منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

فلاش تانک چیست و انواع مختلف آن کدام است؟

ﺳﻪشنبه, 28 دی 1400
بازدید : 2289
نظرات : 2

فلاش تانک یکی از ضروریات سرویس بهداشتی است که در هر نوع توالت، ایرانی یا فرنگی، برای تخلیه بهداشتی محل، کاهش مصرف آب و افزایش سطح بهداشت این محیط آلوده، بهترین گزینه به حساب می آید .این دستگاه‌ کاربردی با هدایت یکبار حجم زیادی از آب، عملیات تخلیه را به بهترین شکل انجام می‌دهد و مانع آلودگی و پخش بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی می شود. فلاش تانک ها در انواع و برندهای مختلف در بازار موجود می باشند. این دستگاه بر اساس نوع نصب به دو دسته فلاش تانک توکار و روکار و از نظر نوع تخلیه به گروه های فلاش والو، فلاش تانک دکمه دار، دوزمانه، دومخزنه و آنتی باکتریال تقسیم بندی می شود. در ادامه این مطلب از بلومیس به بررسی فلاش تانک چیست؟ انواع و مزایای این محصول مفید و کاربردی می پردازیم.

 

انواع فلاش تانک

 

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک درواقع یک محفظه پلاستیکی یا فلزی می باشد که قابلیت ذخیره سازی آب را دارد و در صورت نیاز برای شستشو و نظافت توالت از آب ذخیره شده استفاده می‌شود. این محصول تأثیر بسزایی در کاهش مصرف آب دارد و در طرح و مدل های مختلف، طراحی و ساخته می شود. فلاش تانک توکار، نسل جدیدی از فلاش تانک های قدیمی است که به زیبایی و بزرگنمایی سرویس بهداشتی کمک می کند. امروزه این محصولات با کیفیت عالی در برندهای متنوع به بازار عرضه می شوند. آیا می دانید بهترین مارک فلاش تانک ایرانی کدام است؟

 

 

انواع فلاش تانک بر اساس نوع نصب

 

1. فلاش تانک روکار

این محصول از قدیمی ترین انواع فلاش تانک می باشد که عملکرد آن معمولا به صورت مکانیکی انجام می گیرد. محفظه این دستگاه حجیم و تقریبا بزرگ است و تخلیه آن با طناب اهرمی انجام می گیرد. این مدل نسبت به فلاش تانک توکار، امکانات کمتر، قیمت ارزان و نصب آسانتری دارد و درمقابل فضای زیادی را در سرویس بهداشتی اشغال می کند و در هنگام تخلیه آب، صدای بیشتری تولید می کند. از دیگر مزایای فلاش تانک روکار این است که در صورت مشکل براحتی قابل تعمیر می باشد و حتی در صورتیکه امکان تعمیر نداشته باشد؛ در مدت زمان کوتاهی قابل تعویض است. پس اگر نمی خواهید بودجه زیادی برای خرید فلاش تانک هزینه کنید، این نوع فلاش تانک بسیار مناسب می باشد.

2. فلاش تانک توکار

اگر سرویس بهداشتی کوچکی دارید و زیبایی دکوراسیون آن برایتان اهمیت دارد، این محصول می تواند همانی باشد که شما می خواهید. فلاش تانک توکار به دلیل آنکه در داخل دیوار نصب می شود، جای خیلی کمی را اشغال می کند و فضا را شیک و زیباتر نشان می دهد. صفحه کلید این نوع فلاش تانک، یک دکمه با ظرفیت دوگانه است که باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. از آنجا که این دستگاه در داخل دیوار قرار دارد، درهنگام تخلیه کمترین صدای ممکن را تولید می کند. از دیگر مزایای این محصول می توان به دوام، استحکام و تنوع طرح و رنگ پنل کلید فلاش تانک اشاره کرد. هزینه تعمیر بالا از مهمترین معایب این دستگاه محسوب می شود.

 

فلاش والو

 

انواع فلاش تانک بر اساس نوع تخلیه

 

1. فلاش والو

فلاش والو که با نام فلاش تانک اتوماتیک نیز شناخته می شود به فشردن دکمه یا کشیدن اهرم نیازی ندارد و به صورت کاملا هوشمند با بسته شدن در سرویس بهداشتی آب را تخلیه و سرویس را تمیز می‌کند. این نوع فلاش تانک‌ها را بیشتر در سرویس بهداشتی های عمومی می بینیم.

2. فلاش تانک دوزمانه

فلاش تانک دوزمانه شکل پیشرفته فلاش تانک های معمولی است که صرفه جویی بالا در مصرف آب از مهمترین مزایای این محصول به شمار می آید. سیستم این محصول به صورتی طراحی شده است که نیمی از حجم آب کامل برای فاضلاب های کم و مایع و حجم کامل آن برای فاضلاب های زیاد و جامد مصرف می شود.

3. فلاش تانک دو مخزنه

فلاش تانک دو مخزنه از دیگر انواع فلاش تانک می باشد که شباهت زیادی به نوع دو زمانه دارد. تنها تفاوت این محصول این است که آنها دارای دو مخزن هستند که هر کدام ورودی و خروجی مختص به خود را دارند. یکی از مخزن ها که از دیگری کوچک تر است، ابتدا مورد استفاده قرار می گیرد و درصورت نیاز، فرد می تواند از محتویات مخزن دوم نیز استفاده کند. با خرید این دستگاه می توان50 تا 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد.

4. فلاش تانک دکمه دار

این محصول که نسبت به دیگر انواع فلاش تانک شناخته شده است تنها با فشار یک دکمه آب تخلیه شده و توالت را می‌شوید. فلاش تانک دکمه دار قیمت مناسب و نسبتا ارزانی دارند و در دو نوع روکار و توکار در بازار موجود می باشند.

5. فلاش تانک آنتی باکتریال

فلاش تانک آنتی باکتریال در عملکرد و طراحی ظاهری کاملا شبیه به سایر فلاش تانک‌ها می باشد با این تفاوت که متریال به کار رفته در این مدل مانع از رشد باکتری و آلودگی در محیط می‌شود.

 

تفاوت فلاش تان معمولی با فلاش ولو

 

تفاوت فلاش تانک و فلاش والو

فلاش والو از نظر ظاهر تفاوت چندانی با دیگر انواع فلاش تانک ها ندارد با این تفاوت که به صورت کاملا اتوماتیک عمل کرده و نیازی به فشردن دکمه نیست. با نصب فلاش والو، آب مخزن فلاش تانک پس از خروج فرد یا باز شدن درب سرویس بهداشتی به صورت کاملا خودکار تخلیه می شود. از انجا که استفاده از این محصول به دخالت دست نیازی ندارد، برای برای مکان های عمومی بسیار مناسب می باشد. فلاش ولو به میزان معین مخزن آب را تخلیه می نماید.

 

مزایای انواع فلاش تانک

  • صرفه جویی در مصرف آب
  • کمک به افزایش بهداشت و کاهش بیماری
  • جلوگیری از اشغال فضا با نصب فلاش تانک‌ توکار
  • عدم دخالت دست با نصب فلاش خودکار
  • جلوگیری از رشد باکتری با کمک فلاش تانک آنتی باکتریال

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com