منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

آموزش نصب توالت فرنگی (6 نکته طلایی و مهم که باید بدانید!)

شنبه, 25 اردیبهشت 1400
بازدید : 5159
نظرات : 0

اگر برای نصب توالت فرنگی اعتماد به نفس و مهارت کافی دارید و می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید با ما در این مطلب از بلومیس در مورد آموزش نصب توالت فرنگی همراه شوید. نصب توالت فرنگی جدید از چیزی که شما فکرش را هم بکنید آسان تر می باشد و تنها لازم است که اصول اولیه این کار را بدانید و وسایل لازم برای نصب توالت فرنگی را در دسترس خود قرار بدهید. دقت کافی در نصب توالت فرنگی نیز از ضروریات است زیرا در غیر اینصورت امکان نشتی آب و بیرون آمدن فاضلاب از سیفون توالت فرنگی وجود دارد.

 

آموزش نصب توالت فرنگی

 

ابزارهای لازم برای نصب توالت فرنگی

  • تراز بنایی
  • بوگیر ژله ای
  • آچار فرانسه و پیچ گوشتی
  • چسب آکواریوم
  • متر
  • توالت فرنگی

 

طریقه نصب توالت فرنگی

 

طریقه نصب توالت فرنگی

 

گام اول: نصب بوگیر توالت فرنگی

قرار دادن بوگیر ژله ای در دهانه لوله فاضلاب اولین گام برای نصب توالت فرنگی می باشد. بوگیر توالت فرنگی انواع مختلفی دارد که برخی ژله ای، لوله ای شکل که به راحتی داخل لوله فاضلاب قرار می‌گیرد و حتی برخی بوگیر دارای دو پیچ هستند. البته بوگیر های پیچ دار کیفیت بالاتری دارند و مانع جابه جایی کاسه توالت می شوند ولی در عوض نسبت به انواع دیگر گرانتر است.

نکته اول: قبل از نصب بوگیر دقت کنید که حتما لوله فاضلاب تنها یک سانتی متر بالاتر از کف دستشویی باشد و در صورت بلند تر بودن لوله، آن را برش داده و خوب سمباده بزنید.

نکته دوم: برای جلوگیری از نشتی آب فاضلاب بهتر است دور تا دور بوگیر را با چسب آکواریوم بپوشانید.

 

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار

 

گام دوم: قراردادن کاسه توالت فرنگی بر روی بوگیر

در گام دوم کاسه توالت باید کاملا بر روی بوگیر قرار بگیرد و لازمه آن این است که زمین کاملا تراز باشد. پس از تراز کردن زیر کاسه توالت، آن را بر روی حلقه مومی یا بوگیر قرار داده و کمی به آن فشار وارد کنید تا کاملا در جای خود ثابت شود. در نهایت پیچ و واشرها را به طور کامل محکم کنید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که کاسه دقیقا تراز باشد در غیر این صورت بهتر است با گذاشتن چند سکه پول کاسه را تراز کنید و دور تا دور آنرا چسب آکواریوم بزنید.

 

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

 

گام سوم: نصب مخزن و و وصل کردن به آن کاسه توالت

در این گام با شلنگ مخصوص مخزن را به فلکه آب متصل کنید.

 

طریقه نصب توالت فرنگی

 

گام چهارم: نصب درست نشیمنگاه توالت فرنگی

در این مرحله با استفاده از پیچ گوشتی نشیمنگاه را به توالت نصب کنید. بهتر است نشیمن‌گاه و توالت را به صورت یک کیت خریداری کنید زیرا گاهی اوقات خریدن نشیمن‌گاهی که با توالت هم‌اندازه باشد کمی سخت است. و در آخر تمام بخش های توالت فرنگی با چسب آکواریوم درزگیری گردد.

 

طریقه نصب توالت فرنگی

 

نکات مهم در نصب توالت فرنگی

1- هنگام لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی حتما درپوش داشته باشد تا سیمان و…. داخل آن وارد نشود.

2-بهتر است فلاش تانک هایی با ظرفیت مناسب 3 تا 6 لیتر برای توالت فرنگی نصب کنید تا باعث هدر رفتن آب نشوند.

3-لوله فاضلاب به ارتفاع ۱ تا ۱٫۵ سانتی متری از کف سرامیک قرار بگیرد.

4-بهترین زاویه لوله هواکش از نقطه اتصال به لوله فاضلاب ،45 درجه است. زیرا هر زاویه دیگری باعث می شود تهویه هوا به درستی انجام نشده  و بوی نامطبوع به داخل سرویس بهداشتی بازگردد.

5- فاصله توالت فرنگی از دیوار مجاور، پشت و روبرو بسیار مهم است و باید بر اساس استاندارهای تعیین شده این اندازه ها محاسبه گردند.

6-اگرچه پیچ کردن توالت فرنگی به زمین امکانپذیر می باشد ولی برای جلوگیری از نشت فاضلاب به بیرون بهتر است با استفاده چسب آکواریوم درزگیری به خوبی صورت بگیرد.

 

فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار مجاور

رعایت فاصله استاندارد توالت فرنگی از دیوار مجاور و روبرو در نصب توالت فرنگی بسیار مهم و الزامی می باشد. مطابق با یک استاندارد کلی و با توجه به نوع توالت فرنگی، اندازه فاصله از مرکز توالت فرنگی تا هر شئ مجاور و یا دیوار کناری آن ۱۵ اینچ است. این اندازه حداقل فاصله است و شما می توانید با توجه به اندازه و ابعاد فضای سرویس بهداشتی فاصله بیشتری در نظر بگیرید.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com