منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه در حمام های کوچک احساس بهتری داشته باشیم؟

چهارشنبه, 25 بهمن 1396
بازدید : 4975
نظرات : 0

ممکن است شما نیز مانند دیگر افراد، ترس از فضای تنگ و بسته مانند حمام های کوچک داشته باشید، بخصوص اگر انتخاب دیگری نیز نباشد. اما نگران نباشید زیرا راههایی وجود دارد که شما می توانید حمام کوچک خود را از نظر بصری بزرگ تر کنید. من می دانم وقتی یک حمام کوچک می بینید احساس می کنید که نمی توانید آنجا را تحمل کنید و محال است که به آنجا پا بگذارید البته مطمئن باشید اگر حمام به خوبی طراحی شده باشد هرگز این احساس را نخواهید داشت.

طراح باید بتواند با استفاده ازشگردو ترفند هایی فضای کوچک حمام را بزرگ تر نشان بدهد و ما نمی خواهیم که شما این شگردها را از دست بدهید به همین دلیل در ادامه ی مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک حمام کوچک را طراحی کنید. به این ترتیب در ظاهر، حمام بزرگتر، راحت تر و کاربردی خواهد بود ولی هرگز فراموش نکنید که ایمنی را در حمام رعایت کنید. هم چنین در موقع طراحی حتما بچه ها و سالخوردگان را نیز در نظر داشته باشید و حمام را بگونه ای طراحی کنید که آنها نیز در آنجا راحت باشند.

1- تاثیر رنگ ها

اگر سرویس بهداشتی شما خیلی کوچک است باید از یک تون رنگ برای کل فضا استفاده کنید تا آنجا بزرگتر به نظر آید. و در مقابل می توانید کابینت روشویی و دیگر وسایل حمام را از رنگ های متضاد انتخاب کنید. سقف و دیوارهای حمام را از یک نوع رنگ بزنید و حتما توجه داشته باشید که رنگ بین دیوار و کاشی ها با هم هماهنگ باشد.

2- کاهش تغییرات بصری

همانطور که در بالا ذکر کردیم زمانی که از یک تون رنگ برای حمام استفاده می کنید فضای حمام بزرگتر دیده می شود. این گزینه در موارد دیگر طراحی مانند انتخاب و استفاده از کاشی و کاغذ دیواری در طرح ورنگ های مختلف نیز صدق می کند. با رعایت کردن این نکات فضا بزرگ نمایی بیشتری دارد. به عنوان نمونه، برای کف و دیوار های حمام از طرح و رنگ مشابه استفاده کنید.

3- نصب آینه و شیشه

همه ی ما می دانیم که نصب آینه بخصوص در فضاهای کوچک معجزه می کند. علاوه بر این شما می توانید عناصر شیشه ای بیشتری مانند کابین دوش شیشه ای را در حمام استفاده کنید زیرا شیشه و آینه اجازه می دهد که نور در فضا گزافه گویی کند و بزرگتر شود. هم چنین آینه و شیشه در افزودن روشنایی به کل فضا کمک می کند.

4- منبع نور

اگر حمام شما به خوبی روشن نباشد مطمئنا افراد خانواده ی شما به این فضا احساس خوبی نداشته و راحت نیستند. پس اجازه ندهید که در طراحی جدید این اتفاق بیافتد و مطمئن شوید که به اندازه ی کافی حمام نور دارد. چراغ های سقفی و آینه دیواری را فراموش نکنید زیرا آنها تاثیر زیادی در روشنایی فضای حمام دارند و هرگزاز نور طبیعی نیز غافل نشوید چراکه لازمه ی هر سرویس می باشد. مطمئنا نور طبیعی حمام شما را روشن تر می کند و تابش نور خورشید در آنجا برای شما لذت بخش خواهد بود.

5- طرح و شکل

کاشی و کاغذ دیواری طرح دار برای حمام های کوچک مناسب هستند زیرا به چشم اجازه می دهند تا به فضای اطراف حرکت کند و از نظر فرد حمام بزرگتر باشد. البته فراموش نکنید که هرگز از طرح های شلوغ استفاده نکنید. اگر به حمام کوچک تصویر بالا به دقت نگاه کنید می توانید اثر طرح ها را مشاهده کرده و ببینیدکه چگونه باعث جذابیت فضا شده اند.

6- نصب کابین دوش

بهتر است از کابین دوش شیشه ای در حمام استفاده کنید. ممکن است که از نظر هزینه برای شما کمی گران باشد ولی قطعا ارزشش را خواهد داشت. همانند تصویر بالا با کمک شیشه های بافتی می توانید فضای خوبی برای تقسیم کردن و حفظ حریم خصوصی درست کنید. البته اگر ترجیح می دهید که هزینه ی کمتری پرداخت کنید، پرده ی دوش نیز گزینه ی مناسبی می باشد.

7- نصب کابینت روشویی در گوشه ی حمام

معمولا در حمام های کوچک از سینک های پایه و یا دیواری استفاده می کنند. توصیه می شود که کابینت روشویی را در گوشه ی حمام نصب کنید زیرا فضای کمتری را اشغال می کند و حرکت کردن در حمام راحت تر خواهد بود. هرچه کابینت روشویی انتخابی شما کوچک تر و ساده تر باشد برای فضای کوچک حمام مناسب تر خواهد بود.

8- توالت فرنگی

توالت فرنگی بهترین گزینه برای حمام های کوچک می باشد. امروزه توالت فرنگی درسایزهای کوچک نیز در بازار موجود می باشد که حتی بعضی از آنها آب کمتری مصرف می کنند و برای فضاهای کوچک نیز مناسب هستند. سعی کنید توالتی انتخاب کنید که از نظر جنس با کیفیت و متناسب با فضای سرویس باشد.

9- قفسه و کابینت

استفاده از قفسه و کابینت برای فضاهای کوچک بسیار مفید و کاربردی می باشد. بهتر است که کابینت و قفسه را بر روی دیوار نصب نکنید. شما می توانید مانند تصویر بالا در داخل دیوار فضایی را درست کنید که به عنوان قفسه از آن استفاده شود. به این ترتیب می توانید با قرار دادن وسایل بهداشتی، حوله و دیگر وسایل بر روی قفسه به حمام خود نظم دهید.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com