منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

طراحی سرویس بهداشتی باریک

ﺳﻪشنبه, 21 فروردین 1397
بازدید : 6044
نظرات : 0

سرویس بهداشتی فضای اصلی و مورد نیاز هر ساختمان می باشد. حتی اگر این فضا بسیار باریک و محدود باشد، نباید طراحی شما را محدود کند. یکی از مزایای داشتن حمام باریک این است که شما با یک فرصت واقعی برای استفاده از خلاقیت خود در طراحی و ایجاد یک فضای واقعا منحصربه فرد و کاربردی روبرو می شوید. این بدان معنا نیست که طراحی یک حمام باریک از چالش های خاص خودش برخوردار نیست. شما باید توجه ای خاص به تنظیم اتصالات و انتخاب مناسب لوازمی مانند کابینت روشویی، کابین دوردوشی، توالت فرنگی و کاسه روشویی داشته باشید. اما مسلما برای هر چالشی یک راه حل خلاقانه وجود دارد. بنابراین اگر شما با چنین چالشی روبرو هستید با توجه به نکات زیر می توانید یک طراحی بی نظیر و ایده آل را تجربه کنید.

تغییر طرح

شما باید طرح بندی حمام را اولویت کار خود درقرار دهید. یکی دیگر از نکات مهم برنامه ریزی، قرار دادن و نصب توالت فرنگی، کابین دور دوشی، کاسه روشویی و کابینت روشویی در همان دیوار طولانی است. این باعث ایجاد فضا در امتداد دیوار مقابل می شود، به این ترتیب نه تنها سرویس بهداشتی بزرگتر به نظر می رسد، بلکه همچنین فضای آزاد زیادی برای ترافیک پا نیز وجود دارد. هنگامی که نوبت به تصمیم گیری در مورد طرح می شود، ابتدا بزرگترین آیتم، محوطه حمام یا کابین دوردوشی را در طرح خود در نظر بگیرید. مناسب ترین مکان برای محوطه ی حمام و نصب کابین دوردوشی انتهای سرویس بهداشتی می باشد که به باز شدن فضا نیز کمک می کند. به علت کوچکی فضا، باید در انتخاب الگوها و بافت ها دقت لازم را به کار برید و از ترکیب مواد و عناصر مختلف دوری کنید. کابینت روشویی محافظ زیبایی در مقابل لوله های فاضلاب می باشد و آنها را با زیبایی و ظرافت می پوشاند. بنابراین اگر اسباب و وسایل ضروری مانند کابینت روشویی، توالت فرنگی، کاسه روشویی، آینه و ... را در یک سمت دیوار قرار دهید حمام شما بسیار زیبا و منظم به نظر می رسد.

افزایش فضای خالی برای رفت و آمد

به طور خلاصه، توالت فرنگی با طرح کوتاه، یک انتخاب عالی است، زیرا این توالت فرنگی مخصوص حمام های کوچک طراحی شده و فضای بسیار محدودی را اشغال می کند. از قفسه های دیواری به عنوان مکانی برای نگه داری مواد بهداشتی، آرایشی، حوله و دیگر وسایل ضروری در داخل حمام استفاده کنید. علاوه بر آن با چیدن وسایل تزیینی بر روی قفسه ها بر زیبایی حمام بیافزایید..در این فضا انتخاب کابینت روشویی مناسب از عناصر مهم و کاربردی است و می تواند نقطه کانونی حمام شما باشد. کابینت روشویی نه تنها فضای کمی را اشغال می کند بلکه شما می توانید با استفاده از کاسه روشویی و شیر آلات متفاوت و زیبا جلوه ی خیره کننده ای به حمام خود ببخشید. استفاده از کابینت روشویی در بالا و پایین در دستشویی های کوچک، فضای ذخیره را افزایش می دهد. دیواری که سینک دستشویی در آن قرار دارد را از بالا تا پایین کابینت کنید، اگر دستشویی پنجره دارد، برای آن پرده زیبایی انتخاب کنید و از دکوراسیون آن لذت ببرید. مجموعه خطی باریک که ترکیبی از توالت فرنگی، کابینت روشویی و کاسه روشویی است، می تواند یک راه حل جمع و جور و صرفه جویی در فضا باشد که همچنین فضای ذخیره سازی فراوانی را نیز فراهم می کند.

آینه

ممکن است این یک ترفند طراحی قدیمی باشد، اما واقعا کار ساز و مفید است. قرار دادن یک آینه بزرگ در حمام نه تنها باعث می شود که حمام بزرگتر به نظر برسد بلکه نور را در اطراف حمام پخش می کند به طوری که فضا را روشن تر و شاداب تر نشان می دهد. مناسب ترین و بهترین جا برای نصب آینه، بالای کابینت روشویی می باشد. توصیه می شود حتما امتحان کنید بخصوص اگر حمام شما پنجره ای به بیرون نداشته باشد و نور طبیعی به داخل حمام نتابد.

ایجاد توهم فضا

 رنگ های روشن برای حمام های باریک ایده آل هستند، زیرا رنگ های تیره یا پررنگ می توانند فضا را کوچکتر و حتی از واقعیت کوچکتر نشان دهند. سایه های سبک تر مانند آبی روشن و سبز و یا حتی یک زرد نرم بدون اینکه تنگی فضا را نشان دهد شادابی و سرزندگی را برای شما به ارمغان می آورند. رنگ های کرم و سفید نیز انتخاب های خوبی برای حمام هایی با فضای محدود هستند. کاشی های ساده با رنگ خنثی بهترین انتخاب برای حمام های باریک می باشد. کاشی های براق حمام را درخشان نشان می دهند، و براق بودن کاشی مانند یک سطح بازتاب نور عمل می کند.

فضای منظم

شلوغی و به هم ریختگی اطراف کابینت روشویی، کابین دوش و توالت فرنگی باعث می شود که حمام کوچکتر به نظر بیاید. شما نمی توانید با قرار دادن مبلمان و وسایل غیر ضروری حمام را بزرگتر نشان دهید ولی درمقابل می توانید با نگهداری لوازم بهداشتی و آرایشی در داخل کابینت ها و قفسه ها، به بزرگتر و دلباز شدن فضای حمام کمک زیادی کنید. یک حمام بی نظیر واقعا می تواند فضای کوچک را کاهش دهد، بنابراین در یک حمام باریک که فضا محدود است، خرید کابینت دیواری برای نگهداری از لوازم داخل حمام ضروری است. کابینت های آینه دار نیز گزینه ای عالی هستند، زیرا نه تنها حمام را روشن تر می کنند بلکه مکانی برای نگهداری از وسایل حمام نیز می باشند.

 کمی تفکر خلاقانه و برنامه ریزی مناسب می تواند کلید باز کردن چالش حمام های باریک باشد، از انتخاب وسایل ساده و کاربردی و زیبا مانند کابینت روشویی، کابین دوردوشی و کاسه روشویی و... تا برنامه ریزی برای انتخاب طرح رنگی روشن که توهم فضا ایجاد می کند. با کمک خطوط باریک، وسایل بازتاب دهنده نور و لوازم جانبی مینیمال و ظریف دستشویی ساده و کوچک را به مکانی زیبا و شیک تبدیل کنید. به طور مثال، می توانید از آینه های بزرگ با قاب های ظریف، کاغذدیواری با رنگ روشن، قاب عکس و جا صابونی و جا حوله ای های مدرن و شیک استفاده کنید. در حمام و دستشویی های مشترک، برای جدا کردن این دو فضا بدون تاریک و کم نور شدن یکی از آنها، استفاده از دیوار شیشه ای و یک پنجره رو به نور بهترین راهکار است.

 

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com