منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

تمیز کردن توالت فرنگی + 3 روش برای از بین بردن زردی توالت فرنگی

یکشنبه, 19 اردیبهشت 1400
بازدید : 3748
نظرات : 0

توالت فرنگی یکی از پرکاربردترین وسایل سرویس بهداشتی می باشد و تمیز کردن آن یک امری ضروری و لازم به حساب می آید. یک توالت فرنگی کثیف نه تنها تصویری زشت و زننده دارد بلکه پر از میکروب و بوی بدی را در فضا ایجاد می کند. به هر حال تمیز کردن توالت فرنگی همانند دیگر کارهای ناخوشایند زندگی می تواند انجام دادن شما را به دردسر بیاندازد. بهترین روش برای از بین بردن زردی توالت فرنگی، استفاده از بوراکس و آبلیمو می باشد.

 

 

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی

 

نحوه تمیز کردن توالت فرنگی

توالت ها به طور کلی منطقه ای دارای میکروب بالا هستند و سیاه شدن کاسه توالت فرنگی ظاهری ناخوشایند دارد، بنابراین تمیز کردن و ضد عفونی کردن آن هفته ای دو بار بسیار مهم است. توالت فرنگی از سه بخش کاسه، درپوش و بدنه تشکیل شده است که برای یک تمیز کاری اساسی باید همه قسمت ها به خوبی شسته و ضد عفونی شوند.

1. وسایل اطراف و بالای توالت فرنگی را جمع آوری کنید.

2. دستکش بپوشید. توالت فرنگی می تواند پناهگاه باکتری ها باشد شما می خواهید در حینی که توالت  فرنگی را تمیز می کنید دستهایتان خشک و تمیز بماند دستکش هایتان را از دیگر دستکش ها جدا نگه دارید . شما می توانید این دستکش ها را با رنگی متفاوت از دیگر دستکش های در خانه تهیه کنید تا در موقع استفاده حتی به دور تصادفی ار آن به اشتباه استفاده نکنید.    

3. مواد پاک کننده به داخل کاسه توالت فرنگی بریزید. البته بهتر است که پاک کننده به داخل لبه ی کاسه بریزید زیرا نادیده گرفتن آن می تواند منجر به تجمع جرم و کثیفی در طول لبه شود.

4. با استفاده از برس کل کاسه توالت فرنگی را خوب بسابید و اگر در برخی از قسمت ها جرم بیشتری را مشاهده کردید، برس را مدت زمان بیشتری در آنجا نگه دارید.

 

علت کپک زدگی توالت فرنگی

 

5. سیفون را بزنید. سیفون کاسه و برس را آبکشی می کند. هم چنین حرکت آب می تواند برای شستشوی خاک های دور کاسه مفید باشد. اگر لکه ای همچنان باقی ماند اجازه دهید تا مایع تمیز کننده بر روی آن بماند تا زمانیکه لکه تمیز شود بعد آن را آبکشی کنید.

6. حالا نوبت تمیز کردن درپوش توالت فرنگی است. برای این کار می توانید از تمیزکننده ها همراه با یک حوله نرم قدیمی استفاده کنید.

7. در آخر نوبت به تمیز کردن بدنه توالت فرنگی می رسد. برای این کار می توانید یک دستمال را به مواد شوینده آغشته کرده و تمیز کاری را شروع کنید. برخی از قسمت های بدنه توالت فرنگی مانند پایه توالت و مخزن پشت از دید پنهان هستند ولی تمیز کردن آنها را فراموش نکنید.

نکته: اگر نمی خواهید از مواد شوینده صنعتی برای تمیز کردن توالت فرنگی استفاده کنید، سرکه یک جایگزین مناسب و با کارایی بالا است. برای این کار لازم است که مقدار مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید. مایع را به همه جای توالت فرنگی اسپری کرده و با یک دستمال خشک کنید. سرکه خاصیت اسیدی دارد و درصد زیادی از ویروس ها را از بین می برد. سرکه و جوش شیرین در از بین بردن زردی توالت فرنگی بسیار خوب عمل می کنند.

 

تمیز کردن توالت فرنگی

 

علت کپک زدن توالت فرنگی و نحوه تمیز کردن آن

رطوبت و خیسی زیاد می تواند باعث کپک زدن توالت فرنگی شود و البته این کپک زدن با شستشوی با آب از بین نمی رود. استفاده از جوش شیرین بهترین گزینه برای از بین بردن کپک زدگی توالت فرنگی می باشد. جوش‌شیرین ماده‌ای ارزان، بی‌بو و ملایم است که برای تمیز کردن این کپک‌ها بسیار مناسب است. برای تهیه شوینده جوش‌شیرین، مواد زیر را با یکدیگر ترکیب و استفاده کنید.

  •  یک قاشق چای‌خوری صابون مایع
  • یک فنجان جوش شیرین
  • چند قطره اسانس (مرکبات، رزماری، اسطوخودوس، نعناع، اکالیپتوس و …)
  • آب به مقداری که ترکیب را به شکل خمیر در آوریم.

مکان‌های موردنظر را از این ترکیب بپوشانید و کمی منتظر بمانید. سپس آن را با اسکاج خوب تمیز کنید تا کپک از بین برود و آب کشی کنید. در صورت لزوم این کار را دوباره تکرار کنید تا قارچ و کپک‌ها به کلی از بین بروند.
 

3 روش مناسب برای از بین بردن زردی توالت فرنگی

1. استفاده از بوراکس و آبلیمو

یکی از روش های موثر برای از بین بردن زردی کاسه توالت استفاده از ترکیب بوراکس و آبلیمو است. برای انجام این کار ابتدا 1 تکه آبلیمو را با دو الی سه پیمانه پودر بوراکس ترکیب کرده تا حالت خمیری پیدا کند. سپس خمیر را روی لکه‌های زرد کاسه توالت بمالید و اجازه دهید حدود دوساعت بماند و در آخر با استفاده از فرچه توالت را آبکشی نمایید. این روش برای از بین بردن لکه های زرد سختی که در اثر ادرار، زنگ‌زدگی و رسوب آهک ایجاد می شود، مناسب است.

2. استفاده از سرکه و جوش شیرین

یک روش دیگر برای از بین بردن لکه زرد توالت فرنگی، استفاده از سرکه و جوش شیرین می باشد که در 3 مرحله انجام می شود.

مرحله اول: یک فنجان سرکه را روی کاسه دستشویی ریخته و با استفاده از فرچه آن را روی سطح مورد نظر پخش کنید سپس اجاره دهید ۱ دقیقه بماند.
مرحله دوم: در این مرحله یک فنجان جوش شیرین را روی لکه بپاشید و مجدد ۱ تا ۲ فنجان سرکه را روی آن بریزید و بعد از آنکه محلول واکنش نشان داد اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی کاسه توالت بماند.
مرحله سوم: در نهایت با استفاده از فرچه و آب اقدام به شستشوی لکه‌ها و نظافت توالت نمایید. توالت را چندبار بشویید تا باقی مانده لکه‌ها به طور کامل از بین بروند.

3. استفاده از نوشابه

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن جرم توالت فرنگی و زردی آن استفاده از نوشابه می باشد. در این روش ابتدا یک شیشه نوشابه را با مقداری آب ترکیب کرده و بر روی لکه اسپری کنید. سپس اجازه دهید حدود نیم ساعت روی سطح مورد نظر بماند سپس دستشویی را با آب شستشو دهید.

 

چگونه توالت فرنگی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن توالت رنگی می توانید از مواد شوینده صنعتی یا سرکه استفاده کنید. مواد پاک کننده را به داخل کاسه توالت فرنگی بریزید و سپس با استفاده از برس کل کاسه توالت فرنگی را خوب بسابید و در آخر سیفون را کشیده و آبکشی کنید.

 

بهترین روش برای از بین بردن زردی کاسه توالت چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن زردی توالت فرنگی، استفاده از بوراکس و آبلیمو می باشد.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com