منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

مزایا و معایب شیرآلات طلایی براق و مات + راه حل تمیز کردن و نگهداری شیرآلات طلایی

ﺳﻪشنبه, 28 بهمن 1399
بازدید : 4168
نظرات : 0

شیرآلات طلایی علیرغم قیمت نسبتا گران همچنان محبوبیت خود را از گذشته حفظ کرده اند. شیرآلات طلایی فضای حمام و سرویس بهداشتی را گرم و چشمگیر نشان می دهد و در فضاهای مدرن، معاصر و کلاسیک بهترین عملکرد را دارد. مزایا و معایب شیرآلات طلایی براق و مات چیست؟ چگونه شیرآلات طلایی نگهداری و تمیز کنیم؟

 

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

 

 

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

رنگ طلایی یکی از جذاب ترین رنگ های لوکس است که جلوه ای شیک و لاکچری به انواع روشویی جدید می بخشد. درصد خیلی کمی از شیرآلات طلایی از فلز طلا ساخته می شوند که بسیار گرانبها و با ارزش هستند اما امروزه بیشتر شیرآلات طلایی از جنس برنج و آبکاری طلایی می شوند. در مواردی که این پوشش از طلای واقعی استفاده می کند، شیرآلات دچار خوردگی نمی شود و عمر طولانی تری دارد. زیرا طلا اکسید نمی شود و در برابر اثرات دما و رطوبت بالا مقاوم است. همچنین از نظر زیبایی ، طلا جلوه ای مجلل به حمام شما می بخشد.

 امروزه هر دو نوع آبکاری طلا براق و طلامات به روش PVD انجام می شوند که مقاوم ترین نوع پوشش را پدید می آورد. فرقی نمی کند شیرالات طلایی شما از نوع مات یا براق باشد، در هر صورت دارای مزایا و معایبی هستند که لازم است قبل از هر انتخابی از انها آگاه شوید. به طور کلی کیفیت و دوام آبکاری مهمترین مزیت شیرآلات طلایی محسوب می شود و قیمت بالا را می توانیم به عنوان یک عیب بزرگ نام ببریم.

 

 

شیرآۀات طلایی خوبه

 

 

مزایای شیرآلات طلایی براق

 

1-شیرآلات طلایی براق بسیار درخشان و زیبایی فریبنده ای دارند و حتی می توانند به نقطه کانونی حمام و سرویس بهداشتی شما تبدیل شوند.

2-تنوع شیرآلات طلایی براق نسبت به مات بیشتر است و شما راحت تر می توانید آن را با دیگر وسایل جانبی مانند روشویی کابینتی ست کنید. ترکیب روشویی کابینتی مشکی با شیرآلات طلایی براق یک ایده بینظیر و فوق العاده است که می تواند در حمام مدرن شما بدرخشد.

3-سالهاست که رنگ طلایی براق در طراحی دکوراسیون مورد توجه قرار گرفته می گیرد و طرفداران زیادی دارد.

 

 

تمیزکردن شیرآلات طلایی

 

 

معایب شیرآلات طلایی براق

 

 مهمترین عیب شیرآلات طلاییِ براق این است که کوچک‌ترین لکه ها و حتی اثرات انگشت را به وضوح نشان می‌دهند. اگرچه زیبایی و درخشندگی شیرآلات براق طلایی بسیار وسوسه انگیز است اما اگر نسبت به دیده شدن کوچک‌ترین لکه ها حساسیت دارید و زمان کافی برای تمیز کردن و برق انداختن آنها ندارید بهتر است در انتخاب خودکمی بیشتر دقت کنید. ما به شما شیرآلات مات را پیشنهاد می دهیم.

 

مزایای شیرآلات طلایی براق

 

 

مزایای شیرآلات طلایی مات

 

1- از مزایای مهم شیرآلات مات، دوام آبکاری آنها می باشد. اگر در تمیز کردن این مدل شیرآلات بیشتر دقت کرده و از مواد اسیدی و وایتکس استفاده نکنید، این رنگ آبکاری تا سال‌های سال کیفیت و زیبایی خود را همچنان حفظ می کند.

2- این رنگ شیرآلات به خاطر رنگ مات خود اثر انگشت و جای لکه‌های آب را نشان نمی‌دهد و برای افرادی که در مورد جای لکه‌ها حساس هستند، انتخاب مناسب‌تری نسبت به شیرآلات براق است.

3- اگرچه شیرآلات مات درخشش ویژه ای ندارند و باعث جلب توجه نمی شوند اما تأثیر منحصر به ‌فردی در ایجاد حال و هوایی لوکس در حمام و سریس بهداشتی شما دارند.

 

 

مزایا و معایب شیرآلات  طلایی مات

 

 

معایب شیرآلات مات

 

1-شیرآلات مات نسبت به دیگر مدل ها قیمت بالاتری دارند زیرا آبکاری طلایی مات معمولاً به روش PVD انجام شده و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

2-ست کردن رنگ طلایی مات با سایر اکسسوری ها و تجهیزات همرنگ در طراحی حمام و سرویس بهداشتی اصلا کار آسانی نیست. و همچنین به دلیل بالا بودن قیمت سایر لوازم طلایی مات، پیدا کردن آنها در بازار نیز بسیار زمان‌بر است و صبر و حوصله زیادی را می طلبد.

 

 

راه حل تمیز کردن و نگهداری شیرآلات طلایی

 

 

چگونه شیرآلات طلایی نگهداری و تمیز کنیم؟

 

شیرآلات حمام طلایی، بسیار پرزرق و برق و به طور فریبنده ای زیبا به نظر می رسند با این حال ، اگر به درستی مراقبت نشود ، می توانند به مرور خورده شده و دیگر مانند قبل درخشان نباشند. حقیقت غم انگیز این است که ماندگاری آنها به اندازه مدل های فولاد ضد زنگ نیست و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. هزگز برای تمیز کردن شیرالات طلایی از مواد شیمیایی، اسکاج و سیم ظرف شویی استفاده نکنید زیرا باعث خوردگی و خرابی انها می شوند و جذابیت و زیبایی اولیه خود را از دست می دهند.

راه حل نگهداری و تمیز کردن شیرآلات طلایی بسیار آسان است و هزینه کمی دارد. برای تمیز کردن انها تنها به تعدادی دستمال نرم، آب و مقداری سرکه نیاز دارید. شما براحتی می توانید با ترکیب یک قسمت سرکه سفید و سه قسمت آب یک محلول موثر و مناسب درست کنید. تنها کافیست محلول به دست امده را در یک بطری اسپری ریخته و آن را بر روی شیرآلات طلایی حمام خود اسپریکرده و بعد از چند دقیقه ان را با یک دستمال نرم خشک کنید.

همچنین شما می توانید ابتدا یک پارچه نرم بردارید و آن را درون محلول آغشته کرده و پارچه مرطوب را روی محل مورد نظر قرار دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس سطح مورد نظر را با پارچه ای نمدار تمیز کنید.

نکته 1: به هیچ وجه از دستگاه های شستشو یا بخار شوی برای شیرآلات طلایی خود استفاد نکنید، چراکه به آبکاری آن ها آسیب می رساند.

نکته 2: اگر شیرآلات شما دارای رسوب یا لکه شده تنها کافیست شستشو با سرکه را به دفعات دفعه تکرار کنید.

نکته 3: اگر حداقل هفته ای یک بار شیرآلات طلایی یا لوازم طلایی خود را بشویید، روند تمیز کردن آن ها آسان تر خواهد بود و به رسوبات اجازه جمع شدن بر روی شیر را نمی دهد.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com