منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونگی انتخاب کفپوش مناسب حمام و سرویس بهداشتی

پنجشنبه, 07 تیر 1397
بازدید : 3933
نظرات : 0

 انتخاب کف پوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد. کف پوش‌های حمام در معرض آب، رطوبت، چربی، و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و به همین دلیل دوام و بهداشت آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با این حال، این موضوع به معنی بی‌اهمیت بودن و قربانی کردن سبک و طراحی حمام و کف پوش‌های آن نیست. بسیار مهم است که متریال هایی را برای کف حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید که ضریب اصطکاک بالایی داشته باشند. هر چه این ضریب بالاتر باشد، مقاومت لغزشی آن بیشتر خواهد بود.

امروزه کفپوش های متعدد با متریال های مختلف برای حمام وجود دارند. متریال های سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و بادوام هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به پرسلان، چوب، سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و سنگ های مهندسی شده مانند کورین و کوارتز اشاره کرد. 

کفپوش پرسلان

 

کفپوش پرسلان

 

پرسلان ها از سرامیک های معمولی ضخامت بیشتری دارند و از آنجا که در ساختشان از آکریلیک استفاده می شود، جذب آب پایین تا کمتر از ۱/۰ درصد دارند. این مقدار نفوذ آب باعث شده تا این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای کف پوش ساختمان باشد. بهتر است کف پوش حمام از جنس سرامیک باشد زیرا هم بادوام تر است ، هم تمیز کردن آن راحت است ، هم نسبت به رطوبت حساس نیست و در موقع خیس شدن هم چندان لیز نمی باشد حتما توجه داشته باشید سرامیک انتخابی برای حمام از نوع لیز نباشد.

مقاومت در برابر یخبندان، مقاومت شیمیایی بالا، مقاومت در برابر لک پذیری، مقاومت در برابر مواد شوینده و پاک کننده، اسیدها و بازها حتی در زمان های طولانی و مقاومت بالا در برابر سایش باعث عمر طولانی و درخشش زیاد این نوع سرامیک های مدرن شده است.

کفپوش کورین

 

کفپوش کورین

 

سنگ کورین بهترین دوست شما در طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی هستند و بدلیل ویژگیهای منحصربه فرد و عملکرد عالی در زمینه سرویس بهداشتی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. سنگ مصنوعی کورین یکی از بهترین متریال ها جهت اجرا برای روشویی سرویس بهداشتی و سینک دستشویی  می باشد. طراحی حمام با مشتقات سنگ کورین مانند سنگ روشویی کورین ، روشویی کابینتی کورین ، سینک روشویی کورین ، دیوارپوش کورین و کفپوش کورین نشان دهنده ی یک فرصت برای تحقق بخشیدن به سبک منحصر به فرد و رویایی شما است. متریال کورین دوام، زیبایی و ظرافت را به ایده های شما ارائه می دهد و شما می توانید با اعتماد کامل از انتخاب آن ها لذت ببرید.

سنگ مصنوعی کورین قابلیت ضد لک دارد و یکپارچه بودن صفحات آن باعث می شود تا کل کار بدون درز انجام گیرد. سنگ کورین بدلیل اجرای بدون درز، یک متریال فوق العاده برای فضاهایی است که آب ریزی دارند. ویژگی های اصلی سنگ کورین شامل آنتی باکتریال، سطح غیر متخلخل، تنوع رنگ و مقاومت در برابر لکه است که تمیز کردن آن را آسان کرده است. 

 کابینت های روشویی و سینک کورین ظاهری گرم و جذاب و کیفیتی عالی دارند. هم چنین می توانید از سطوح زیبای کورین به عنوان کفپوش در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

کفپوش کوارتز

 

کفپوش کوارتز

 

کوارتز یکی از سخت ترین و البته سرشارترین مواد معدنی در طبیعت است. درواقع، تقریبا همه نوع سنگ دارای درصدی از این ماده سرشار در خود است. تولید کنندگان سطوح پیش خان حمام به ماده ای که 95 درصد آن کوارتز است رنگ رزین، و گاهی مواد قابل بازیافت اضافه می کنند تا این ماده در رنگ ها و طرح های مختلف قابل تولید باشد. اجرای کوارتز بهترین گزینه برای انتخاب سرویس بهداشتی می باشد زیرا کوارتز مقاومت خش ناپذیری بسیار بالایی دارد و آنتی باکتریال نیز است یعنی فاقد هرگونه خلل و فرج جهت ورود و رشد باکتری ها می باشد. میزان جذب رطوبت آن نزدیک به صفر است و مقاومت بالایی در برابر لک، خش و ضربه دارد. سایلتون با بیش از هفتاد رنگ و طرح مختلف در سه نوع بافت متفاوت تولید می شود. این محصول بدون نیاز با پولیش، واکس و یا نگهدارنده درخشندگی خود را در طول سالیان زیاد حفظ می کند.

کفپوش مرمر

 

کفپوش مرمر

 

مرمر سنگی گران، کلاسیک و صاف است که هم در حمام های سنتی و هم در حمام های مدرن به خوبی با فضا هماهنگ می شود. رگه های طبیعی و متمایز آن با رنگ های سیاه، خاکستری، سرخ و آبی تا سفید، جذابیت حمام شما را دوچندان می کند. سنگ های مرمر به صورت صیقل خورده (براق، خیلی براق) یا با سنگ تیز شده (جلاخورده، صاف با اندکی براقیت یا بدون برق) و با اندازه های ورقه ای، تایل یا حتی به صورت موزاییکی موجود اند. تایل های مرمر هم در کف و هم در دیوار استفاده می شوند اما معمولا به دلیل قیمت زیادشان، فقط برای بخش های تأکیدی به کار می روند.

سنگ مرمر برای کسانی که هزینه برای شان اهمیتی ندارد و به دنبال ظاهری کلاسیک و لوکس هستند مناسب است. این متریال ها به دلیل نیاز به مراقبت و احتیاط زیاد برای حمام های عمومی خانه مناسب نیستند.

کفپوش گرانیت

 

 

سنگ گرانیت نیز مانند سنگ چینی مقاومت بالایی در برابر جذب رطوبت دارد و در برابر مواد شیمیایی نیز دوام بالایی دارد. ولی سنگهای گرانیت تیره رنگ زیبایی کافی را به سرویس بهداشتی نمی بخشند.

کفپوش تراورتن

 

کفپوش تراورتن

 

تراورتن با رنگ های طلایی کرمی و سرخ گونه و منافذ، سوراخ ها و رگه های طبیعی اش دارای صفات ممتاز زیادی است. این سنگ بسته به نوع پرداختش برای ایجاد ظاهری کلاسیک یا روستیک مناسب است. دو پرداخت اصلی که روی سنگ های تراورتن اعمال می شود، یکی سابیدن با سنگ و دیگری غلت دادن آن ها است. تایل های سنگ ساب شده در پروسه ی تولید متحمل سایش و سنباده زنی گسترده ای می شوند تا سطحی یکپارچه و هموار مانند سنگ مرمر ایجاد شود اما درخشش زیادی ندارند. تایل های غلت خورده سطحی فوق العاده بافت دار با حداقل درخشندگی دارند.

صرف نظر از پرداخت، این تایل ها باید به صورت صحیحی درزگیری و بتونه کاری شوند تا در برابر آب نفوذ ناپذیر شده و مراقبت از آن ها آسان تر گردد. در طی فرآیند ملات ریزی سوراخ ها می توانند با ملات پر شوند تا پایداری سنگ را بیشتر کرده، به تمیز ماندن آن کمک کنند و ظاهری یکدست به آن دهند اما اگر ظاهری طبیعی می خواهید، سوراخ ها را پر نکنید. تراورتن برای کسانی که تایل هایی کلاسیک با صفات ویژه می خواهند و به هزینه ی بالا و مراقبت  های موردنیاز اهمیتی نمی دهند، بسیار مناسب است.

کفپوش چوبی

 

کفپوش چوبی



استفاده از چوب فقط برای افراد نترس توصیه می شود. آب داخل پرداخت نهایی چوب نفوذ و لکه ایجاد می کند. در طول نصب، پارکت های چوبی باید به درستی و با دقت به لبه های دیوار نصب شوند. پرداخت نهایی چوب باید با پلی یورتان باشد و این کار باید دوبار انجام شود تا مشکلی ایجاد نشود. از کفپوش های چوبی برای فضای زیر دوش و جایی که همیشه آب جریان دارد نمی توان استفاده کرد. فقط بهتر است در قسمت رختکن از آن استفاده کنید. 

نکته: در هنگام انتخاب نوع مناسب سنگ مورد استفاده در سرویس های بهداشتی و حمام به دو نکته مهم زیر توجه کنید:

1- نوع پوشش سطح سنگ:

به هیچ وجه از سنگ های دارای سطح زبر و یا متخلخل به دلیل نفوذ جرم استفاده نشود و حتما از سنگ های ساب خورده با سطوح براق استفاده شود زیرا هرگونه خلل و فرج و تخلخل در سطوح حمام به سرغت با جرم های آلودگی پر می شود و تمیز کردن آن مشکل است و در نتیجه صحنه ای کثیف و نازیبا ایجاد می کند.

2- ابعاد سنگ:

سنگ انتخاب شده حتما می بایست دارای ابعادی متناسب با فضای سرویس بهداشتی و حمام مدنظر باشد زیرا در صورت بزرگ بودن  بیش از حد ابعاد سنگ، در حین شیب بندی لبه های سنگ  ناهمواری ایجاد می کنند.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com