منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

همه چیز در مورد فلاش تانک توکار را در اینجا بخوانید!!!

پنجشنبه, 25 آذر 1400
بازدید : 2029
نظرات : 0

فلاش تانک توکار نسل جدیدی از فلاش تانک های قدیمی است که باعث تغییر دکور سرویس بهداشتی شما می شود. کمتر، بیشتر است. وقتی صحبت از معماری و طراحی داخلی می شود، این یک قانون تقریبا نانوشته است. این دقیقاً همان کاری است که یک فلاش تانک توکار در حمام شما انجام می دهد. فلاش تانک توکار توهم فضایی ایجاد کرده و احساس می کنید سرویس بهداشتی شما بزرگتر و زیباتر شده است. چه در حال بازسازی یک حمام قدیمی یا ساخت حمام جدید هستید، خوب است فلاش تانک توکار را در ذهن خود داشته باشید. آنها نه تنها آزادی معماری فوق العاده ای را ارائه می دهند، بلکه مزایای زیادی نیز دارند. فلاش تانک توکار چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ با ما در این مطلب از بلومیس همراه شوید تا همه چیز را در مورد فلاش تانک توکار بدانید.

 

فلاش تانک توکار چیست

 

فلاش تانک توکار چیست و چگونه کار می کند؟

 فلاش تانک توکار در داخل دیوار نصب می شود. این بدان معنی است که شما نمی توانید استراکچر، مخزن آب، لوله و غیره را ببینید و به نظر می رسد کاسه توالت به دیوار چسبیده و فقط دکمه های تخلیه قابل مشاهده هستند. فلاش تانک های توکار امروزه بسیار محبوب هستند و اغلب در بسیاری از ساختمان های جدید نصب می شوند. به خصوص در ساختمان هایی که سرویس های بهداشتی کوچک دارند.

این نوع فلاش تانک از طریق پنل و دکمه، مخزن توالت فرنگی را تخلیه می نماید. به طوری که با فشردن این دکمه، آب از داخل مخزن با فشار زیاد خارج شده و فضولات و آلودگی های کاسه توالت را به سمت چاه توالت هدایت می کند. پس از تخلیه شدن آب موجود در داخل مخزن، به طور خودکار برای استفاده دوباره شروع به پر شدن می کند. فلاش تانک های توکار امروزه بسیار محبوب هستند و اغلب در بسیاری از ساختمان های جدید نصب می شوند. به خصوص در ساختمان هایی که توالت های کوچک دارند.

نکته: خوب است بدانید که تقریبا تمامی مدل های توکار دو زمانه هستند. یعنی دو دکمه به شما می دهند تا کار تخلیه را انجام بدهید. برای مثال می توانید دکمه تخلیه 6 لیتری یا نیم ظرفیتی یعنی 3 لیتری را در صورت نیاز انتخاب کنید.

 

مزایا و معایب فلاش تانک توکار

 

مزایای فلاش تانک توکار

 

1.ایجاد سبکی لوکس و زیبا در فضای سرویس بهداشتی

این روزها همه چیز در مورد سبک است و بیش از نیازهای ساده برای داشتن یک حمام تمیز، ایجاد یک ظاهر لوکس با لوازم جانبی زیبا مانند روشویی کابینتی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. فلاش تانک توکار با مخزن بزرگ آن که در پشت دیوارها پنهان شده و فقط دکمه‌های فلاش آن را نشان می‌دهد، ظاهری عجیب و غریب دارد. دکمه‌ و پنل ها با جنس کروم، استیل، شیشه و ... در دو نوع براق یا مات و رنگ‌های برجسته مانند قرمز ، سفید، مشکی موجود هستند.

2. صرفه جویی در فضا

نصب فلاش تانک مخفی باعث می شود حمام و سرویس بهداشتی شما جادار و بزرگتر به نظر برسد زیرا قسمت بزرگ توالت، مخزن پشت دیوار پنهان شده است. به خصوص اگر توالت فرنگی دیواری را انتخاب کنید، با نمایان شدن کف و دیوار زیر کاسه توالت، توهم فضای اضافی ایجاد می شود و شما می توانید از ان به عنوان یک ایده عالی برای فضاهای کوچک استفاده کنید.

3. نظافت و تمیزی آسان سرویس بهداشتی

با عدم وجود مخزن، تمیز کردن دیوارهای حمام آسان تر است، زیرا هیچ گونه کپک یا باکتری در پشت مخزن وجود نخواهد داشت. اگر توالت فرنگی وال هنگ باشد، که دیگر فبها، شما براحتی می توانید کف سرویس بهداشتی را تمیز کنید.

4. سروصدای بسیار کم به علت قرار گرفتن تجهیزات درون دیوار

کاهش سرو صدا از دیگر مزایای مهم فلاش تانک توکار می باشد. پس فکر نکنید فلاش تانک توکار فقط برای زیبایی ظاهر است بلکه مخزنی که در پشت دیوارها پنهان شده است در اصل به معنای کاهش صدای تخلیه است. چقدر باکلاس! برخلاف صدای بلند سیفون که توسط فلاش تانک های روکار ایجاد می شود با نصب فلاش تانک توکار، کمترین صدای ممکن را در هنگام تخلیه خواهید شنید. این بدان معناست که می توانید حتی در نیمه های شب بدون ایجاد مزاحمت برای خواب کسی در اتاق خواب از حمام خود استفاده کنید.

 

 

5. تنوع در طرح و رنگ پنل کلید فلش تانک توکار

پنل کلید فلش تانک توکار اغلب در طرح ها و رنگ های مختلف مانند پنل های شیشه ای، استیل یا آلومینیومی موجود است که با توجه به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی قابل انتخاب است. اکثر این پنل ها دارای دو کلید هستند که کلید کوچکتر نیمی از فلاش تانک را تخلیه می کند و کلید بزرگتر تمام آب فلاش تانک را تخلیه می کند.

نکته: ارتفاع پنل کلیدهای فلاش تانک های توکار تا حدی قابل تنظیم است.

6. صرفه جویی در مصرف آب

از آنجایی که صفحه کلید فلاش تانک توکار یک دکمه با ظرفیت دوگانه است، دکمه کوچکتر نیمی از مخزن آب فلاش تانک و دکمه بزرگتر تمام آب مخزن را به داخل کاسه توالت هدایت می کند. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف آب خواهد شد، بنابراین استفاده از کلیدهای تخلیه دو ظرفیته برای رفع مشکل کمبود آب در مناطق تحت تاثیر کم آبی و خشکسالی راه حل مناسبی است.

7. استحکام و دوام بالا

فلاش تانک توکار به دلیل اینکه در داخل دیوار قرار می گیرد، لذا از کیفیت ساخت بسیار بالایی نیز  برخوردار است و معمولا بدنه و قطعات این دستگاه با استحکام و دوام بسیار بالایی ساخته می شود. یعنی تا سال ها نیازی به تعمیر یا تعویض این دستگاه ندارید و با خیال راحت از آن استفاده می کنید. همچنین این دستگاه وزن زیادی را تحمل می کند و همین امر باعث دوام بیشتر آن در داخل دیوار می شود.

 

نصب فلاش تانک توکار

 

معایب فلاش تانک توکار

 

1.هزینه تعمیر بالا و زمان بر

یکی از مهمترین معایب فلاش تانک توکار هزینه تعمیر بالا می باشد. زیرا این نوع فلاش تانک ها به دلیل توکار بودن و  سیستم خاص و پیچیده خود در صورت خرابی هزینه زیادی را به همراه خواهند داشت.

2. امکان نشت آب به دیوارهای مجاور و آسیب بیشتر در هنگام نشست آب

از دیگر معایب فلاش تانک توکار امکان نشت آب به دیوارهای مجاور است زیرا از انجاکه لوله ها و فلاش تانک تعبیه شده قابل مشاهده نیستند، ما متوجه نشتی نخواهیم شد و ممکن است رطوبت به دیوارهای مجاور سرایت کند و باعث خسارت شود.

3. در دسترس نبودن در صورت بروز مشکل

همین امر باعث می‌شود که هنگام تعمیر و نشست آب کنترل آن ها سخت باشد به طوری که در برخی موارد مجبور به خراب کردن بخشی از دیوار شویم.

نکته: اگرچه تعمیر و تعویض قطعات به علت قرار گرفتن درون دیوار کمی دشوار است اما امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، مشکلات و معایب فلاش تانک توکار به تدریج برطرف شده و تعمیر، تعویض و نگهداری آنها آسانتر و در دسترس تر شده است. به عنوان مثال می توان برخی تعمیرات را پشت کلیدهای فلاش تانک انجام داد.

 

انواع فلاش تانک توکار

 

7 نکته مهم در نصب و نگهداری فلاش تانک توکار

 

1. قبل از اتمام کار ساخت و دکور سرویس بهداشتی، فلاش تانک توکار را نصب کنید تا بعداً مجبور به خرج و تخریب دیوار نشوید. درواقع دیوارکشی و کف‌سازی سرویس بهداشتی، آخرین کاری است که باید انجام دهید. این کار نیز باید با دقت زیادی انجام شود تا آسیبی به فلاش تانک و لوله‌های متصل به آن وارد نشود.

2. از فلاش تانک های توکار مدرن استفاده کنید که با بازکردن جعبه فلاش تانک بدون آسیب رساندن به دیوار قابل تعمیر هستند.

3. هنگام اندازه گیری برای نصب قاب، حتماً قبل از سفت کردن اتصالات، محل فلاش تانک و تراز بودن آن را بررسی کنید.

4. مخزن فلاش تانک توکار نیز باید در ارتفاع ۱۸۰ سانتی‌متری از کف سرویس بهداشتی تا روی مخزن نصب شود.

5. هنگام نصب، اتصالات را به خوبی ببندید و از واشرهای مناسب برای جلوگیری از نشت آب استفاده کنید.

6. به یاد داشته باشید پنل کنترل فلاش تانک باید با دقت و ظرافت بر روی دیوار نصب گردد.

7. اگر تجربه ای در زمینه ساخت و ساز و نقاشی دیواری ندارید، حتما از یک استاد کار ماهر در ساخت و ساز کمک بگیرید.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com