منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

بهترین و آسانترین روش های رسوب زدایی سردوش حمام+ 5 نکته مهم و کاربردی

چهارشنبه, 20 مرداد 1400
بازدید : 14093
نظرات : 0

سر دوش های مسدود شده با آهک بر جریان آب تأثیر می گذارند و درخشش را از دوش شما می گیرد. اما رسوب زدایی از سر دوش نباید کار سختی باشد و اگر سر دوش حمام خود را به درستی رسوب زدایی کنید، می توانید برای مدت طولانی از دوش گرفتن خود لذت ببرید. اما "درست" به چه معناست؟ این مطلب از بلومیس نکات ارزشمندی را در مورد رسوب زدایی سردوش حمام به شما ارائه می دهد تا بیاموزید که چگونه می توان آهک رسوب شده در سر دوش را به سرعت و خیلی آسان پاک کرد - به طوری که همیشه همانند روز اول براق به نظر برسد. پس قبل از صرف هزینه های زیاد برای اسپری های تمیز کننده گران قیمت پر از مواد شیمیایی، ما را تا پایان این مطلب در مورد بهترین روش های تمیز کردن سردوش حمام همراهی کنید.

 

رسوب زدایی سردوش حمام

 

تمیز کردن سردوش حمام

اگر سر دوش شما به مرور زمان با رسوب آهک مسدود شده است ، وقت آن رسیده است که یک رسوب زدایی کامل انجام دهید! برای تمیز کردن سردوش حمام نیازی به استفاده از مواد شیمیایی قوی نیست، هرچند که ممکن است به سر دوش شما آسیب برساند، به جای آن از سرکه، جوش شیرین و کوکاکولا  استفاده کنید. البته همانطور که می دانید همه سر دوش ها قابل جدا شدن نیستند، به این معنی که رسوب زدایی از یک سر دوش ثابت می تواند کمی پیچیده تر از یک سر دوش قابل تنظیم به نظر برسد. با این حال، با انجام روش های رسوب زدایی سردوش زیر می توانید به بهترین شکل این کار را انجام بدهید.

 

1.رسوب زدایی سردوش حمام با سرکه

با یک جستجوی سریع در اینترنت در مورد نحوه رسوب زدایی سر دوش حمام پی خواهید برد که بهترین روش تمیز کردن سر دوش حمام استفاده از سرکه سفید می باشد. به یاد داشته باشید که سرکه مالت گزینه خوبی نیست و سرکه قهوه ای نیز ممکن است شیرآلات حمام شما را لکه دار کند، بنابراین سرکه مقطر سفید بهترین انتخاب می باشد.

 

رسوب زدایی سر دوش حمام

 

نحوه تمیز کردن سردوش حمام ثابت با سرکه

اگر نمی توانید سر دوش خود را بردارید یا بخواهید آن مرحله را کنار بگذارید، می توانید رسوب زدایی سردوش حمام خود را با این ترفند کوچک که تنها به یک نوار و کیسه پلاستیکی و مقداری سرکه نیاز دارد، براحتی انجام بدهید. یک کیسه پلاستیکی به اندازه کافی بزرگ تهیه کنید که روی سر دوش شما قرار گیرد و نصف آن را با سرکه پر کنید. سپس سردوش را به طور کامل در سرکه فرو برید و دور آن را با یک نوار پلاستیکی ببندید. حداقل 30 دقیقه ، ترجیحاً حدود یک ساعت صبر کنید البته اگر سر دوش شما برنجی است ، آن را بیش از 30 دقیقه در سرکه نگذارید. بعد از گذشت زمان لازم، دوش را باز کنید تا هرگونه رسوب باقی مانده در سر دوش خارج شود.

 

نحوه تمیز کردن سردوش حمام دستی با سرکه

سر دوش را از شیلنگ خارج کنید. مراقب باشید هنگام شستشو لاستیک را گم نکنید زیرا این کار باعث جلوگیری از نشت آب بین سر و شیلنگ می شود. سپس سر دوش را در یک سطل یا ظرف پلاستیکی قرار دهید و آن را با سرکه سفید بپوشانید.اجازه بدهید سر دوش حداقل 30 دقیقه ، ترجیحاً حدود یک ساعت در سرکه خیس بماند. البته این زمان برای سردوش های برنجی حدود 30 دقیقه است و در اخر سر دوش را از سرکه خارج کرده و با آب بشویید. بهتر است باقی مانده آهک را با مسواک قدیمی تمیز کنید و بعد از شستشو آن را دوباره به شلنگ وصل کرده و دوش را باز کنید تا باقی مانده آهک از بین برود.

 

تمیز کردن سر دوش حمام

 

2. تمیز کردن سر دوش با کوکاکولا

شاید تعجب کنید ولی نوشابه یک مایع مناسبی است که برای رسوب زدایی سردوش حمام و شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرد. مطمئنا اگر امتحان کنید از نتیجه ان شگفت زده خواهید شد. برای تمیز کردن سردوش با نوشابه ابتدا باید سردوش را جدا کنید و در یک ظرف بزرگ پر از نوشابه قرار دهید تا همه جرم ها پاک شود. اگر سردوش از نوع ثابت است و جدا نمی شود، روش زیر را امتحان کنید.

در یک کیسه بزرگ پلاستیکی به مقدار کافی نوشابه بریزید و بعد از قرار دادن سردوش در داخل آن به طور کامل، دور آن را با یک نوار پلاستیکی یا کش ببندید و در حدود یک ساعت صبر کنید. بعد از یک ساعت، پلاستیک را باز کرده و نوشابه را دور بریزد و با باز کردن شیر آب اجازه بدهید تا باقیمانده جرم و رسوب از سردوش خارج شود.

 

 

3. رسوب زدایی سر دوش حمام با شوینده بازاری

اگر از دو روش بالا نتیجه لازم را برای رسوب زدایی شیر حمام نگرفتید، می توانید از انواع مواد پاک کننده جرم و رسوب لوله در فروشگاه ها به فروش می رسد. این مواد مخصوص شیرآلات سرویس بهداشتی ساخته شده اند و هیچ آسیبی به استیل و رویه شیر آب، نمی رسانند. به یاد داشته باشید که مواد شوینده و تمیز کننده کف سرویس بهداشتی و اسیدهای قوی را هرگز از بین بردن تمیز کردن سردوش حمام استفاده نکنید.

 

تمیز کردن سردوش حمام

 

5 نکته مهم در مورد تمیز کردن سر دوش حمام

1.برای اینکه فشار آب خود را ثابت و قوی نگه دارید و رشد باکتری ها را به حداقل برسانید ، برنامه ریزی کنید که حداقل یک بار در ماه سر دوش خود را کاملاً تمیز کنید.

2.برای تمیز کردن سردوش حمام از سفید کننده ها استفاده نکنید. در مطالعه سر دوش CIRES ، محققان دریافتند که سفید کننده کلر در واقع تولید باکتری های مضر را در یکی از سر دوش های مورد مطالعه افزایش می دهد. به علاوه ، سفید کننده ها می توانند سوزاننده باشند و به شیرآلات آسیب بزنند، بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید.

3. از برس با موهای سخت استفاده نکنید. اگر سر دوش شما دارای روکش فلزی کروم یا محافظت شده است، ممکن است باعث ایجاد خراش بر روی آن شود.

4. در هنگام رسوب زدایی سردوش حمام به خصوص با مواد شوینده با تهویه مناسب کار کنید. اگر از هر پاک کننده ای با بوی قوی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که فضا دارای تهویه مناسب است. این می تواند شامل سرکه و محصولات تمیز کننده تجاری باشد. افراد واکنش های متفاوتی به بو نشان می دهند، اما بهتر است هر زمان که دوش خود را تمیز می کنید پنجره ای را باز کرده یا فن تهویه را روشن کنید.

5. سر دوش های ساخته شده از برنج را بیش از 30 دقیقه در سرکه نگذارید.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com