منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

اسپا چیه و چه مزایایی دارد؟

یکشنبه, 13 مهر 1399
بازدید : 19572
نظرات : 1

استرس زندگی و مشغله های کاری در اوضاع بد اقتصادی، این روزها به قدری زیاد شده است که تقریبا بیشتر افراد جامعه دیگر زمانی برای استراحت و تجدید قوا برای ادامه زندگی ندارند. طراحی اسپا راه حلی مطمئن و اساسی است که می تواند شما را برای دقایقی از این دغدغه های روزانه دور کند و آرامش را به ما باز گرداند. اسپا، اصطلاحی است که مسلما شما نیز در شبکه های اجتماعی، سایت ها و فضاهای مختلف بسیار شنیده اید. شاید سوال کنید: اسپای چیست و چه فوایدی دارد؟ و چگونه ما می توانیم یک اسپای خانگی داشته باشیم؟ اسپا پا چیست و فواید اسپا پا کدامند؟در این مطلب از بلومیس ما قصد داریم شما را با اسپا و فواید آن آشنا کنیم.

 

 

اسپای خانگی

 

اسپا چیست؟

 

اسپا مکانی است که از خصوصیات درمانی آب چشمه های معدنی خارج شده از قلب طبیعت برای مراقبت، درمان و التیام جسم و روح انسان استفاده می کند. اسپا کاملا با ماساژ درمانی متفاوت است و حتی می توانیم آن را زیر مجموعه اسپا قرار دهیم. درواقع اسپا خواص طبی و درمانی دارد و این هدف با قرار دادن ماسک‌های گیاهی بر روی پوست و قرار گرفتن در فضایی معطر همراه با موسیقی گوش ‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی انجام می پذیرد.

 البته باید بگویم به دلیل قیمت بالا و صرفه جویی در هزینه نیازی نیست برای استفاده از اسپا و ماساژ درمانی حتما به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و تنها با استفاده از یک وان و کمی خلاقیت می‌توانید اسپای خانگی داشته باشید. امروزه دیگر وسایل جانبی مانند وان و روشویی پای ثابت دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن محسوب می شوند و جایگاه خود را پیدا کرده اند.

 

اسپا

 

اسپا چه مزایایی دارد؟

 

اسپا که عمدتا برای آرامش و دردهای عضلانی و اسکلتی استفاده می شود، کاربردهای دیگری نیز دارد. اسپا به زیبایی پوست صورت و بدن و همچنین آبرسانی به پوست کمک زیادی می کند که در ادامه مطلب، فواید بیشتری از آن را ذکر خواهیم کرد.

 

1. اسپا به سلامت قلب شما کمک می کند.

به گفته متخصصان، غوطه ور شدن در آب از گردن به پایین، به نوعی باعث ورزش قلب می شود. زیرا آب فشار بیشتری به بدن شما وارد می کند و باعث افزایش حجم قلب می شود. به عبارت ساده تر، هنگامی که در آب غوطه ور می شوید ، قلب شما بیشتر کار می کند و این به شما کمک می کند تا سالم بمانید.

 

2. با اسپا خواب راحتی خوهید داشت.

حمام اسپا، احساس خوب آرامش را به شما القا کرده و کمک می کند تا راحت تر و عمیق تر بخوابید. زیرا گرمای آب و استفاده از گیاهان آرامش بخش موجب می شود عضلات و ماهیچه‌های بدن شل شده ، فشار خون کاهش یافته و در نتیجه ضربان قلب تنظیم شود و نهایتا خواب آرامی انتظار شما را می کشد. البته خوابیدن در وان حمام اصلا ایده خوبی نیست!

 

فواید اسپا

 

3. اسپا دردهای عضلانی را تسکین می دهد.

همانطور که گفتیم، به طور کلی آب گرم به آرامش بدن کمک می کند. علاوه بر این آب گرم می تواند درد و دردهای مرتبط با آسیب های ورزشی مانند کشیدگی عضلات یا حتی بیماریهای استخوانی مانند آرتروز را تسکین دهد. اگر جایی از بدنتان نشکسته ولی درد دارید، احتمالاً دراز کشیدن در یک وان آب گرم به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید.

 

4. اسپا به کاهش فشار خون کمک می کند.

 آخرین تحقیقات معتبر انجام شده نشان می دهد نشستن در حمام آبگرم می تواند فشار خون شما را کاهش دهد. این برای کسانی که در معرض بیماری قلبی هستند یا از فشار خون بالا رنج می برند بسیار عالی است. البته، اگر از این مشکلات رنج می برید، باید حتما در این مورد  با پزشک خود مشورت کنید اما تحقیقات نشان داده است که آب گرم مانند حمام اسپا ضربان قلب شما را افزایش داده و فشار خون را کاهش می دهد که این عمل باعث سلامت قلب می شود.

 

مزایای اسپا

 

5. استرس را کم می کند.

تنها رفتن به اسپا طبیعی مانند چشمه آب معدنی و حتی اسپا خانگی، احساس آرامش را به شما منتقل کرده و استرس را از شما دور می کند ولی لذت تجربه آبگرم چیز دیگری است. نشستن در آب گرم و احساس مزایای آن می تواند استرس شما را به حد زیادی کم کند. کاهش استرس می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر مثبت بگذارد و احساس سلامتی عمومی شما را تقویت کند.

 

6. اسپا ممکن است به دیابت و کاهش وزن کمک کند.

مطالعات ثابت نشده ای نشان می دهد که افراد دیابتی که به طور منظم به حمام اسپا آبگرم می روند، می توانند قند خون و سطح گلوکز خون خود را کاهش دهند. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که گرفتن حمام آبگرم به مدت 30 دقیقه، شش روز در هفته در طی یک ماه باعث کاهش وزن حدود یک تا دو کیلو می شود بدون اینکه حتی یک تغییر در رژیم غذایی یا ورزش خود ایجاد کنید. اگرچه کاهش زیادی نیست اما می تواند کمک کننده باشد!

 

7. پوست را جوان می‌کند.

معمولا در اسپا از گیاهان آرام بخش استفاده می شود که باعث آبرسانی بهتر به سلول های پوست می شود و با به تاخیر انداختن ایجاد چین و چروک بر روی پوست، از پیری زودرس جلوگیری می کند. پس اگر می خواهید پوستی شاداب و جوان داشته باشید، در کمترین حالت خود را به یک اسپای خانگی دعوت کنید.

 

مراحا ایجاد اسپای خانگی

 

اسپا پا چیست و فواید اسپا پا کدامند؟

اسپای پا یک روش خوب برای کسانی است که می خواهند پاهایی نرم و سبک و زیبا داشته باشند. از فواید اسپا پا می توانیم  علاوه برلطافت پوست به تاثیر شگفت انگیز ان در رفع خستگی های مزمن دست و پا اشاره کنیم.

اسپای پا دارای دو مرحله است. در مرحله اول پوست پا به خصوص در نواحی زبر پاکسازی می شود, به این معنا که لایه خشن و سلول های مرده پوست لایه برداری می گردد. در مرحله دوم, با استفاده از روغن های گیاهی و بالم های تایلندی پاها و همچنین دست ها ماساژ داده می شوند.

 

چگونه یک اسپای خانگی داشته باشیم؟

استفاده از اسپا در سالن‌های زیبایی هزینه های زیادی را برای شما به وجود می اورد و حتی ممکن است ار لحاظ بهداشتی نیز مورد پسند شما نباشد. بنابراین داشتن یک اسپای خانگی یک ایده عالیست و شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز از بودن در این فضای آرام بخش لذت ببرید. برای داشتن یک اسپای خانگی تنها کافیست کمی خلاق باشید و وان حمام خود را به اسپا تبدیل کنید.

  • با استفاده از گیاهان آرام بخش مانند اسطخدوس، بابونه، روغن و مواد معطر دیگر در کنار نمک های آرامش بخش وان حمام خود را مجهز کنید. قفسه ای را در کنار وان برای قرار دادن نوشیدنی های آرمبخش طراحی کرده و موسیقی را فراموش نکنید.
  •  در گام بعدی باید حمام خود را برای طراحی اسپا تزیین کنید. برای مثال می توانید چند عدد شمع بر روی روشویی کابینتی روشن کنید و همچنین گل های تازه و گیاهان آرام بخش را در کنار شمع ها قرار بدهید. نورپردازی را فراموش نکنید، استفاده از نورهای ملایم در دکوراسیون حمام آرامش بیشتری را به فضای اسپای خانگی شما القا می‌کند. بهتر است وسایل ارایشی و بهداشتی اضافی خود را در کابینت روشویی جای بدهید و از به هم ریختگی و نامرتبی فضا خودداری کنید.
  •  اسپای خانگی این خوبی را دارد که شما می توانید بدون هیچ عجله ای با استفاده از حرکات کششی مانند یوگا عضلات گرفته خود را آزاد کرده و ذهن خود را خالی کنید.  سپس از ماسک صورت برای آرامش بیشتر استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید برش های نازکی از خیار را بر روی چشمان خود و برش هایی از میوه آواکادو را بر روی صورت خود قرار بدهید. همچنین استفاده از گیاهان آرامش بخش دیگری مانند بابونه، ماسک اسطخدوس، ماسک خیار و … نیز به حفظ رطوبت پوست شما کمک بسیاری می‌کند.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com