منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

مراحل و هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

دوشنبه, 06 آبان 1398
بازدید : 5709
نظرات : 0

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی به عوامل مختلفی مانند تغییرات اعمال شده، دستمزد کارفرما، هزینه تهیه مواد و مصالح اولیه و… بستگی دارد. بازسازی حمام شاید در گام اول ترسناک به نظر برسد، ولی قطعا یکی از بهترین کارهایی است به ارزش خانه شما می افزاید، سبک آن را به روز می کند و باعث می شود آن را با نیازهای فعلی خود تطبیق دهید. به عبارتی بازسازی توالت و سرویس بهداشتی بهترین زمان برای معرفی پیشرفت هایی است که می تواند برای سالهای آینده در خدمت شما و خانواده شما باشد. امروزه بازسازی حمام و سرویس بهداشتی در بین مالکان آپارتمان ها و خانه ها برای ایجاد امکانات بهتر و کاربردی، بسیار رواج پیدا کرده است. اگرچه هزینه بازسازی سرویس بهداشتی نسبتا گران است ولی بازسازی حمام تصمیمی جسورانه است. زیرا  لوازم جانبی مدرن و پیشرفته، امکانات رفاهی و توجه به جزئیات، می تواند حمام شما را به  فضایی رویایی و مجلل تبدیل کند. با ما در این مطلب از بلومیس همراه شوید تا با مراحل بازسازی سرویس بهداشتی و نکات و فاکتورهای مهم آن آشنا شوید.

 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

 

مراحل بازسازی کف سرویس بهداشتی 

کف سازی سرویس بهداشتی از مراحل بازسازی می باشد که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که سرویس بهداشتی مکانی است که دائماً با نم و رطوبت در ارتباط بوده و نظافت و شستشوی مکرر از شرایط اصلی آن محسوب می‌شود. زیرسازی محکم و درست و انتخاب کفپوش مناسب سرویس بهداشتی در کف‌سازی دو مسئله بسیار مهم است که در ادامه به آن می پردازیم.

1. زیرسازی

عایق بندی مناسب و شیب بندی در عملیات زیرسازی حمام بسیار مهم هستند. در این مرحله لازم است مصالح پوسیده کف توالت با مصالح جدید تعویض شود و همچنین لوله‌ها و تأسیسات برقی و مکانیکی جدید با قدیم اقدام گردد. سپس سیمان کاری کلی روی کف انجام شده و در نهایت روی محلی که تأسیساتی از آنجا عبور کرده است، عایق بندی مناسب اجرا ‌شود. ایزولاسیون کف می تواند از جنس قیر و گونی و یا ایزوگام باشد. باید دقت شود ایزولاسیون تا 40 سانت از کف، لبه های دیوار را نیز پوشش دهد. معمولا کف سرویس بهداشتی و حمام چون همیشه با آب و شوینده های شیمیایی سروکار دارد بهتر است 2 یا چند لایه ایزولاسیون گردد تا در دراز مدت، آسیبی به کف وارد نشود.

هنگام شیب بندی کف سرویس بهداشتی و حمام باید به مسیر حرکت آب تا کفشور دقت کرد. شیب بندی و کروم بندی باید به نحوی باشد که بعد از استحمام و یا شستشوی کف، آب در جایی جمع نشود و به راحتی به سمت کفشور هدایت و خارج گردد.

نکته: اگر متراژ حمام یا سرویس بهداشتی بیشتر از اندازه های معمول است و در کف آن 2 کفشور طراحی شده باید شیب بندی به دو قسمت تقسیم شود و برای هر کفشور به طور جداگانه شیب بندی اجرا گردد.

 

بازسازی توالت

 

2. انتخاب کفپوش مناسب سرویس بهداشتی  

در هنگام طراحی حمام و سرویس بهداشتی، انتخاب کفپوشی مناسب و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است و از نظر کاربردی و زیبایی در اولویت قرار می گیرد. شما می توانید با انتخاب کفپوش های با کیفیت حتی ارزان قیمت و زیبا، طراحی حمام خود را به بهترین شکل تکمیل کنید. به یاد داشته باشید که هر متریال گران قیمتی نمی تواند انتخابی مناسب برای کف پوش حمام و سرویس بهداشتی باشد. دوام و ضریب اصطکاک بالا از جمله ویژگی های مهم یک کفپوش سرویس بهداشتی مناسب می باشد زیرا آنها دائما در معرض آب، رطوبت، چربی، و مواد آرایشی و بهداشتی قرار دارند. امروزه کفپوش های متعدد با متریال های مختلف برای حمام وجود دارند. متریال های سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و بادوام هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به پرسلان، چوب، سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و سنگ های مهندسی شده مانند کورین و کوارتز اشاره کرد.

نکته: در بازسازی حمام های کوچک بهتر است از کاشی کف با ابعاد 15*15 و یا 20*20 استفاده شود. کاشی دیوار نیز معمولا 20*40 و یا 30*30 می باشد.

نکته: کاشی کاری کف سرویس بهداشتی امری اجتناب ناپذیر است ولی دیوارها را می‌توان تا سقف کاشی کاری نکرد. شما برای جلوگیری از افزایش هزینه بازسازی سرویس بهداشتی می توانید دیوارهای سرویس بهداشتی را تا نیمه کاشی کاری کنید و ادامه آن را تا سقف با گچ پوشش دهید و برای تزیین آن از رنگ پلاستیک استفاده کنید.

 

 

 

بازسازی توالت

 

تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و هزینه مورد نیاز آن

نصب توالت فرنگی یکی از رایج ترین عملیات در پروژه های بازسازی سرویس بهداشتی است. شما می توانید در کنار توالت ایرانی، یک توالت فرنگی را نیز نصب کنید. اگر به دلیل کمبود فضا نمی توانید هر دو را داشته باشید می توانید توالت ایرانی را برداشته و به جای آن توالت فرنگی نصب کرد. توالت فرنگی یکی از وسایل جانبی ضروری در حمام و سرویس بهداشتی می باشد که امروزه بسیار رواج پیدا کرده و در اکثر خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. توالت فرنگی مزایای زیادی دارد و از فشار به مفاصل و آسیب دیدن آنها جلوگیری می کند.

مراحل نصب توالت فرنگی 

1.جمع کردن توالت ایرانی و کورکردن فاضلاب
2. لوله‌کشی جدید برای تامین آب و فاضلاب مورد نیاز
3. عایق بندی و درزگیری و چسب‌زنی

 

4فاکتور مهم و کارآمد در بازسازی حمام

 

مراحل بازسازی سرویس بهداشتی

 

1.طراحی و فضا سازی

فضاسازی، بخشی اساسی از روند بازسازی سرویس بهداشتی محسوب می شود. اگر تصمیم دارید طرح و ساختار اصلی حمام خود را تغییر دهید، احتمالاً هزینه گزاف و سنگینی را باید برای انجام آن پرداخت کنید پس سعی کنید قبل از هر کاری در مورد آن با افراد خانواده کرده و خواسته های آنها را در نظر بگیرید.

در بخش فضا سازی بهتر است قسمت توالت و دوش را از هم جدا کنید تا هم زمان دو نفر بتوانند از حمام استفاده کنند. برای این کار می توانید توالت و دوش را با دیوار از هم جدا کنید و یا قسمت دوش را با نصب کابین دوردوشی از فضای حمام جدا کنید. اگر حمام فعلی شما به روشویی کابینتی مجهز نیست، حتما نصب روشویی کابینتی را در روند بازسازی حمام قرار بدهید. روشویی کابینتی علاوه بر زیبایی که دکوراسیون حمام شما می بخشد ، با افزایش فضای ذخیره سازی در حمام می تواند نیاز همه ی افراد خانواده را تامین کند. دیگر افراد خانواده برای نگهداری وسایل شخصی خود در حمام با مشکل مواجه نخواهند شد و تقریبا هر فرد می تواند یک کشو و یا کابینت مجزا برای خود داشته باشد. همچنین شما می توانید با قرار دادن وسایل آرایشی، بهداشتی و ضروری خود در کابینت روشویی مانع به هم ریختگی و شلوغی حمام خود شوید.

 

بازسازی توالت

 

2. نورپردازی محیط

نورپردازی یکی دیگر از فاکتورهای مهم روند بازسازی توالت به شمار می آید که بایستی حتما به آن توجه کرد. فقط به این فکر کنید که انجام کارهای نظافت روزانه مانند اصلاح و یا آرایش کردن بدون منبع نور مناسب چقدر می تواند سخت باشد. برای این منظور، باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام انجام پروژه بازسازی، نورپردازی مناسب فضا در اولویت قراربگیرد.

نورپردازی مناسب و خوب ملزم به لایه بندی است. بهتر است بدانید سه نوع روشنایی اصلی وجود دارد که می توانید از آنها برای نورپردازی حمام خود استفاده کنید و در حالت ایده آل نورپردازی  حمام شما ترکیبی از همه آنها را شامل می شود.

محیط: این نورپردازی که به عنوان روشنایی عمومی شناخته می شود، نور محیط اکثر فضای حمام را فراهم می کند مانند لامپ های ال ای دی و آویز سقفی.

لهجه: برای برجسته کردن یک نقطه کانونی خاص، مانند روشویی کابینتی، از نور لهجه استفاده می شود مانند دیوارکوب های شیک و کاربردی در اطراف آینه روشویی.

کار: همانطور که از نام آن پیداست، از چراغ های کار برای کمک به شما در انجام یک عملکرد خاص استفاده می شود مانند آویز های زیبا در بالای وان.

به یاد داشته باشید نورپردازی مناسب حمام نه تنها باعث زیبایی محیط می گردد بلکه احساس آرامش و امنیت را به شما منتقل می کند. حتما نورپردازی محیطی در مورد محدوده وان و توالت، به وسیله نورپردازی بالای روشویی کابینتی، در اولویت قراردهید.

 

هزینه بازسازی سرویس بهداشتی

 

3. متریال ها و لوازم جانبی

از دیگر فاکتورهای مهم در روند بازسازی حمام، انتخاب لوازم جانبی مناسب و ایده آل می باشد زیرا این لوازم اکثر پتانسیل های کاربردی و زیبایی شناسی حمام شما را تشکیل می دهند. روشویی کابینتی، توالت فرنگی، وان، کابین دوردوشی برخی از لوازم و مصالح حمام می باشد که اگر فضای حمامتان اجازه بدهد، وجود آنها می تواند آرامش و راحتی را برای شما به ارمغان آورد.

برای انتخاب هر یک از این لوازم، به یک فروشگاه بروید و در مورد گزینه های مورد نظر خود با یک مشاورصحبت کنید. علاوه بر زیبایی شناسی ، هرکدام را از نظر قیمت ، ایمنی و نحوه نگهداری مورد ارزیابی قرار دهید. تمام تلاش خود را برای تصمیم گیری در انتخاب هر یک از آنها  تا قبل از شروع پروژه بازسازی به کار بگیرید. البته توجه داشته باشید که برای حمام کوچک، لوازم جانبی روشن و خنثی را انتخاب کنید زیرا به افزایش دید بصری و بزرگنمایی حمام شما کمک می کند.

 

هزینه بازسازی توالت

 

4. زیبایی شناسی

زیبایی شناسی به عنوان آخرین فاکتور به این معنا نیست که از اهمیت کمتری نسبت به بقیه برخوردار است زیرا در همه ی موارد قبل نیز ما بایستی اصل زیباشناسی را در نظر بگیریم. قبل از شروع پروژه بازسازی، برای انتخاب نوع سبک و دکوراسیون مورد نظر خود از سایت ها و مجلات دیدن کنید و از آنها ایده بگیرید. شیرآلات، روشویی کابینتی، کاسه روشویی و کاشی سرویس بهداشتی مدرن  با طراحی های زیبا می توانند به جذابیت فضای حمام و سرویس بهداشتی شما و همچنین تزیین دستشویی عروس بیافزایند. شما همچنین می توانید در حمام جدید خود از گیاهان سبز مناسب در جهت تلطیف هوا، شلف های زیبا در جهت نشان دادن وسایل زینتی و تزیینی و تابلوهای کوچک و بزرگ برای زیبایی بیشتر استفاده کنید.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com