منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه حمام هایی امن داشته باشیم؟

شنبه, 01 دی 1397
بازدید : 3474
نظرات : 0

در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی باید علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی و رعایت اصول بهداشتی، ایمنی حمام را نیز در نظر بگیرید. در هنگام دکوراسیون و طراحی حمام باید بسیار دقیق باشید و دقیقا بدانید که برای تکمیل دکوراسیون خود به چه چیزهایی نیاز دارید. حمام کردن یکی از کارهای لذت بخش در برنامه روزانه است. اما نباید ساده از کنار آن گذشت زیرا با ارتکاب برخی اشتباهات ممکن است به خود آسیب برسانیم. ایمنی حمام به طور جدی می تواند از افتادن یا آسیب بدنی جلوگیری کند زیرا سطوح خیس و لغزنده حمام را به یکی از نا امن ترین فضاهای خانه تبدیل کرده است.

 

حمام های امن

 

در دکوراسیون حمام اصول طراحی جهانی را رعایت کنید تا همه ی افراد خانواده در سنین مختلف، اندازه ها و توانایی های متفاوت بتوانند راحت و موثر از حمام استفاده کنند. توجه به ایمنی حمام، متریال، رنگ ها و در نظر گرفتن نیازهای افراد در دکوراسیون حمام سبب ایجاد فضایی گرم و آرامش بخش شده و از این جهت، انتخاب سبک مناسب با توجه به دکوراسیون کلی منزل و نیازهای افراد و امکانات موجود در طراحی و دکور حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظریه طراحی جهانی بیان می کند که حمام خانه شما باید برای همه افراد، صرف نظر از سن، اندازه و توانایی آنها، قابل دسترس باشد. اصول طراحی جهانی را در دکوراسیون خود جای دهید و حمام خود را با لوازم جانبی کاربردی و موثر مجهز کنید تا همه ی افراد خانواده بتوانند براحتی از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند. لوازم جانبی مدرن و پیشرفته، امکانات رفاهی و توجه به جزئیات، می تواند حمام شما را به  فضایی رویایی و مجلل تبدیل کند. در هر نوع سبک و طراحی وسایلی مانند روشویی کابینتی، توالت فرنگی، کاسه روشویی، وان و کابین دوردوشی جایگاه ویژه ای دارند.

 

حمام مهم ترین و یا شاید بهترین جای خانه است که ما در آن احساس سر زندگی و شادابی می کنیم. برای داشتن یک حمام ایمن و ایده آل، لازم است که نکاتی را در هنگام طراحی و دیزاین حمام در نظر بگیریم. امروزه سبک و طراحی حمام ها بسیار گسترده و متنوع می باشد. اما جدا از انتخاب هر نوع سبکی بهتر است به اصول طراحی جهانی نیز توجه کنید زیرا رسیدن به موفقیت را برای شما آسانتر می کند.

 

اگرچه شما نمی توانید خطرات را کاملا از بین ببرید، اما می توانید حمام خود را ایمن تر کنید. پس برای کاهش خطرات و افزایش ایمنی حمام به نکات زیر توجه کنید.

 

کفپوش حمام

حمام های امن

 

انتخاب کفپوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد. کفپوش‌های حمام در معرض آب ،رطوبت ،چربی ، و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و به همین دلیل دوام و بهداشت آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با این حال، این موضوع به معنی بی‌اهمیت بودن و قربانی کردن سبک و طراحی حمام و کف پوش‌های آن نیست.

بسیار مهم است که متریال هایی را برای کف حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید که ضریب اصطکاک بالایی داشته باشند تا بتوانند ایمنی حمام را افزایش بدهند. زیرا هر چه این ضریب بالاتر باشد، مقاومت لغزشی آن بیشتر خواهد بود. امنیت حمام خود را با کفپوش های مقاوم در برابر لغزش تضمین کنید تا مطمئن شوید که افراد کوچک خانواده دچار مشکل نمی شوند حتی اگر کف حمام مرطوب باشد. بهتر است از متریال هایی مانند سرامیک و کاشی در سایز بزرگ برای کفپوش حمام و از کاشی های کوچک برای کفپوش کابین دور دوشی استفاده کنید. همچنین می توانید یک قالیچه کوچک را در جلوی وان و کابین دور دوشی بیاندازید تا به عنوان پوششی مقاوم در برابر لیز خوردن و افتادن عمل کند.

همانطور که در تصویر می بینید طراح از روشویی کابینتی رنگی با صفحه کابینت سفید، شیرآلات مدرن و گیاهان سبز برای دکوراسیون حمام استفاده کرده است. اگر به تصویر بالا به دقت نگاه کنید، طراح صفحه کابینت روشویی کابینتی را با لبه گرد انتخاب کرده است تا در هنگام افتادن افرادباعث ایجاد مشکلات جدی نشود.

 

نصب میله در حمام

 

حمام های امن

 

نصب میله در کنار دوش، وان و توالت فرنگی، یک ایده ی بسیار خوب و موثر برای افراد خانواده، مخصوصا افراد سالمند و معلول می باشد. زیرا این میله ها به عنوان تکیه گاه عمل کرده و به افراد در ایستادن و نشستن کمک می کند. شما نیز می توانید ایمنی و سهولت استفاده از لوازم جانبی خود را با نصب میله های محکم در مناطق خاص حمام افزایش دهید.

دکوراسیون حمام با تن سفید و قهوه ای مایل به زرد باعث ایجاد احساس آرامش در این حمام کوچک شده است. طراح با انتخاب کابینت روشویی چوبی وصفحه کابینت سنگی سفید و شیرآلات مدرن بر زیبایی این حمام افزوده است. نصب آینه ی بزرگ روی دیوار و نورپردازی مناسب باعث افزایش دید بصری حمام می شود. کفپوش سنگی طرح دار و زیبای حمام، همه ی نگاه ها را به خود جلب می کند و دیگر به یک قالیچه رنگارنگ نیازی نیست. طراح این حمام زیبا تلاش کرده است تا با نصب میله در نزدیکی دوش و وان به حفظ تعادل افراد در هنگام ایستادن و حرکت کمک کند.

 

کابین دوش

 

حمام های امن

 

کابین دوش و نشیمن داخل کابین از لوازم جانبی ضروری حمام محسوب می شوند. همانطور که می دانید دوش، قلب هر حمام بوده ورضایت شما بسیار مهم می باشد زیرا شما با دوش گرفتن می توانید خستگی یک روز و شب کاری را از خود دور کنید. وان و دوش حمام نقش مهمی در ریلکس کردن و تمدد اعصاب در زندگی روزانه  افراد دارد. از این رو، انتخاب کابین دوردوشی حمام باید با دقت و تضمین شده انجام شود. زیرا اگر کابین دوردوشی حمام شما به طور مناسبی طراحی شده باشند، نه تنها از حمام کردن لذت می برید بلکه دوست دارید تا هر روز حمام کنید.
شما باید فضایی را در حمام برای استراحت اختصاص بدهید. بهترین انتخاب می تواند صندلی بلند، کاناپه و یا حتی صندلی های کوچک باشد. مطمئنا این نشیمن های کوچک می توانند برای رفع خستگی بعد از دوش بسیار مفید باشند. طراح این حمام درکنار دوش یک نشیمن مناسب نصب کرده است تا افرادی که نمی توانند به مدت بیشتر از چند دقیقه به روی پای خود بایستند، در هنگام شستشو بر روی نشیمن بنشینند و دچار مشکل نشوند.
 امروزه در اکثر کشورها به جای وان های جاگیر و اشغال کننده فضا از پاراوان های مخصوص دوردوشی استفاده می شود. این پاراوان ها علاوه بر اینکه نگاهی لوکس به حمام می دهند، هیچ گونه اختلاف سطحی را در حمام ایجاد نکرده و تنها دور فضای دوش، توسط کابین های شیشه ای پوشانده می شود. هدف از اجرای کابین دور دوشی شیشه ای ، عدم پاشیدن آب به اطراف و همچنین حفظ حریم خصوصی و شخصی انسان ها می باشد. در صورت استفاده از کابینت دوش و دوردوشی ،در طول استحمام ، آب های کثیف به اطراف پاشیده نخواهد شد و همچنین بخار آب به سمت سقف هدایت شده و در نتیجه محیط حمام مرتب و تمیز خواهد بود.

 

متریال هایی با ضریب اصطکاک بالا برای کفپوش حمام انتخاب کنید تا بتوانید ایمنی حمام را افزایش دهید زیرا هر چه این ضریب بالاتر باشد، مقاومت لغزشی آن بیشتر خواهد بود. ایمنی و سهولت استفاده از لوازم جانبی خود را با نصب میله های محکم در مناطق خاص حمام افزایش دهید. کابین دوش و نشیمن داخل کابین از لوازم جانبی ضروری حمام محسوب می شوند.

 

ملاحظات کودکان

 

حمام های امن

 

ذخیره سازی و مهارت مرتب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله حمام و دیگر وسایل ضروری حمام یکی از قانون های طلایی طراحی حمام و اصول جهانی می باشد. قفسه و کابینت ها بسیار مهم هستند چون آنها می توانند به شما در مرتب کردن حمام کمک کنند. پس بهتر است به کابینت روشویی و آینه های کابینت دار فکر کنید. زیرا بیشتر انواع مدل های روشویی های کابینتی دارای چندین قفسه می باشند و شما می توانید لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله ها و داروها و دیگر وسایل خود را در درون این قفسه ها قرار دهید. اگر در منزل فرزند کوچک دارید، حتما وسایل آرایشی، بهداشتی و داروها را داخل قفسه و کابینت قرار دهید و درب آنها را قفل کنید تا کودکان نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند زیرا ممکن است در اثر استفاده خودسرانه به آنها آسیب جدی وارد شود. در هنگام حمام کودکان به درجه آب دقت کنید زیرا پوست آنها نسبت به بزرگسالان حساسیت بیشتری دارد و ممکن است دچار سوختگی شوند.

 

دوش جداگانه نصب کنید

 

چگونه حمام هایی امن داشته باشیم؟

 

بهتر است در طراحی حمام خود بجز وان یک دوش جداگانه نیز نصب کنید. امروزه به دلیل محدودیت فضا، بیشتر طراحان وان و دوش را با هم ترکیب می کنند تا فضای کمتری را اشغال کند. استفاده از وان و دوش در یک فضای کوچک، خطر سقوط را برای افراد سالمند و حتی کودکان افزایش می دهد. بهتر است در صورت امکان یک کابین دوش جداگانه نصب کنید و آن را به میله و نیمکت مجهز کنید تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند و خطر سقوط آنها کاهش یابد. همه ی کابین های دوش از شیشه های خمیری ساخته می شوند که به عنوان شیشه ی ایمنی شناخته شده اند. توجه داشته باشید که ضخامت شیشه تنها نشانگر کیفیت لولا، چرخ و طراحی نیست. معمولا بر روی شیشه های استاندارد یک پوشش موثر و نامرعی است که به عنوان یک مانع حفاظتی پایدار بر روی سطح شیشه ای عمل می کند و باعث کاهش رنگ آمیزی از آب سخت و و رسوبات شیمیایی بر روی شیشه شده و شیشه نیز آسان تر تمیز می شود. همچنین به یاد داشته باشید که در اطراف دوش و وان پریز برق، چراغ روشنایی و حتی دیوارکوب نصب نکنید زیرا ممکن است که خطر ساز شوند.

 

بهروری از ایده های منحصر به فرد طراحی جهانی

 

چگونه حمام هایی امن داشته باشیم

 

نظریه طراحی جهانی بیان می کند که حمام خانه شما باید برای همه افراد، صرف نظر از سن، اندازه و توانایی آنها، قابل دسترس باشد. ایده های منحصربه فرد اصول طراحی جهانی را در دکوراسیون خود جای دهید و حمام خود را با لوازم جانبی کاربردی و موثر مجهز کنید تا همه ی افراد خانواده بتوانند براحتی از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

 

فضای ورودی باز یکی از ایده های اصول طراحی جهانی حمام می باشد. بیشتر درب های ورودی حمام به اندازه 30 تا 32 اینچ  باز می شوند. ولی بهتر است درب ورودی حمام به اندازه 36 اینچ باز شود تا برای وارد کردن صندلی چرخدار و دیگر وسایل حرکتی دچار مشکل نشوید.

داشتن فضای کافی و مناسب در حمام از دیگر ایده های طراحی جهانی می باشد زیرا شما می توانید براحتی از وسایلی چون کابین دوردوشی، کابینت روشویی، کاسه روشویی وتوالت فرنگی در حمام استفاده کنید. زیرا مهم است که براحتی به حمام وارد شده، بایستید و حرکت کنید. مساحت وسیع باز به افراد دارای صندلی چرخ دار اجازه می دهد تا در صورت لزوم به چرخش 180 درجه برسند. از آینه، پنجره ها و شیشه ها به صورت استراتژیک استفاده کنید زیرا آنها نور را درکل حمام پخش کرده و باعث شفافیت و دلبازی حمام می شود.

میزان راحتی در انتخاب توالت فرنگی بسیار مهم است. زیرا اشخاص نسبت به ارتفاع آن حس خوبی پیدا می کنند. امروزه برخی از شرکت های سازنده توالت فرنگی, توالت هایی با ارتفاع چند اینچ بلند تر از توالت های استاندارد می سازند چون توالت های بلند برای کسانی که قدشان بلند تر است، بهتر است. برخی از آنها حتی ویژگی هایی دارند که به نشستن و برخواستن راحت تر یاری می رسانند. مقدار استاندارد ارتفاع توالت های فرنگی 14 تا 15 اینچ می باشند ولی شما می توانید با انتخاب توالت فرنگی با ارتفاع 16 اینچی، راحتی  را برای افراد خانواده با تحرک محدود فراهم کنید.

 

وسایل آرایشی، بهداشتی و داروها را داخل قفسه و کابینت روشویی کابینتی قرار دهید و درب آنها را قفل کنید تا کودکان نتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند زیرا ممکن است در اثر استفاده خودسرانه به آنها آسیب جدی وارد شود. استفاده از وان و دوش در یک فضای کوچک، خطر سقوط را برای افراد سالمند و حتی کودکان افزایش می دهد. نظریه طراحی جهانی بیان می کند که حمام خانه شما باید برای همه افراد، صرف نظر از سن، اندازه و توانایی آنها، قابل دسترس باشد. مساحت وسیع باز حمام و کابین دوش به افراد دارای صندلی چرخ دار اجازه می دهد تا در صورت لزوم به چرخش 180 درجه برسند.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com