منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

پنل دوش حمام چیست؟ مزایا و معایب

یکشنبه, 23 آبان 1400
بازدید : 2653
نظرات : 0

پنل دوش حمام چیست؟ انواع پنل دوش کدامند؟ مزایا و معایب پنل دوش حمام؟ پنل دوش‌ یکی از تجهیزات فوق‌العاده ای است که امروزه در حمام های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هیچ چیز واقعاً بهتر از گرفتن دوش آب گرم در پایان یک روز طولانی زمستانی نیست و تقریباً می تواند به اندازه گرفتن دوش خنک قبل از شروع صبح تابستانی لذت بخش باشد. صرف نظر از هر سناریو، می توانیم ثابت کنیم که دوش گرفتن بسیار عالی است. اما اگر بتوانید تجربه دوش گرفتن خود را به سطح بالاتری ببرید چه؟ آیا می توان هنگام دوش گرفتن و همچنین گوش دادن به موسیقی زیر ترکیبی خنک از چراغ های LED، جت ماساژ داد؟ بله، به لطف یک معجزه کوچک به نام پانل دوش!

پنل‌های دوش انواع مختلفی دارند و در اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها و پوشش‌های مختلف در بازار وجود دارند. امروزه دیگر حمام‌ها با دکوراسیون مدرن، تنها به یک دوش ساده مجهز نیستند و اگر نگاهی به بازار تجهیزات حمام و شیرآلات بیندازید، با انواع و اقسام دوش با تکنولوژی‌های مختلف مواجه خواهید شد. کیفیت پنل دوش و انواع دوش حمام و … در داشتن یک حمام خوب بسیار مهم است. پنل دوش‌ امکاناتی بیشتر از یک دوش معمولی در اختیار شما گذاشته و دوش گرفتن را به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر تبدیل خواهد کرد. با ما در این مطلب از بلومیس همراه شوید تا با صفر تا صد پنل دوش آشنا شوید.

 

پانل دوش حمام چیست

 

پنل دوش حمام چیست؟

پنل های دوش اساساً سر دوش های بسیار بزرگی هستند که معمولا ارتفاع آنها بین یک تا دو متر و عرض آنها حداقل بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر می باشد و بر روی سطح آن ها تعدادی سر دوش و دوش های اسپری بدن از بالا به پایین قرار گرفته است که مستقل از هم کار می کنند. ساختار انواع پنل های دوش حمام به گونه ای است که جایگزین دوش فعلی حمام و در همان جایی که لوله‌های آب سرد و گرم قرار دارند، نصب می‌شوند. این تجهیزات علاوه بر سر دوش که به عنوان ساده‌ترین و پایه‌ای‌ترین کاربرد آنها شناخته می‌شود، دارای آپشن‌هایی مانند چراغ LED، ماساژورهای مختلف، سنسورهای حرارتی برای تنظیم درجه حرارت آب، سنسورهای فشاری برای تنظیم فشار آب، و مواردی از این قبیل می باشند. در مورد اندازه پنل دوش حمام باید بگویم که سایز استاندارد پنل دوش های استیل 150 سانتی متر ارتفاع و 25 سانتی متر عرض پنل می باشد ولی این اندازه ممکن است در بعضی از مدل ها متغیر باشد، مثلا برای پنل دوش های صندلی دار ارتفاع 200 سانتی متر و عرض تا 35 سانتی متر می تواند باشد.

 

انواع پانل دوش حمام

 

انواع پانل دوش حمام 

طراحی مدرن و شیک بسیاری از پنل های دوش می تواند ظاهر کلی حمام شما را دگرگون سازد. اگر سری به فروشگاه های آنلاین یا به بازار بزنید، مسلما با طیف گسترده‌ای از پنل‌های دوش در اندازه، سبک و طرح‌های مختلف مواجه می شوید. انواع پنل‌های دوش مدرن شامل طیف وسیعی از ویژگیها و جلوه‌ها، مانند نمایشگرهای دیجیتالی، ماساژور و سردوش‌های بارانی و آبشاری هستند. همچنین برخی از آن‌ها مجهز به دوش‌های ترموستاتیک هستند که دمای آب را برای شما ثابت نگه می‌دارند. اگر حمام شما مجهز به وان باشد می‌توانید پنل‌های دوشی که در آن‌ها شیر مخصوص پر کردن وان تعبیه شده است را تهیه کنید. بهتر است با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

1. پنل دوش حمام استیل

پنل دوش استیل را می توانیم به عنوان پرفروش ترین نوع پنل دوش معرفی کنیم که به دلیل جلای براق، جنس محکم و مقاومت در برابر خوردگی بیشترین محبوبیت را در بین مشتریان را دارد. این پنل دوش از جنس استیل ضد زنگ ساخته می شود و به دو صورت یک تکه و دو تکه می باشد. تنوع رنگ گسترده از مزایای این نوع پنل دوش محسوب می شود. پنل دوش استیل در رنگ های سفید، استیل براق، مات، مشکی، طلایی مات، طلایی براق، رزگلاد و سفید طلایی در بازار موجود می باشد.

2. پنل دوش حمام اکریلیک

پنل دوش‌های آکریلیکی از یک ماده سنتزی به نام آکریلیک ساخته می‌شوند و نسبت به ساید مدل ها دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند و در دو مدل پنل دوش صندلی دار و پانل دوش ساده تولید می شود. این مدل پنل دوش معمولاً تنوع رنگی چندان بالایی ندارند که از معایب ان به شمار می آید.

3. پنل دوش حمام چوبی

این محصول به دلیل چوب طبیعی از منظر زیبایی شناسی بسیار مورد توجه است و استفاده از آن در بدنه پنل های بسیار زیبا به نظر می رسند. پنل دوش چوبی از لحاظ کارایی فرق چندانی با سایر پنل دوش ها ندارد ولی به دلیل رطوبت زیاد موجود در حمام دوام چندانی ندارد و معمولا کمتر استفاده می شوند.

4. پنل دوش آلومینیومی

مقاومت و ضد زنگ بودن، دو ویژگی مهم این محصول است. ظاهر براق و زیبای این مدل از پنل دوش چشم هر خریداری را به خود جلب می کند.

5. پنل دوش چوب استیل

طراحان دکوراسیون با ترکیب استیل و چوب یک نوع جدیدی از پانل دوش ها را روانه بازار کرده اند که عمده قسمت های بدنه از چوب ترمو می باشد و برای زیبایی بیشتر با فلز استیل ترکیب کرده اند.

 

اندازه پنل دوش حمام

 

مزایای پنل دوش حمام

  • نصب آسان
  • استفاده بهینه از اب
  • امکان تعمیر و تعویض پنل دوش
  • تنظیم اندازه پنل دوش
  • نگهداری اسان و راحت
  • مناسب برای هر مدل حمام
  • شستشوی راحت‌تر و رسیدن آب به تمام نقاط بدن
  • رفع خستگی با استفاده از سیستم ماساژور
  • تنظیم خودکار درجه حرارت و فشار آب و جلوگیری از هدر رفتن آب
  • کمک به زیبایی محیط و دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

 

 

معایب پنل دوش حمام

1.جریان آب سردوش‌های مختلف محدود است.

2. ممکن است همه سردوش‌ها به طور همزمان قابل استفاده نباشند.

3. نسبت به دوش‌های توکار فضای بیشتری اشغال می‌کنند.

 

قیمت پنل دوش حمام

 

قیمت پنل دوش حمام

قیمت پنل دوش های حمام موجود در بازار بسیار متفاوت می باشد و اختلاف قیمت پنل دوش ها به عوامل مهمی آپشن های پنل دوش، رنگ ، برند، اندازه، شکل ظاهری و طراحی پانل دوش بستگی دارد. مسلما هر چقدر کیفیت پنل دوش ها بالاتر باشد، باید هزینه بیشتری برای ان پرداخت کنید. پنل دوش های اکریلیک نسبت به سایر محصولات از  قیمت بالاتری برخوردار هستند. همچنین در اکثر برند ها پنل دوش های طلایی و رزگلد نسبت به سایر رنگ ها گرانتر هستند. در حال حاضر برندهای زیادی وجود دارند که پانل های دوش را تولید می کنند. تفاوت قیمت این برندها در کیفیت محصول، خدمات پس از فروش و گارانتی پانل دوش می باشد. هر چه یک برند معتبرتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com