منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

7 چیزی که هرگز نباید در حمام نگهداری کنید؟

یکشنبه, 27 بهمن 1398
بازدید : 2181
نظرات : 0

حمام ها برای نگهداری از وسایل عالی هستند، درست است؟ شما یک روشویی کابینتی شیک را به فضای حمام خود اضافه می کنید و ناگهان با فضای کافی و مناسب برای ذخیره سازی روبرو می شوید، اما اگر ما به شما می گوییم که نمی توانید هر چیزی را در آنجا نگهداری کنید، چطور؟ شاید تعجب کنید، اما بهتر است بدانید که نگهداری از بعضی از چیزها در حمام اصلا ایده ی خوبی نیست و می تواند طول عمر آنها را کم و خاصیتشان را از بین ببرد.

درجه حرارت بالا و رطوبت می تواند خسارت زیادی به همراه داشته باشد. بنابراین باید از نگه داشتن برخی از وسایل در حمام خودداری کنید. با ما در بلومیس همراه شوید و با 7 تا از این موارد آشنا شوید.

 

7 چیزی که نباید در حمام نگه داشت!

 

1-کتاب و مجله ها

 

 کتاب و مجله را در حمام نگهداری نکنید

 

شاید شما نیز مانند بسیاری از افراد از دوستداران کتاب هستید و علاقه زیادی دارید به اینکه در وان دراز کشیده و با خواندن کتاب در آرامش و سکوت، خستگی یک روز سخت را از تن به در کنید. اما به یاد داشته باشید که هرگز کتاب و مجله های مورد علاقه خود را در کابینت روشویی حمام نگهداری نکنید زیرا آنها می توانند رطوبت را جذب کرده و باعث آسیب به صفحات شوند. تنها یک روز گذاشتن کتاب در حمام می تواند صفحات آن را چروک کند و ورق زدن را سخت کند. پیشنهاد می کنیم بلافاصله پس از استحمام کتاب خود را در قفسه کتاب اتاق خود قرار دهید.

 

2-داروها و ویتامین

 

دارو ها را در حمام نگهداری نکنید

 

اگر تا به حال دستورالعمل های نحوه ی نگهداری روی بطری ها و بسته های داروی خود را  خوانده باشید، می دانید طبق برشور باید آنها را در مکانی خنک و خشک نگه دارید، بنابراین بسیار عجیب است که بسیاری از ما آنها را در کشو روشویی کابینتی حمام گیر می اندازیم! دما و رطوبت ناشی از آب داغ باعث به از بین رفتن نوشته های روی بسته بندی داروها شده و حتی در مواردی منجر به انقضای هرچه سریع‌تر داروها می شود. بنابراین بهتر است داروها و ویتامین های مصرف روزانه خود را در کشو میز کنار تخت خود نگه دارید که از حمام خشک و خنک تر است.

 

3-ادکلن و عطرها

 

عطر و ادکلن را در حمام نگهداری نکنید

 

بطری های عطر و ادکلن ممکن است به دلیل ظاهرزیبا و پر زرق و برق، انتخاب خوبی برای تزیین روشویی کابینتی حمام شما باشند، اما نوسانات درجه حرارت در حمام می تواند بر محتوای آنها تأثیر بگذارد! عطرهایی که در معرض گرما و سرما متغیر قرار دارند، طبیعتاً خیلی سریعتر از دمای ثابت اتاق، خاصیت خود را از دست می دهند. قرار گرفتن در معرض گرما و رطوبت حمام فرایند اکسیداسیون را به واسطه تخریب یکپارچگی مولکولی تسریع می کند و موجب می شود رایحه عطر هرچه سریع‌تر از بین برود. بنابراین بهتر است آنها را درمیز توالت اتاق خود قرار دهید.

 

4-لاک ناخن

 

لاک را در حمام نگهداری نکنید

 

شیشه متوسط لاک ناخن اگر به طور مرتب تکان بخورد، می تواند تا دو سال دوام بیاورد. پس چرا با گذاشتن در اتاقی با دمای متغیر، عمر مفید آنها را کوتاه می کنید؟ به یاد داشته باشید نگه داشتن آنها در فضایی با دمای ثابت باعث افزایش شدید طول عمر لاک مورد علاقه شما خواهد شد! یک انتخاب به مراتب بهتر این است که آنها را در یخچال  نگه دارید، زیرا دمای خنک تر به حفظ ویسکوزیته کمک می کند!

 

5-جواهرات

 

جواهرات را در حمام نگهداری نکنید

 

اگر صاحب جواهرات زیبا هستید، ممکن است متوجه تغییر رنگ آنها شده باشید. این تغییر رنگ و ظاهر لکه دار ناشی از اکسیداسیون می باشد، فرایندی طبیعی که توسط آب و رطوبت ایجاد می شود. گردنبند، حلقه و دستبندهای خود را در یک اتاق خنک و خشک نگه دارید تا زیبایی و درخشش آنها حفظ شود. بهتر است قبل از حمام یا دوش، جواهرات را در اتاق خواب از خود جدا کنید ، زیرا در آنجا به آنها هیچ آسیبی نمی رسد!

 

6-تیغ های ریش تراش یدکی

 

تیغ ها را در حمام نگهداری نکنید

 

هر تیغ اصلاح اضافی یا وسایل اصلاح را در حمام نگه ندارید. ماندگاری رطوبت و بخار ناشی از دوش و حمام موجب کندی تیغ اصلاح و در نهایت اکسید شدن و زنگ زدگی فلز شده و آنها را بی اثر و احتمالاً مضر می کند. تیغ های اصلاح اضافه خود را در یک کشو در اتاق خواب نگهداری کنید و تیغ اصلاح فعلی را پس از هر بار استفاده به خوبی خشک کنید.

 

7-حوله و ملافه

 

حوله ها

 

حوله ها یک محصول بهداشت شخصی هستند که پس از حمام کردن بدن را خشک می کند. این ماده رطوبت موجود در پوست را از بین می برد و به تمیز کردن پوست کمک می کند ، اما اگر به بهداشت آن توجه نشود و به طور صحیح شسته یا خشک و یا ذخیره نشود ، به مکانی مناسب برای رشد و نمو میکروب ها تبدیل خواهد شد.

رطوبت عامل خوبی برای رشد میکروب ها و قارچ ها محسوب می شود. اگر حوله مرطوب بماند و در جای مناسب خشک نشود، شرایط مناسب برای رشد و تکثیر میکروب ها تامین می شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که حوله ها را نباید در یک محیط مرطوب در حمام نگهداری کنید ، زیرا احتمال آلوده شدن،رشد و تکثیر بیشتر آنها وجود دارد.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com