منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه حمام های کوچک هم می توانند زیبا باشند؟

ﺳﻪشنبه, 30 مرداد 1397
بازدید : 5136
نظرات : 0

حمام مهم ترین و یا شاید بهترین جای خانه است که ما در آن احساس سر زندگی و شادابی می کنیم. برای داشتن یک حمام خوب و ایده آل، باید در هنگام طراحی و دیزاین حمام نکاتی را در نظر بگیریم. شاید در نگاه اول تزئین و طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک سخت و چالش برانگیز بنظر بیاید. اما این مکان ها می توانند با یک طراحی هوشمندانه نمایی متفاوت از حمام و سرویس بهداشتی منزل شما را به نمایش بگذارند. طراحی وساخت یک حمام زیبا که از لحاظ کارایی و ذخیره سازی در سطح مناسبی قرار بگیرد چیزی است که اکثر خانواده ها و مالکان آپارتمان ها به آن نیاز دارند.

اگر شما هر روز صبح فقط دوست دارید هرچه سریع تر از فضای سرویس بهداشتی و حمام خود خارج شوید، پس به نظر ما زمان آن رسیده تا این فضا را به طور کامل بازسازی کنید. طراحی مناسب حمام های کوچک آنها را بزرگتر و مدرن تر نشان می دهند. اگر شما یک روشویی کابینتی مدرن و لوکس و دیگر لوازم جانبی و وسایل مناسبی مانند کابین دور دوشی، کاسه روشویی، توالت فرنگی  را انتخاب کنید که فضای کمی از حمام و سرویس بهداشتی را اشغال کند، نه تنها یک حمام زیبا خواهید داشت، بلکه از لحاظ کاربردی نیز مفید است.

لازمه اینکه یک حمام رویایی و زیبا باشد تنها تجمل و گران قیمت بودن لوازم جانبی مانند روشویی کابینتی لوکس نیست. برای داشتن یک حمام زیبا، باید طراحی مناسب برای ایجاد فضایی با کیفیت صورت گیرد که احساس آرامش را به شما القا کند. اگر می خواهید حمامی جدید و مدرن داشته باشید، نکات طراحی ایده آل زیر را به ذهن خود بسپارید. طراحی زیبا، انتخاب لوازم جانبی جدید، مدرن و پالت رنگ مناسب همه با هم می تواند روح و روان شما را تسکین دهد.

پس دیگر نگران کوچک بودن فضای سرویس بهداشتی نباشید. با بکارگیری ایده های بی نظیرو خلاقانه می توانید فضایی دلباز و شیک در سرویس بهداشتی و حمام خانه خود ایجاد کنید. کمبود فضا و نبودن جایی برای نگهداری از ابزار و وسایل در سرویس بهداشتی کوچک، نگرانی تعداد زیادی از ماست که در خانه های کوچک زندگی می کنیم و به هر دلیلی امکان نقل مکان به جایی بزرگتر را نداریم. این مشکل با کمی خلاقیت قابل حل شدنی است و راه حل های آن حتی می تواند در برخی اوقات به زیبا تر شدن دکور و طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی خانه شما کمک کند.

استفاده از یک پالت رنگ آرامبخش وتسکین دهنده

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

همه ما در دنیای شلوغ و پرتکاپوی امروزی در جست و جوی فضاهای آرامش بخش هستیم. استفاده از رنگ های مناسب در طراحی و دکور حمام و سرویس بهداشتی می تواند به ما کمک کند تا در محیط های مناسب و آرامش بخش زندگی کنیم. رنگ های متشابه و بدون کنتراست آرامش بیشتری ایجاد می کنند.

دکوراسیون حمام با تن سفید، سفید و قهوه ای مایل به زرد باعث ایجاد احساس آرامش در این حمام کوچک شده است. طراح با انتخاب کابینت روشویی چوبی وصفحه کابینت سنگی سفید و شیرآلات مدرن بر زیبایی این حمام افزوده است. نصب آینه ی بزرگ روی دیوار و نورپردازی مناسب باعث افزایش دید بصری حمام می شود. کفپوش سنگی طرح دار و زیبای حمام، همه ی نگاه ها را به خود جلب می کند و دیگر به یک قالیچه رنگارنگ نیازی نیست.

استفاده از بک اسپلش کاشی های نقش دار

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

مطمئنا لوازم جانبی شیک مانند روشویی کابینتی به تنهایی نمی تواند دکور و دیزاین حمام را زیبا و امروزی نشان دهد. پس شاید بهترین ایده برای دکوراسیون بهتر حمام این باشد که از متریال های مختلف مانند انواع متفاوت و چشم گیر کاشی ها، سنگ ها و کاغذ دیواری برای تزیین دیوار پشت روشویی کابینتی استفاده شود زیرا طراحی دیوار حمام می تواند دکوراسیون حمام را متحول کرده و ظاهری زیبا و شایسته به آن بدهد.
نصب یک ردیف کاشی منقوش، با طرح و نقشی متفاوت، در پشت سینک روشویی علاوه بر ظاهری زیبا و متنوع مانع از به چشم آمدن قطره های پاشیده شده آب روی دیوار می شود. طراح با انتخاب سینک روشویی سنگی، شیرآلات زیبا و گلدان پر از گل به خوبی این حمام را دکور کرده است. نصب آینه ی روی دیوار به خوبی نور داخل را منعکس میکند و باعث افزایش دید بصری می شود.

استفاده از روشویی کابینتی دیواری

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

  کابینت روشویی دیواری علاوه بر جلوه ای که به سرویس بهداشتی می دهد، از لحاظ کاربردی هم بسیار مفید هستند. کابینت روشویی دیواری، گاهی اوقات "روشویی معلق" نامیده می شود. در زمان های گذشته از کابینت های روشویی دیواری بیشتر در محیط های تجاری و صنعتی مانند رستوران ، بیمارستان، هتل و غیره استفاده می گردید. اما چندین سال است که روشویی کابینتی دیواری در برنامه های مسکونی نیز بسیار محبوب شده است. یکی از مزایای مهم کابینت های روشویی دیواری، حجم فضایی است که می تواند در حمام شما آزاد باشد. فضای اضافی آزاد در حمام دو هدف مهم، ایجاد حمام بزرگتر و داشتن فضای بیشتر برای سازماندهی و نگهداری لوازم آرایشی و بهداشتی را دنبال می کند. پس اگر شما هم می خواهید حمام تان بزرگتر به نظر بیاید، از سینک های دیواری استفاده کنید. 

در تصویر بالا، طراح با انتخاب سینک دیواری سفید، فضای خالی حمام را افزایش داده است. آینه ی بزرگ بالای سینک روشویی و نورپردازی مناسب نقش بسزایی در بزرگتر نشان دادن حمام دارد. شیرآلات زیبا و گلدان گل حمام را زیباتر نشان می دهد.

ترکیب رنگ و بافت

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

طراحی حمام های کوچک سخت و چالش انگیز است. احتمالا شما در انتخاب رنگ و بافت و حتی ترکیب این دو با هم دچار تردید می شوید. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای داشتن حمامی شیک و متفاوت، با جسارت تمام رنگ و بافت های مختلف را با هم ترکیب کنید. در تصوی بالا، طراح با انتخاب قالیچه درشت بافت، میز عسلی فلزی، پرده هایی منقوش حمام را به زیبایی دکور کرده است.

جلوه ای رنگین در حمام 

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

سعی کنید در حمام های کوچک، بر روی دیوار قفسه نصب کنید. زیرا علاوه بر اینکه قفسه ها  فضای آزاد حمام را افزایش می دهند، می توانید به بهترین شکل از آنها در دکور حمام نیز استفاده کنید. طراح حمام بالا، تلاش کرده است با استفاده از پالت رنگ های روشن و جذاب، فضای حمام را شاد و سرزنده نشان دهد. قفسه ها علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای نگهداری از حوله ها و دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی می باشند، در دکوراسیون حمام نیز تاثیرگذار هستند.

تزیین دیوار پشت سینک روشویی

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

 به توصیه بسیاری از طراحان بهترین راه برای طراحی دیوار حمام های کوچک استفاده از کاشی است. زیرا جذابیت و زیبایی بیشتری را به فضای کوچک و گرفته حمام می دهند. البته مدل کاشی های متنوع در بازار بسیار زیاد هستند اما انتخاب مدلی منحصر به فرد وزیبا به صرف زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد. ایده جالبی است که در بسیاری از حمام های امروزی، پشت دوش حمام یا قسمت سینک روشویی از ست کاشی های متفاوت و چشم گیر استفاده می شود. در تصوی بالا، نصب کاشی هایی با نقوش برجسته در پشت سینک روشویی، جذابیت خاصی به این حمام کوچک بخشیده است. طراح به خوبی از رنگ ها برای به چشم آوردن ظرافت های معماری و تنوع بخشیدن به فضا استفاده کرده است. 

جلوه رنگ 

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

امروزه بیشتر طراحان، حمام و سرویس های بهداشتی را به سبک معاصر دکور و طراحی می کنند. همانطور که می دانید از رنگ های خنثی بیشتر در سبک های معاصر استفاده می شود. در حمامی با رنگ های خنثی افزودن یک رنگ، تاکید و تاثیر فوق العاده ای در جذابیت فضای حمام دارد. سعی کنید از گلدان هایی با گلهای طبیعی در حمام استفاده کنید. زیرا گلهای طبیعی  فضای حمام را بسیار لطیف، جذاب و متفاوت خواهند کرد. اگر با دقت به تصویر بالا نگاه کنید، می بینید که طراح از کاسه روشویی زیبا و شیر آلات خیره کننده در کنار گلدانی پر از گل های طبیعی برای دکور این حمام کوچک و زیبا استفاده کرده است.

جلوه ای تازه در کنار رنگ سفید 

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

هنگامی که در طراحی حمام های کوچک، از رنگ سفید به عنوان تم اصلی استفاده می کنید، تلاش کنید تا از یک رنگ شاد نیز در کنار آن بهره ببرید. زیرا بکارگرفتن رنگ های شاد می تواند به یک حمام سفید شخصیت ببخشد. درحمام بالا، طراح با انتخاب روشویی کابینتی باز، توالت فرنگی و وان سفید حمام را به سبک معاصر دکور کرده است. پرده حمام با نقوشی به رنگ سبز بر زمینه سفید، قالیچه راه راه کف حمام، هماهنگی آن با رنگ سبز بالای روشویی جلوه ای ویژه به این فضای خنثی بخشیده است.

شلف های تزییئی/کاربردی 

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

قطعا وسایل دکوری و جانبی زیادی است که می خواهید در حمام کوچک خود داشته باشید ولی فضای کافی برای آنها  ندارید. حل این مسئله یکی از مهم ترین چالش های حمام های کوچک است. راه حل این مسئله بدون در نظر گرفتن اندازه حمام  شلف های تزیینی و کاربردی می باشد. می توانید از شلف هایی استفاده کنید که پایین آن قلاب هایی برای نگه داشتن حوله دارد. در اینصورت هم می توانید حوله های خود را آویزان کنید و هم بهترین استفاده را از فضای روی شلف برای قرار دادن اشیا تزیینی و کاربردی خود ببرید. 

لوازم خاص

 

طراحی زیبا ی حمام های کوچک

 

از سطوح بازتابنده مانند آینه ها و چراغ ها حداکثر استفاده را ببرید. بزرگ شدن یک فضای کوچک توهم است. چراغ ها و آینه ها دو ابزار کلیدی هستند که در هنگام استفاده با سطوح بازتابنده می توانند یک فضای کوچک را بزرگترنشان دهند. طراح در این حمام معاصر با استفاده از سطوح نور و بازتاب دهنده –شیرآلات استیل ، وسایل شیشه ای و آینه ها - برای افزایش دید بصری بهره برده است. شما نیز می توانید با اضافه کردن تغییراتی ساده و کوچک اما خاص مانند نصب یک جا حوله ای زیبا،  شخصیت ویژه ای به حمام کوچک خود ببخشید.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com