منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

ایده های خلاقانه در فضاهای ذخیره سازی حمام

شنبه, 10 شهریور 1397
بازدید : 5183
نظرات : 0

گاهی اوقات برای ساماندهی مفید فضای خانه، لازم به صرف کردن هزینه ی زیاد نیست و فقط با انجام ایده های خلاقانه و هوشمندانه می توانید به اهداف خود برسید. این روزها، کمبود فضا یکی از بزرگترین چالش ها در طراحی و دکوراسیون حمام به شمار می آید زیرا فضای کافی برای نگه داری و قرار دادن همه ی لوازم جانبی مانند روشویی کابینتی، وان، توالت فرنگی و... در حمام وجود ندارد و همین مسئله منجر به شلوغی و بی نظمی آن خواهد شد.

یکی از راهکارهای کاربردی دکوراسیون حمام های کوچک، استفاده مناسب از روشویی کابینتی و وسایل ذخیره سازی کوچک است. بجای اینکه حمام و سرویس بهداشتی خود را از وسایل ذخیره سازی بزرگ و جاگیر پر کنید می توانید از شلف ها و انواع قفسه های دیواری استفاده کنید و با قرار دادن حوله ها رنگارنگ خود بر روی آنها رنگ و بافت جدیدی را به دکوراسیون حمام خود اضافه کنید. به این ترتیب گرما و شادی را به حمام خود آورده و دیگر به یک کمد ذخیره سازی بزرگ نیازی ندارید.

ذخیره سازی و مهارت مرتب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله حمام و دیگر وسایل ضروری حمام یکی از قانون های طلایی طراحی حمام و اصول جهانی می باشد. قفسه و کابینت ها بسیار مهم هستند چون آنها می توانند به شما در مرتب کردن حمام کمک کنند. پس بهتر است به کابینت روشویی و آینه های کابینت دار فکر کنید. زیرا بیشتر های روشویی های کابینتی باز دارای چندین قفسه می باشند. شما می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله ها و دیگر وسایل خود را در درون این قفسه ها قرار دهید.

 

قفسه ها در طراحی حمام 

 

فضاهای ذخیره سازی در حمام و سرویس های بهداشتی به شما کمک می کند تا از آشفتگی در این فضاها جلوگیری کنید. ایده های خلاقانه و البته ساده، با هزینه اندک می تواند حمام و سرویس بهداشتی شما را متحول کند و جلوه ای متفاوت و زیبا به حمام شما بدهد. استفاده از وسایل بازیافتی مانند سبدها، شیشه های دورریختنی، جعبه ها و گلدان ها می توانند برای داشتن فضاهای ذخیره سازی بیشتر به شما کمک کنند.

هرکسی می داند فضای ذخیره سازی و نگهداری وسایل در هر فضایی بسیار مهم و کاربردی است، زیرا علاوه بر اینکه که یک دکور به شمار می آید، مانع بهم ریختگی و بی نظمی فضا حمام و سرویس بهداشتی می شود به ویژه هنگامی که فضا کوچک و وسایل جانبی حمام زیاد است.

کسانی که حمام و سرویس بهداشتی کوچک دارند به خوبی از مزایای قفسه ها و کارایی آنها آگاه هستند. قفسه های موجود در حمام یک راه بسیار عالی و کارآمد برای گذاشتن وسایل بهداشتی به شمار می آید. با این حال اگر قفسه ها به درستی و در جای مناسب خود قرار نگیرند، می توانند چشم انداز بدی ایجاد کنند، به همین دلیل بسیاری با ترس از این منظره، از نصب قفسه در حمام پرهیز می کنند.

بهتر است وسایلی را برای دکوراسیون حمام کوچک خود استفاده کنید که علاوه بر زیبایی، برای انجام کار خاصی ساخته شده اند. برای مثال می توانید از یک سبد چوبی یا حصیری زیبا با اندازه دلخواه برای قرار دادن حوله ها و پارچه های تمیز و سفید خود استفاده کنید تا هم جنبه تزئینی داشته باشند و هم بعنوان یک فضای مناسب و شیک برای ذخیره سازی وسایل به حساب آیند. در ادامه ی مطلب زیر مدل های متنوع و خلاقانه ازدکوراسیون حمام های کوچک را بررسی و مشاهده می کنید که در عین زیبایی، کاربردی نیز هستند.

 

کمبود فضا یکی از بزرگترین چالش ها در طراحی و دکوراسیون حمام می باشد. قفسه ها و روشویی های کابینتی یک راه بسیار عالی و کارآمد برای نگهداری از وسایل آرایشی و بهداشتی محسوب می شوند. زیرا علاوه بر اینکه که یک دکور به شمار می آیند، مانع بهم ریختگی و بی نظمی فضای حمام و سرویس بهداشتی می شوند.

 

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

ترکیب کشوها و فضای باز ذخیره سازی بیشتر در روشویی های کابینتی باز استفاده می شود. کشوها، مواد ضروری مانند لوازم بهداشتی و آرایشی را در خود نگه می کنند، در حالی که سبد های زیر روشویی کابینتی باز، مکان مناسبی برای قرار دادن حوله ها رنگی می باشد که بر زیبایی حمام نیز می افزاید.  

روشویی کابینتی باز یکی از انواع مدل های روشویی کابینت دار است که از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل ضروری حمام  و سرویس بهداشتی به شمار می رود. زیرا در عین مفید بودن بر زیبایی حمام می افزاید. روشویی های کابینتی باز علاوه بر جلوه ای که به سرویس بهداشتی می دهند، از لحاظ کاربردی هم بسیار مفید هستند. معمولا از روشویی های کابینتی باز برای نگهداری مواد آرایشی ، حوله ها، و تمامی وسایل بهداشتی دیگر استفاده می شود تا هم به آسانی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند و هم از شلوغی و بهم ریختگی سرویس بهداشتی جلوگیری کنند.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح برای دکوراسیون این حمام زیبا از روشویی کابینتی باز استفاده کرده است. روشویی کابینتی سفید با کاسه روشویی روسنگی، شیر آلات مدرن و نورپردازی زیبا، فضای حمام را به مکانی زیبا، آرامبخش و بسیار دلباز تبدیل کرده است. کشوها و فضای باز زیر روشویی کابینتی، مکان مناسبی برای نگه داری از مواد آرایشی، حوله ها و تمامی وسایل بهداشتی می باشد.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

در اغلب حمام ها و سرویس بهداشتی، گوشه و کنارهایی وجود دارند که بی استفاده مانده اند. بیشترین استفاده را از این سطوح بکنید؛ اجازه ندهید هیچ فضایی بی استفاده باقی بماند. طراح در این حمام از دیوار داخلی کنار دوش به عنوان فضای ذخیره سازی و یک جذابیت دکوراسیونی استفاده کرده است. فضایی نقاشی شده با سایه های سبز که به خوبی قفسه بندی شده است. در داخل این قفسه های قابل تنظیم ، جعبه های کوچکی قرار گرفته است که می توانند به هم ریختگی و بی نظمی حمام شما را سامان بخشند و سبد بزرگ در قفسه ی پایینی برای حوله های مرطوب مناسب می باشد. برچسب ها روشن می کنند که چه اقلامی در هر یک از سبدهای ذخیره قرار گرفته است.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

قفسه های دیواری آویزان در حمام می تواند برای نگه داشتن بسیاری از اقلام مورد نیاز که در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی مرتب شده اند، مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص برای قرار دادن وسایل دکوری، عطر و لوازم آرایشی نیز می تواند مناسب باشد. در تصویر بالا، طراح برای دکوراسیون این حمام روشن و آفتابگیر، روشویی کابینتی چوبی دست ساز انتخاب کرده است. کاسه روشویی آبی رنگ و شیرآلات مدرن، زیبایی این روشویی کابینتی لوکس را تکمیل کرده است. طراح سبدی از لوازم آرایشی را به قلاب نصب شده در بدنه ی روشویی کابینتی آویزان کرده است. کشوهای وسط کابینت روشویی برای ایجاد یک منطقه نمایش بسیار زیبا و کاربردی حذف شده اند. طراح بهترین استفاده را از این فضا برای نگه داری از حوله ها، لوازم آرایشی و بهداشتی برده است.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

طراح در گوشه ی دیوار حمام و کنار روشویی کابینتی یک کابینت دیواری نصب کرده است. در داخل کابینت دیواری، یک آینه ی بلند قرار دارد که دید بصری این حمام کوچک را افزایش داده است. کشوی پایین کابینت، یک مکان ویژه برای لوازم آرایشی و ظریف است. یک کشوی کوچک که برای قرار دادن اقلام کوچک مناسب است.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

اگرحمام شما کوچک است و فضای افقی به اندازه کافی ندارید می توانید از فضای عمودی استفاده کنید و وسایل مورد نیازتان را به صورت عمودی در حمام جای دهید . به این ترتیب تمام وسایلی که شما در یک حمام و یا سرویس بهداشتی بزرگ جای می دادید را می توانید در سرویس بهداشتی با ابعاد کوچکتری جای داده و به فضاسازی حمام خود کمک کنید. به تصویر بالا نگاه کنید. با مشاهده عکس متوجه می شوید که در بالای کانتر روشویی کابینتی، یک قفسه کوچک طراحی شده است که مکان مناسبی برای لوازم بهداشتی و آرایشی و حوله ها می باشد. کارهای دیگری مانند اضافه کردن آینه عمودی نیز می تواند هم در زیبایی و هم در فضاسازی به مقدار زیادی به شما کمک کند.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

 

به طور کلی در حمام های کوچک کانتر روشویی کابینتی تنها سطح صاف و مقطع برای قرار دادن وسایل آرایشی و بهداشتی می باشد. با استفاده از راه حل های ذخیره سازی هوشمند حمام، این فضا را به حداکثر برسانید. به عنوان مثال می توانید جا حوله ای، جا مسواکی و حتی جاصابونی را به وسیله ی پیچ به دیوار نصب کنید تا بتوانید فضای بیشتری در حمام ایجاد کنید. همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح این حمام برای ایجاد فضای بیشتر، جامسواکی زیبایی را به دیوار نصب کرده است که در زیبایی حمام نیز بی تاثیر نمی باشد.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

ممکن است مدیریت تمام ملزومات در حمام های کوچک به ترکیب چندین گزینه ذخیره سازی نیاز داشته باشد. زیرا علاوه بر اینکه این گزینه ها می توانند فضای بیشتری را ایجاد کنند، در دکوراسیون حمام نیز نقش بسزایی خواهند داشت. در تصویر بالا، طراح با قرار دادن جعبه های چوبی رنگی بر روی هم فضای مناسبی را به عنوان محل نگهداری از حوله های رنگارنگ ایجاد کرده است. او تلاش کرده است تا با استفاده از پالت رنگ های روشن و جذاب، فضای حمام را شاد و سرزنده نشان دهد. قفسه ها علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای نگهداری از حوله ها و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی می باشند، در دکوراسیون حمام نیز تاثیرگذار هستند. شما می توانید با استفاده از چسب چوب جعبه ها را به هم پیوست کنید. ترکیب زیبای جعبه ها و حوله های رنگی با تم سفید حمام بسیار جذاب و چشمگیر است.

 

روشویی های کابینتی باز علاوه بر جلوه ای که به سرویس بهداشتی می دهند، از لحاظ کاربردی هم بسیار مفید هستند. از گوشه و کناره های حمام بیشترین استفاده ببرید و اجازه ندهید تا هیچ فضایی بی استفاده باقی بماند. سعی کنید بیشتر از فضا های عمودی حمام و سرویس بهداشتی کوچک بهره ببرید و وسایل مورد نیازتان را به صورت عمودی در حمام جای دهید.

 

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

به منظور استفاده بهتر از فضاهای داخلی حمام و کاهش فضاهای پرت تا جایی که امکان دارد از کمد ها و قفسه ها بهره ببرید، این کار نه تنها در ظاهر فضای مورد نظر تاثیر شگرفی دارد که در مرتب بودن حمام و ایجاد احساس آرامش افراد خانواده نیز دخیل است. اگر در نظر دارید تا از این دست از قفسه ها و کمدها در حمام خود استفاده کنید، ابتدا باید فضاهای خالی مانند بین ستون های حمام را پیدا کنید و سپس با توجه به متراژ و شکل فضای حمام خود اقدام به تهیه قفسه های دیواری نمایید. بسیاری از این قفسه ها و کابینت ها به شکل کارخانه ای و پیش ساخته هستند که البته معایب و مزایای خود را دارند که یکی از آن ها پرت شدن فضا است، اما بهتر است بدانید اگر این قفسه ها برای حمام شما به صورت اختصاصی ساخته شوند زیبایی و کارآمدی آن دوچندان می شود. در تصویر بالا، طراح برای نظم بیشتر حمام از قفسه دیواری استفاده کرده است. طرح و رنگ قفسه با روشویی کابینتی هماهنگ است و بدلیل فضای زیاد، بهترین جا برای نگهداری از وسایل آرایشی و بهداشتی و حتی دکوری می باشد.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

امروزه انواع مدل های روشویی کابینتی با طراحی های مختلف مانند روشویی کابینتی باز، روشویی کابینتی چوبی و کابینت روشویی دیواری در بازار وجود دارد. روشویی های کابینتی از وسایل ضروری حمام به شمار می روند زیرا علاوه براینکه در زیبایی حمام موثرند، شما می توانید از قفسه ی زیر روشویی برای نگه داری از وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. اگر به تصویر بالا دقت کنید، خواهید دید که چگونه طراح  بهترین استفاده را از این روشویی کابینتی چوبی برده است.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

این کابینت چوبی زیبا در کنار کابین دوردوشی واقع شده است. نگه داشتن حوله ها در قفسه ی باز تنها تضمین می کند که آنها همیشه در دسترس هستند، در حالی کشوها و قفسه های پایینی را می توان برای پوشاندن دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کرد. ترکیب طرح و رنگ این کابینت زیبا بسیار چشمگیر است و آینه ی بالای کابینت در افزایش دید بصری حمام نقش بسزایی دارد.

 

قفسه ها در طراحی حمام

 

با نصب یک قفسه معلق مدرن در زیرروشویی کابینتی، حداکثر کارکرد یک سینک کنسول براق را افزایش دهید. حمام زیبای بالا به سبک معاصر دکور شده است. طراح با انتخاب روشویی کابینتی دیواری، شیرآلات لوکس و نورپردازی مناسب این حمام زیبا را به خوبی دکور کرده است. قفسه ی باز زیر روشویی، جای حوله را در کنار دوش فراهم کرده و با سبک معاصر حمام به خوبی ترکیب شده است. این قفسه همچنین می تواند برای لوازم آرایشی و یا ظروف ذخیره سازی کوچک نیز استفاده شود.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com