منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

توصیه هایی برای خانه تکانی سرویس بهداشتی

یکشنبه, 03 فروردین 1399
بازدید : 2111
نظرات : 0

خانه تکانی سرویس بهداشتی را می‌توان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن دانست. سرویس بهداشتی به دلیل آن که روزانه و به دفعات مورد استفاده افراد خانه قرار می‌گیرد، معمولا آخرین جایی است که خانه تکانی می‌شود. همچنین تمیز کردن و نظافت این قسمت از خانه نیز دشواری‌ بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها داشته و نیازمند راهنمایی‌هایی است. تمیز کردن لک‌ها بر جای مانده بر روی شیرآلات بهداشتی و کابینت روشویی، از بین بردن کدری کاشی‌ها و سنگ توالت فرنگی، همگی نیازمند روش‌هایی مخصوص است تا علاوه بر تمیز شدن سرویس بهداشتی، تمیزی آن نیز ماندگار باشد.

 

کدام شوینده‌ها بهتر است؟

 

انتخاب شوینده مناسب و کارآمد در روند تمیزی سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد. شاید بتوان سایر بخش‌های خانه را با یک شوینده و پاک‌کننده مشخص تمیز کرد و نتیجه خوبی هم گرفت، اما در مورد سرویس بهداشتی اینگونه نیست. هر قسمت از این فضا می‌بایست با یک نوع شوینده نظافت شود؛ به طور مثال شیرآلات نیاز به شوینده‌ای دارد که علاوه بر رفع کثیفی، لکه‌های باقی‌مانده بر روی آن را از بین برده و آسیبی نیز به بدنه آن وارد نکند. شوینده‌های شیمیایی مختلفی که هر یک مخصوص به نظافت یک قسمت از سرویس است در بازار وجود داشته که میتوانید از آن‌ها برای خانه تکانی خود بهره بگیرید.

اگر نسبت مواد شیمیایی حساسیت دارید، استفاده از شوینده‌های غیر شیمیایی نیز به شما پیشنهاد می‌شود که از ترکیب چند ماده در دسترس در هر خانه به وجود آمده و گاها تاثیری بیشتر نسبت به مواد شوینده شیمیایی داشته‌اند.

 

شیرآلات را برق بیاندازید!

 

برای تمیز کردن شیرآلات می‌توان از شوینده‌های شیمیایی مخصوص تمیز کرن شیرآلات و یا کمی سرکه سفید استفاده کرد. مهم‌ترین بخش تمیز کردن شیرآلات از بین بردن رسوبات و لکه های موجود بر روی سطح آن‌ها است.

برق انداختن شیرآلات

برای تمیز کردن شیرآلات باید در ابتدا آن را خیس کرده و سپس ماده شوینده را با استفاده از یک اسفنج به سطح آن کشیده و سپس با دستمالی نمدار مواد شوینده را از سطح آن برداشت. اگر می‌خواهید از سرکه برای شست و شوی شیرآلات استفاده کنید، پس از خیس کردن شیر یک دستمال پارچه‌ای آغشته به سرکه را بر روی تمامی بخش‌های آن قرار داده و پس یک ساعت آن را با اسفنج نمدار تمیز کنید. توجه داشته باشید تمیز کردن قسمت دستگیره‌های شیرآلات از اهمیتی بیشتری برخوردار است و به علت استفاده مکرر افراد از آن در معرض آلودگی‌های بیشتری نیز است. اگر شیرآلات سرویس بیش از حد معمول کثیف باشند، بهتر است برای نظافت بیشتر اجزای آن را جدا کرده و با دقت بیشتری آن ها را تمیز کرد.

 

کف و دیوارهای سرویس را با این روش تمیز کنید!

 

تمیز کردن کاشی‌ها و سطوح سرامیکی مانند سنگ توالت ایرانی و توالت فرنگی روش‌های مخصوص به خود را دارد. سطوحی مانند کف و دیوارها در سرویس بهداشتی عموما با استفاده از کاشی پوشیده است. شست و شوی این بخش بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر حتی تمامی بخش‌های دیگر سرویس تمیز باشد و دیوارها و کف آلوده باشد، سرویس خانه شما تمیز و پاکیزه به نظر نخواهد رسید.

برای نظافت کاشی‌ها می‌توان از تمیزکننده های مخصوص سطوح سرامیکی استفاده کرد، همچنین می‌توان با درست کردن ترکیبی از سرکه و آب و قرار دادن آن در یک طرف اسپری شوینده خانگی و طبیعی خود را درست کنید. سطح اولیه کاشی با استفاده از یک اسفنج و شوینده های ذکرشده به آسانی تمیز می‌شود و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد؛ اما برای تمیز کردن بخش‌های کوچکتر مانند درزهای مابین کاشی‌ها باید روشی دیگر را اتخاذ کرد. در این مورد استفاده از شوینده‌ای خانگی را به شما پیشنهاد میکنیم که از ترکیب ۱٫۵ فنجان جوش شیرین، ۱٫۴ فنجان هیدروژن پراکسید و ۱٫۵ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی تهیه می‌شود. برای تمیز کردن بندهای مابین کاشی می‌بایست این ترکیب را به صورتی نواری بر روی بندها قرار داده و پس از سی دقیقه و با استفاده از یک مسواک قدیمی آن را برس کنید. پس از انجام این کار خواهید دید تمامی درزهای کاشی‌ها سفید شده و اثری از کثیفی قبل نیست.

 

نظافت توالت مهم‌ترین بخش خانه تکانی سرویس بهداشتی!

 

دیگر سطح سرامیکی موجود در سرویس بهداشتی توالت‌ها هستند. توالت قرار گرفته در سرویس بهداشتی شما ممکن است از نوع ایرانی و یا فرنگی باشد، هر دو مدل از یک جنس بوده و شیوه تمیز کرن آن‌ها نیز تقریبا با هم مشابه است. برای تمیز کردن توالت‌ها از مواد مختلفی می‌توان استفاده کرد؛

نظافت توالت فرنگی

شوینده‌های شیمیایی، محلول‌های طبیعی و خانگی و بعضا موادی غیر معمول مانند نوشابه، تمامی این موارد به تمیزی توالت‌ها کمک کرده و بسته به انتخاب خود می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما برای تمیز کردن توالت‌ها استفاده از مواد شیمیایی است. توالت ها معمولا مرکز کثیفی در سرویس بهداشتی است و رسوبات و لکه های زیادی را به خود جذب می‌کنند که این موضوع موجب نظافت هفتگی آن‌ها می‌شود. نظافت مکرر با استفاده از موادی خانگی مانند ترکیبات جوش شیرین و جوهر نمک ممکن است باعث از بین رفتن سرامیک توالت شده و زحمت شما را دو چندان کند. بنابراین استفاده از موادی که به صورت کنترل شده‌ای و مخصوص به این کار ساخته شده‌اند گزینه‌ای بهتر است. مراحل تمیز کردن توالت نیز با استفاده از یک برس مخصوص به راحتی انجام می‌شود، همچنین می‌توان برای تمیز کردن شیارها و گوشه ها از برس‌های کوچکتر استفاده کرد. به یاد داشته باشید تمیز کردن برس‌ها نیز بخش مهمی از نظافت سرویس بهداشتی است و برای تمیز کردن آن‌ها تنها کافیست برس را به مدت ده دقیقه در ترکیب مایع ضدعفونی و آب داغ قرار داد.

نظافت کابینت روشویی را فراموش نکنید!

 

نظافت سینک و کابینت روشویی آسان‌ترین مرحله از خانه تکانی سرویس بهداشتی است. سینک روشویی معمولا ازجنس سرامیک بوده و برا تمیز کردن آن از مواد مخصوص شیمیایی و یا کمی جوش شیرین می‌توان استفاده کرد. برای تمیز کردن کابینت روشویی باید دقت بیشتری به خرج داد. کابین روشویی معمولا از جنس چوب MDF بوده و تمیز کردن آن با آب میسر نیست. برای نظافت کابینت بهتر است از محلول آب و سرکه و یا مایع ظرفشویی رقیق شده استفاده کرد. دو ترکیب ذکر شده را باید با استفاده از ظرف اسپری بر روی سطح کابینت اسپری کرده و سپس با استفاده از دستمالی نمدار بر روی آن کشید.

 

تمیزکردن سرویس بهداشتی از مهم‌ترین مراحل نظافت سالیانه و خانه تکانی است. اهمیت این موضوع به روش‌های مخصوص تمیزکاری هر بخش از سرویس مربوط می‌شود و بهتر است برای به دست آوردن نتیجه‌ای بهتر در نظافت سرویس از این روش‌ها پیروی کرد. تمیز کردن سرویس بهداشتی هم دوام بسیاری از تجهیزات بهداشتی را بالا برده و هم به سلامت افراد خانه کمک خواهد کرد.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com