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه علاوه بر مطبوع کردن فضا، ظاهر سرویس بهداشتی را نیز زیبا و دلنشین می کند. تنها نکته مهم انتخاب گیاه برای حمام است زیرا همه گیاهان نمی توانند در این محیط رشد کرده و سالم بمانند. نور کم، رطوبت زیاد و درجه حرارت بالا همه نشان می دهد که فقط بعضی از انواع گیاهان می توانند در این محیط زنده بمانند. طیف گسترده گیاهان آپارتمانی مانند گل ساعتی، سرخس، سوسن چشم سیاه، پیچک شیطان و گل پامچال به عنوان گیاه مناسب دستشویی و حمام شناخته می شوند.

 

چرا توالت فرنگی بو میدهد؟

علت بو دادن توالت فرنگی نشان دهنده نشت گاز سمی سولفید هیدروژن یا گاز فاضلاب به داخل منزل است. این بو می‌تواند دائمی و یا فقط در زمان‌های مختلفی به مشام برسد. بوی بد فاضلاب می تواند گاها بسیار غلیظ باشد و یا بوی رقیقی داشته باشد. 

 

برای رفع بوی بد توالت فرنگی چه باید کرد؟

شستشو توالت فرنگی به صورت مداوم و مرتب، استفاده از تهویه مناسب و روشن کردن عود و شمع های عطری، بستن درب توال فرنگی، استفاده از سرکه سفید و گل و گیاه چند گزینه موثر به عنوان راهی برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی می باشد.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com