منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چند قانون طلایی در طراحی حمام

یکشنبه, 02 اردیبهشت 1397
بازدید : 4752
نظرات : 0

امروزه سبک و طراحی حمام ها بسیار گسترده و متنوع می باشد. در هر نوع سبک و طراحی وسایلی مانند کابینت روشویی، توالت فرنگی، کاسه روشویی، وان و کابین دوردوشی جایگاه ویژه ای دارند. اما جدا از انتخاب هر نوع سبکی بهتر است به اصول طراحی جهانی نیز توجه کنید زیرا رسیدن به موفقیت را برای شما آسانتر می کند.

* فضای حمام را شلوغ نکنید.

بیشتر افراد تلاش میکنند بدون توجه به اندازه ی حمام، حتما از کابینت روشویی، کاسه روشویی، کابین دوردوشی استفاده کنند. به این ترتیب حمام های کوچک بسیار تنگ و فشرده می شوند و هیچ فضای بازی وجود ندارد. بهتر است که حمام خیلی شلوغ و بسته نباشد. اگر فضای کافی دارید کابین دوردوشی نصب کنید و در غیر این صورت ضرورتی ندارد که محوطه ی دوش را از حمام جدا کنید. به یاد داشته باشید که افراد برای حمام کردن به فضایی کافی برای ایستادن، چرخش و حتی خشک کردن نیاز دارند. فراموش نکنید که حمام، پناهگاهی برای دوری از برنامه های گیج کننده روزانه و مکانی برای تمدد اعصاب است. حمام هایی با طراحی منحصر به فرد و راحت باعث می شوند تا ما با خیالی آسوده زمانی را به آرامش بگذرانیم.

 

*از قفسه و کابینت روشویی استفاده کنید.

 ذخیره سازی و مهارت مرتب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله حمام و دیگر وسایل ضروری حمام یکی دیگر از اصول طراحی جهانی می باشد. قفسه و کابینت ها بسیار مهم هستند چون آنها می توانند به شما در مرتب کردن حمام کمک کنند. پس بهتر است به کابینت روشویی و آینه های کابینت دار فکر کنید. زیرا بیشتر کابینت های روشویی دارای چندین قفسه می باشند. شما می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله ها و دیگر وسایل خود را در درون این قفسه ها قرار دهید.

 

* به جزئیات دقت کنید.

اگر در دکوراسیون حمام از وسایل گران قیمت و مدرنی مانند کابینت روشویی، کابین دوردوشی، کاسه روشویی، توالت فرنگی و وان استفاده کنیم ولی به جزئیات دقت نداشته باشیم مسلما این نوع طراحی رضایت ما را جلب نخواهد کرد. یه عنوان مثال می توانیم به شیشه کابین دوردوشی اشاره کنیم. کابین دوردوشی علاوه بر اینکه به حمام جلوه ی بی نظیری می دهد از نفوذ رطوبت به منزل نیز جلوگیری می کند و با ایجاد دیوار نامرئی مانع هدر رفتن انرژی می شود. نکته اینجاست که شیشه کابین دوردوشی باید استانداردهای لازم را داشته و در حد خود بهترین باشد زیرا شیشه کابین دوردوشی در واقع عایق رطوبتی و حافظ انرژی گرمایشی می باشد و قابلیت زیبا بخشی بسیاری نیز دارد.

 

* ارگونومیک

اساسا حمام باید علاوه بر زیبایی جنبه ی کاربردی نیز داشته باشد. این بدان معناست که حمام باید طبیعی و تمیز کردن آن آسان باشد و تمام وسایل ضروری حمام مانند کابینت روشویی، کابین دوردوشی، کاسه روشویی  قابل دسترس، مناسب و کارآمد باشد. دقت کنید که هر سبکی را نمی توان در هر حمامی اجرا کرد و از این گذشته باید نیازها و شرایط انسانی ساکنین خانه را در نظر گرفت. طرح بالا دو عامل مهم ارگونومیک را نشان می دهد، واضح است که ساکنین این خانه قد بلند هستند و کابینت روشویی و آینه ها متناسب با تمام افراد خانه نصب شده اند که از نظر کاربردی و زیبایی منحصربه فرد است.

* از گوشه ها غافل نشوید.

هنگام تعین محل نصب شلف ها گوشه های دیوارها را فراموش نکنید. وقتی که فضای کاربردی ما کوچک است باید بتوانیم با مدیریت صحیح از کمترین فضاها استفاده کنیم. شلف های مثلثی شکل می توانند با نصب در گوشه ها مفید واقع شوند. فراموش نکنید هر قدر که گوشه ها برای نصب شلف مناسب هستند به همان اندازه مکان خوبی برای نصب کابینت روشویی نمی باشند.

* نور طبیعی

اغلب طراحان خانه مناسب ترین مکان ها را برای نشیمن، آشپزخانه و اتاق خواب در نظر می گیرند و بدون در نظر گرفتن فاکتور مهم نور طبیعی، فضای باقی مانده را برای سرویس بهداشتی و حمام تعیین می کنند غافل از اینکه حمام مکانی برای آرامش و تمدد اعصاب است. نورخورشید در روز می تواند شگفت انگیز ترین ذره بین فضا باشد و به همین دلیل در حمام های کوچک بسیار مهم است. نور خورشید تاثیر زیادی بر زیبایی و درخشش حمام دارد و حمام با یک منظره ی خوب می تواند بسیار دلچسب و منحصربه فرد باشد.

* ملایمت و یکرنگی را بشکنید.

بدترین و زشت ترین حمام و دستشویی ها، آنهایی است که همه وسایلش یکرنگ است. بسیاری از طراحان از رنگ سفید و کرم در حمام استفاده می کنند. به همان اندازه که برای همنشینی رنگ ها در اتاق پذیرایی وقت می گذارید، برای این قسمت از خانه هم وقت بگذارید. شمع ها و گل های خشک تزئینی روی دیوارهای کابینت حمام، گلدان ها طبیعی، استفاده از کاشی های طرح دار، صابون های رنگی و... می تواند فضای حمام شما را به یک مکان آرامبخش و دلنشین تبدیل کند.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com