منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

بهترین زمان برای دوش گرفتن (دوش گرفتن صبح بهتر است یا شب؟)

شنبه, 16 آذر 1398
بازدید : 3595
نظرات : 0

برخی از افراد برای اینکه روز خود را با احساس تازگی و انرژی زیاد شروع کنند،گرفتن دوش صبحگاهی را یک ضرورت می دانند و در مقابل برخی ترجیح می دهند تا خستگی یک روز کاری را با دوش آب گرم شبانگاهی از تن بیرون کنند. اما در این سوالات مهمی مطرح است. آیا دوش صبحگاهی بهتر است یا شبانگاهی؟ آیا دوش گرفتن قبل از خواب می تواند به بهتر خوابیدن افراد کمک کند؟ مزایای دوش صبحگاهی چیست؟ دوش شبانگاهی چه فوایدی دارد؟

اعتراف کنید که ایستادن در زیر دوش آب گرم حمام واقعا لذت بخش است. اگر یک خانواده ی پرجمعیت هستید، ممکن است گرفتن دوش صبحگاهی برای دیگر افراد خانواده مشکل ایجاد کند.

نظر شما در مورد انتخاب کابین دور دوشی دوبل در حمام چیست؟ ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای حمام های بزرگ از کابین دوردوشی دوبل استفاده کنید. زیرا به این ترتیب افراد خانواده بخصوص در صبح برای دوش گرفتن دیگر نباید منتظر یکدیگر بمانند و می توانند برای رفتن به سرکار خود سریعتر آماده شوند.

 

 

اگر نمی دانید که باید صبح حمام کنید یا قبل از خواب، با ما در بلومیس همراه شوید. در ادامه مطلب بیشتر درمورد مزایای دوش های شبانه و صبحگاهی و تاثیر آنها بر بدن انسان صحبت خواهیم کرد.

 

دوش شبانگاهی چه تاثیری بر روی بدن دارد؟

 

تحقیقات نشان می دهد که دوش گرفتن قبل از خواب به افراد کمک می کند تا سریعتر بخوابند. دلیل این امر این است که دمای اصلی بدن افراد،مطابق با ریتم شبانه روزی آنها در نوسان است. ریتم شبانه روزی افراد، چرخه خواب و بیداری و یک سری عملکردهای بیولوژیکی دیگر را کنترل می کند.

درواقع ذهن افراد برای اطمینان از زمان خواب یا بیدار بودن به درجه حرارت بدن تکیه می کند. دمای بدن در شب کمی سرد می شود و به مغز علامت می دهد که زمان آزاد شدن ملاتونین و آماده شدن برای خواب است و در مقابل با نزدیک شدن به صبح، دمای بدن افزایش می یابد و بدن را برای بیدار شدن و آغاز یک روز دیگر آماده می کند. وقتی شب هنگام دوش می گیرید، شما به این فرایند حرارتی طبیعی بدن کمک می کنید. به این ترتیب که با دوش گرفتن، بدن شما به لطف آب گرم می شود. سپس، هنگامی که از حمام خارج می شوید، آب به سرعت از پوست شما تبخیر شده و بدن را خنک می کند و به مغز هشدار می دهد که زمان خواب است.

 

مزایای دوش گرفتن قبل از خواب ( دوش شبانگاهی )

 

دوش صبحگاهی

 

1-دوش گرفتن قبل از خواب از نظر جسمی و روحی به افراد کمک می کند تا با آرامش استراحت کنند. بدن شما بعد از دوش همیشه احساس بهتری می کند و وقتی استرس کمتری دارید، خوابیدن راحت تر است.

2- دوش گرفتن قبل از خواب باعث می شود تا همیشه ملافه تان تمیز بماند. در واقع دوش گرفتن قبل از خواب برای افرادی مناسب است که به تمیزی خیلی اهمیت می دهند و دوست ندارند تا با بدنی آلوده و کثیف به رختخواب بروند. اگر شما نیز دوست دارید ملافه تان را تمیز نگه دارید، قبل از خواب دوش بگیرید.

3-دوش قبل از خواب شما را مجبور به قطع ارتباط می کند. به این معنا که وقتی دوش می گیرید ، نمی توانید تلویزیون را تماشا کنید یا فیس بوک را از طریق تلفن خود چک کنید (مگر اینکه مایل به صدمه زدن به فناوری خود باشید). حتی اگر فقط چند دقیقه طول بکشد ، ذهن شما آزاد می شود و بدن شما برای خوابیدن آماده می شود.

4- اگر پوستتان خشک است، حتما قبل از خواب دوش بگیرید. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که دوش گرفتن قبل از خواب برای بیمارانی که از اگزما رنج می برند، بسیار مفید است.

 

مزایای دوش گرفتن در صبح ( دوش صبحگاهی )

 

1-دوش صبحگاهی، شادابی و تازگی را با خود به همراه می آورد. افراد می توانند تنها با گرفتن یک دوش در صبح، روز خود را با نشاط و انرژی مضاعف آغاز کنند و کارهای خود را به سرانجام برسانند.

2- دوش صبحگاهی باعث می شود تا افراد زودتر از خواب بیدار شوند. آنها می توانند بعد از نرمش و یک پیاده روی لذت بخش صبحگاهی، دوش بگیرند و یک روز خوب را آغاز کنند.

3- از مزایای دوش گرفتن در صبح همین بس که ذهن باز می شود و خلاقیت افراد افزایش می یابد. پس افرادی که کار آنها با خلاقیت در ارتباط است، دوش صبحگاهی را توصیه می کنیم.

4- اگر پوستی چرب و آکنه دارید، دوش صبحگاهی می تواند برای سلامت پوست شما مفید باشد. هالی فیلیپس ، M.D ، کارآموز مستقر در NYC و همکار اخبار CBS اظهار داشت: "دوش گرفتن در صبح. . . می تواند برای افرادی که پوست چرب دارند، بسیار مناسب باشد، زیرا چربی می تواند در طول شب ایجاد شود و دوش در پاکسازی منافذ بسیارعالی عمل می کند. "

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com