منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

آموزش گام به گام نصب روشویی کابینتی

چهارشنبه, 15 بهمن 1399
بازدید : 2465
نظرات : 0

 نصب روشویی کابینتی جدید می تواند دکوراسیون سرویس بهداشتی شما را زیباتر کرده و بر ارزش خانه شما بیافزاید. برای نصب روشویی کابینتی بهتر است از یک نصاب ماهر کمک بگیرید ولی اگر تصمیم دارید شخصا روشویی کابینتی جدید خود را نصب کنید با ما در این مطلب از بلومیس همراه شوید تا اجرای گام به گام مراحل نصب روشویی کابینتی را بیاموزید.

 

 

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی

 

 

آموزش نصب روشویی کابینتی

 

نکته مهمی که هنگام نصب روشویی کابینتی باید به آن توجه کنید این است که لوله فاضلاب و انشعابات آب سرد و گرم مورد نیاز برای روشویی بایستی دقیقا زیر محل نصب روشویی قرار بگیرند پس اگر مکان دیگری برای روشویی جدید خود در نظر گرفته اید باید مسیر لوله کشی را تغییر بدهید. لوله کشی یک کار تخصصی است و بهتر است از یک لوله کش ماهر بخواهید تا این کار را به سادگی و با ایمنی کامل انجام بدهد.

نکته: همانطور که می دانید کابینت های روشویی در دو نوع روشویی کابینتی پایه دار و دیواری در بازار به فروش می رسند که نصب آنها با یکدیگر متفاوت است. اما در مورد سینک روشویی، برخی از سینک های روشویی بر روی دیوار پیچ می شوند ولی برخی دیگر از کاسه روشویی ها بر روی کابینت روشویی قرار می گیرند و همه فشار و وزن بر روی کابینت است. برای نصب روشویی کابینتی لازم است صبور باشید و هر مرحله را با دقت دنبال کنید تا نصب شما به درستی انجام شود. اما ابتدا لازم است وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.

 

آنچه شما برای نصب روشویی کابینتی نیاز دارید:

*دریل با مته گردبر

*سانتی متر

*پیچ گوشتی

*تراز دستی

*پیچ و رولپلاک

 

آموزش نصب روشویی کابینتی پایه دار

 

 

اندازه گیری ابعاد روشویی کابینتی

 

1- در اولین مرحله طول و عرض روشویی را با دقت اندازه گیری کنید. برای انجام این کار، با استفاده از سانتی متر فاصله میان سوراخ های محل نصب را اندازه بزنید و سپس نقطه وسط و میانی باکس کابینت روشویی را تعیین کنید. محل لوله‌های آّب و خروجی فاضلاب را برای سوراخ کاری علامت زده و با استفاده از گردبُر بر روی کابینت دربیاورید.

2-کابینت روشویی را همراه با سینک روشویی در محل نهایی خود قرار داده و کاملاً تراز کنید. حتما از تراز بودن و عدم تداخل بدنه‌ی کابینت با لوله‌های آب مطمئن شوید. به یاد داشته باشید اگر پایه‌های روشویی دستشویی جدید قابل تنظیم و رگلاژ است، ارتفاع مناسب پایه‌ها را تنظیم نمایید.

 نکته: درصورتیکه سینک روشویی بر روی کابینت تراز نمی شود یا تکان دارد، بهتر است با استفاده از چند پیچ در محل نشستن سینک روشویی برکابینت، تنظیمات لازم را انجام دهید.

3- در گام بعدی محل‌های پیچ شدنِ کابینت و سنگ روشویی ( در صورتی که خود سنگ روشویی بر روی دیوار پیچ می‌شود) را بر روی دیوار علامت گذاری کنید. اگرچه روشویی های پایه دار بر روی زمین قرار می گیرند اما برای اینکه لرزش و تکان نداشته باشند لازم است به دیوار پیچ شوند.

 

ارفاع روشویی کابینتی

 

 

4- در این مرحله ابتدا روشویی کابینتی را کنار گذاشته و محل‌های علامت گذاری شده را با مته‌ی مناسب سوراخ کاری کنید. سپس پیچ‌های روشویی و رول‌پلاک های پیچ‌های کابینت را در دیوار قرار دهید.

5- در گام بعدی برای آب بندی، محل قرار گرفتن سنگ روشویی بر روی کابینت را با چسب‌های سیلیکونی مناسب، چسب کاری کنید و چسب‌های اضافی و بیرون زده را پاک کنید. سپس روشویی کابینتی و سنگ روشویی را در محل نصب قرار دهید و بعد مهره‌ی پیچ‌های روشویی (در صورتی که روشویی به دیوار پیچ می‌شود) و پیچ‌های نصب کابینت را در جای خود محکم کنید.

6-لوله‌های آب و فاضلاب را نصب کنید ولی قبل از باز کردن شیر آب از خشک شدن چسب و نشتی نداشتن شیلنگ‌های آب و لوله‌ی سیفون روشویی مطمئن شوید.

 

 

آموزش نصب روشویی کابینتی دیواری

 

 

آموزش نصب روشویی کابینتی دیواری

 

برای نصب روشویی کابینتی دیواری می توانید همان مراحل نصب روشویی کابینتی پایه دار را ضمن در نظر گرفتن نکات زیر دنبال کنید.

نکته اول: ارتفاع استاندارد روشویی کابینتی دیواری ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر است. البته با توجه به این که افراد استفاده کننده یک خانواده از چه میانگین قدی برخوردارند، می توان اندازه ارتفاع روشویی کابینتی را زیاد یا کم کرد.

نکته دوم: برای علامت گذاری ارتفاع کابینت، سنگ روشویی را بر روی کابینت قرار داده بدهید. می‌توانید بر روی دیوار خطی برای ارتفاع کابینت بکشید.

نکته سوم: برای اینکه بتوانید در محل نهایی نصب، علامت گذاریِ محل سوراخ‌کاری بر روی دیوار را راحت تر انجام بدهید، بهتر است در زیر کابینت روشویی، پایه چوبی یا هر چیز دیگری قرار دهید تا هم مجبور نباشید وزن کابینت را به تنهایی تحمل کنید و هم اینکه بدون تکان خوردن کابینت، محل سوراخ‌ها را دقیق تر علامتگذاری کنید.

نکته چهارم: در انتخاب پیچ‌های نصب کابینت‌های روشویی دیواری سخت گیر باشید. پیچ های فلزی بسیار مناسب هستند زیرا آنها باعث می شوند تا در بلند مدت وزن کابینت روشویی موجب ایجاد خوردگی در تنه‌ی کابینت و شل شدن و رهایی کابینت از روی دیوار نشود.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com