منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

طراحی سرویس بهداشتی کلاسیک | دکوراسیون بندی حمام براساس سبک کلاسیک

شنبه, 17 شهریور 1397
بازدید : 6346
نظرات : 0

از گذشته تا به امروز طراحی سرویس بهداشتی سبک کلاسیک محبوبیت زیادی دارد. می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. در سبک کلاسیک، هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. اساس طراحی داخلی حمام و سرویس های بهداشتی کلاسیک، بر پایه نظم ، تعادل و هماهنگی کامل شکل گرفته است. طراحی کلاسیک عناصر دکوراسیون مدرن یا معاصر را شامل نمی شود و به جای آن غرق در سنت است.

از ویژگی های مهم سبک کلاسیک ،ثبات ،تناسب و تقارن و تجمل را می توان نام برد. این سبک کامل و دقیق و حساس روی جزئیات است. رنگ‌های اصلی معماری داخلی حمام به سبک کلاسیک اصیل، درباری و ملایم هستند. بژ ،کرم ،خاکستری ،صدفی ،شرابی ،طلایی ،نقره‌ای ،زیتونی و آجری از رنگ‌های متداول در معماری داخلی سبک کلاسیک است. در این سبک تمامی رنگ‌ها باید لطیف، ظریف و گرم باشند که فضایی پر از حس آرامش و راحتی را پدید می‌آورد.

 

دستشویی کلاسیک

 

 در زمان انتخاب متریال‌های حمام، الویت با متریال‌های طبیعی است. کابینت روشویی چوبی، کفپوش چوبی و یا سنگی مانند مرمر و گرانیت، پارکت با کیفیت بالا و به طور کلی بافت‌های غنی و با کیفیت برای سبک کلاسیک داخلی حمام بهترین هستند. نکته کلیدی و مهم دستشویی کلاسیک این است که حس تجملات و اشرافی را در داخل سرویس بهداشتی ایجاد می کند.

وقتی صحبت از سرویس بهداشتی کلاسیک می کنیم، بی اختیار به یاد کابینت های چوبی و رنگ هایی با تن قهوه ای و بژ می افتیم که دقیقا هم درست است. کابینت های چوبی به رنگ شیری، سفید یا قهوه ای وآیینه هایی با قاب های فلزی و طلایی رنگ زیبایی سرویس بهداشتی کلاسیک شما را دو چندان می کند. در حمام هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند تجهیزاتی مثل وان ها و یا شیر ها از نوع کارشده و پر تزیینات انتخاب می شوند، معمولا رنگ غالب در حمام های کلاسیک رنگ سفید به همراه رنگ طلایی یا نقره ای برای تزیینات است. در ادامه مطلب اینکه چگونه می توانیم حمام و سرویس های بهداشتی به سبک کلاسیک داشته باشیم، را مورد بررسی قرار می دهیم. 

 

اساس طراحی داخلی حمام و سرویس های بهداشتی کلاسیک، بر پایه نظم، تعادل و هماهنگی کامل شکل گرفته است. طراحی کلاسیک عناصر دکوراسیون مدرن یا معاصر را شامل نمی شود و به جای آن غرق در سنت است. رنگ‌های اصلی معماری داخلی حمام به سبک کلاسیک اصیل، درباری و ملایم هستند.تقارن ، معماری و نور، عناصر کلیدی هستند که باعث می شوند تا این حمام ها کلاسیک و رویایی در نظر کاربران با ارزش باشند.

 

ظاهر حمام

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

حمام و سرویس بهداشتی دو رکن اصلی خانه به شمار می روند که اگر درست و استاندارد دکور نشوند ممکن است خطر آفرین باشند. در قدیم حمام در تمامی خانه ها وجود نداشت و به عنوان مکانی لوکس و غیر ضروری برای خانه به حساب می آمد. اما امروزه از مکان های مهم خانه محسوب می شود. ظاهر حمام بسیار مهم است. در هنگام طراحی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک، توجه به انتخاب کفپوش مناسب، وسایل جانبی مانند روشویی کابینتی، کابین دوردوشی، کاسه روشویی، شیرآلات و ... مهم و ضروری می باشد. اگر می خواهید حمامی کلاسیک داشته باشید، باید از متریال های سنگ، چوب و رنگ هایی با تن قهوه ای و بژ در طراحی حمام بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید شیرآلات برنجی، بهترین شیرآلات مناسب برای فضاهایی به سبک کلاسیک محسوب می شوند.

تصویر بالا، نمونه ای زیبا از حمام کلاسیک است. طراح برای دکور این حمام زیبا، روشویی مدرن و کلاسیک چوبی را انتخاب کرده است. روشویی کابینتی باز از انواع مدل های جدید روشویی کابینت دار است که طرفداران زیادی دارد. زیرا روشویی های کابینتی باز در حمام های بزرگ و کوچک زیبا و بسیار کاربردی هستند و با طراحی و دکوراسیون های کلاسیک، معاصر و مدرن مطابقت دارند. ترکیب شیرآلات برنجی و کاسه روشویی طلایی با صفحه کابینت سنگی بسیار زیبا و خیره کننده است. طراح با نصب آیینه ای با قاب طلایی بر روی دیوار سنگی بر زیبایی ظاهر این حمام کلاسیک افزوده است. کابین دوردوشی با دیوار های سنگی، از دیگر ویژگی های مهم این حمام كلاسيك زیبا می باشد.

 

دیوار پوش سنگی کابین دوش

 

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

در عصر حاضر کابین های دوش بسیار زیبایی برای حمام طراحی می شوند که فضای آن را به طور کلی دگرگون می سازند. کابین اکثر دوش ها از جنس شیشه ساخته می شود و علاوه بر جدا نمودن دوش از سایر قسمت های حمام به گونه ای زیبا و جذاب به کل حمام مشرف می باشد. پانل های شیشه ای جلوه زیبایی به حمام بخشیده و فضای حمام را بزرگتر نشان می دهند. بیشتر مردم سنگ گرانیت و مرمر را برای کفپوش و دیوارپوش کابین دوش حمام انتخاب می کنند زیرا ارزش و زیبایی آنها نسبت به سایر دیوارپوش ها بالاتر است.

دیوار پوش سنگی از ویژگی های مهم طراحی کلاسیک به شمار می رود. سنگ از جمله متریالی ست که طول عمر بالایی دارد, به همین دلیل بعضی افراد ترجیح می دهند دیوارپوش و کفپوش حمام و دستشویی خانه خود را از جنس سنگ انتخاب کنند. دیوارپوش سنگی ظاهری طبیعی و زیبا به حمام شما می بخشد, کاملاً ضد آب بوده و خیلی خنک به نظر می رسد. سنگ های طبیعی گران هستند و نصب آنها با توجه به نوع سنگ کمی مشکل است, بنابراین به راحتی می توان کاشی های سنگی آماده را از بازار خریداری نموده و در حمام نصب کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح دکوراسیون کلاسیک این حمام زیبا را با دیوارپوش سنگی تکمیل کرده است.

کابینت روشویی چوبی

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

شکل و مدل روشويي كلاسيك چوبی و آینه تاثیر زیادی بر روی جلوه سرویس بهداشتی خانه می گذارد و به نوعی نقش کامل کننده دکوراسیون کلاسیک می باشد. امروزه انواع مدل های جدید روشویی کابینت دار نیز مانند هر کالای دیگری با طراحی های زیبا و منحصر به فرد عرضه می شوند که توسط هنرمندان مشهور جهان طراحی شده اند. طراحان طیف گسترده ای از سبک ها روشویی های کابینتی را در مدل های مختلف طراحی می کنند. این محصولات با استفاده از مواد با کیفیت بالا و در نتیجه تغییرات چشمگیر در طرح و با شکل های زیبا و بسیار شیک تولید می شوند. آنها می توانند جذابیتی عالی برای حمام شما ایجاد کند و جلوه ای شگفت انگیز به آن بدهند.

كابينت روشويي كلاسيك چوبی باز علاوه بر اینکه بسیار زیبا و چشم نوازهستند، بهترین گزینه برای حمام هایی به سبک کلاسیک نیز به شمارمی آیند. شما می توانید از فضای باز زیر کابینت روشویی برای نگه داری از وسایل آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. به تصویر بالا نگاه کنید. کابینت روشویی نیمه باز چوبی با کاسه روشویی روسنگی بسیار دلنشین و خیره کننده است. روشویی کابینتی چوبی با کانتر سنگی و شیرآلات شیک ترکیبی عالی برای حمام هایی با سبک کلاسیک می باشد. ظرافت و زیبایی آنها می تواند این روشویی را به نقطه ی کانونی حمام تبدیل کند. کابینت روشویی چوبی کاملا با وسایل تزیینی و آنتیک حمام هماهنگ می باشد. شما نیز می توانید با قرار دادن وسایل آنتیک و لوکس مانند یک کاسه روشویی خیلی زیبا و مدرن بر روی کابینت روشویی بر زیبایی حمام اضافه کنید.

 

در هنگام طراحی و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک، توجه به انتخاب کفپوش مناسب، وسایل جانبی مانند روشویی کابینتی، کابین دوردوشی، کاسه روشویی، شیرآلات و ... مهم و ضروری می باشد. اگر می خواهید حمامی کلاسیک داشته باشید، باید از متریال های سنگ، چوب و رنگ هایی با تن قهوه ای و بژ در طراحی حمام بیشتر استفاده کنید. دیوار پوش سنگی از ویژگی های مهم طراحی کلاسیک به شمار می رود.

 

کاسه روشویی مسی و ظریف

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

اگر چه کاسه روشویی برای شستن دست و صورت استفاده می شود و کارآیی ساده ای دارد ولی با این وجود جنس و رنگ و طرح کاسه روشویی می تواند روی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام تاثیرگذار باشد. کاسه روشویی بیشتر از آنکه به عنوان یک عنصر بسیار کاربردی برای حمام طراحی شود، اغلب به عنوان یک وسیله جانبی زیبا می تواند نقطه کانونی سرویس بهداشتی شما باشد. بیشتر افراد و مالکان خانه های لاکچری دوست دارند که شیرآلات خانه شان علاوه بر جنبه ی کاربردی، دارای ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون شیک منزل شان باشد. پس بهتر است شما نیز کاسه روشویی و شیرآلاتی را انتخاب کنید که با طراحی کلاسیک حمام شما مطابقت داشته، وبازتاب دهنده باشد زیرا انتخاب شما سبک و شخصیت شما را نشان می دهد.

همانطور که در تصویر بالا می بینید طراح برای تکمیل کردن این حمام کلاسیک زیبا، کاسه روشویی و شیرآلات مسی را انتخاب کرده است. دیوارپوش گرانیت براق، کاسه روشویی زیبا و شیرآلات مدرن در کنار هم بسیار عالی به نظر می رسند، و همه ی چشم ها را در نگاه اول به خود خیره می کنند.

نصب پنجره در کابین دوش

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

ساخت یک پنجره در هر اندازه ای می تواند تغییر شگرفی در نمای ظاهری حمام ایجاد کند. در واقع حضور نور و پنجره یک فاکتور اضافی اما موثر و تاثیرگذار در حمام های کلاسیک محسوب می شود. حسی که از مشاهده و لمس نور در زیر دوش پیدا می کنید حسی ناب است مخصوصاً اگر این نور, نور طبیعی خورشید باشد. علاوه بر آن دکوراسیون کلاسیک حمام نیز به نوبه ی خود تفاوت بسیاری در زیبایی و انعکاس نور پنجره ایجاد می کند. همانگونه که در تصویر بالا می بینید طراح این حمام کلاسیک زیبا، بهترین استفاده را از پنجره برده است. زیرا تابش نور طبیعی بر درخشش حمام می افزاید.

تقارن

 

طراحی حمام به سبک کلاسیک

 

در طراحی سبک مدرن کلاسیک، سعی کنید از ویژگی تقارن استفاده کنید چرا که فضای متقارن نظم بصری آرامش بخشی را ایجاد می کند. تقارن، معماری و نور، عناصر کلیدی هستند که باعث می شوند تا این حمام ها کلاسیک و رویایی در نظر کاربران با ارزش باشند. در تصویر حمام مدرن بالا قفسه های شیک و متقارن با کاشی های قهوه ای یکدست و با شکوه ترکیبی زیبا و چشمگیر هستند.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com