منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه روشویی را تمیز کنیم؟

شنبه, 05 خرداد 1397
بازدید : 19680
نظرات : 0

تمیز کردن روشویی به روش مناسب تاثیر بسزایی در زیبایی و جذابیت اولیه سینک روشویی شما دارد. یکی از قسمت هایی هم که باید دائم تمیز شود و نظافت آن اهمیت ویژه ای دارد، روشویی سرویس های بهداشتی است. از آنجا که ما در طول روز از روشویی ها زیاد استفاده می کنیم این مکان بسیار آلوده است و در صورتی که تمیز کردن روشویی به درستی و به موقع تمیز نشود، عاملی برای ایجاد بوی بد و زننده هم خواهد بود. بنابراین بهتر است با یک برنامه ریزی دقیق، سینک روشویی حمام را به طور مرتب تمیز کنید تا جرم گیری روشویی سخت و طاقت فرسا نشود. استفاده از سرکه و آبلیمو یک روش شگفت انگیز برای تمیز کردن سنگ روشویی می باشد. البته برای جرم گیری روشویی و از بین بردن زردی آن بهتر است از جوش شیرین کمک بگیرید و معجزه آن را با چشمان خود ببینید. در این مطلب از بلومیس بیشتر در مورد تمیز کردن روشویی و نحوه جرم گیری صحبت خواهیم کرد.

 

تمیز کردن روشویی

 

نحوه تميز كردن روشويي

برای تمیز کردن کاسه روشویی سرویس های بهداشتی اول از همه با توجه به نوع و جنس کاسه روشویی مواد شوینده و لوازم مناسب را انتخاب کنید. زیرا گاهی ممکن است در اثر استفاده از لوازم نامناسب ، روی سطح کاسه روشویی خراش ایجاد شود که به همین دلیل برای تمیز کردن آنها باید دقت کنید و فقط از مواد و وسایل مناسبی استفاده نمایید که هیچ خراشی ایجاد نمی کند. چون خراش ها نه تنها ظاهر نامناسبی ایجاد می کند، بلکه به محلی برای تجمع میکروب ها هم تبدیل می شود.

کاسه های روشویی، مخصوصا سرامیکی ها بسیار حساس هستند و اگر به درستی محافظت نشود ممکن است خط و خش و یا جرم بگیرد. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم برای تمیز کردن کاسه روشویی های سرامیکی به جای استفاده از پاک کننده های شیمیایی از پاک کننده های طبیعی مانند لیمو و یا سرکه و در صورتی که جرم گرفته باشد و زرد شود و یا لکه های خاصی داشته باشد از جوش شیرین به عنوان یک پاک کننده ساینده ملایم استفاده کنید.

نکته: جدا از اینکه کاسه روشویی شما از چه جنسی باشد اما همیشه بهتر است برای تمیز کردن روشویی ابتدا با مواد طبیعی و ملایم شروع کنید و سپس در صورت لزوم به پاک کننده های قوی تر برسید.

 

جرم گیری روشویی

 

تمیز کردن سنگ روشویی با استفاده از سرکه سفید و آبلیمو

1.برای تمیز کردن روشویی ابتدا باید روی سطح کاسه روشویی لیمو یا سرکه بزنید و نیم ساعت صبر کنید. سرکه و لیمو به دلیل خاصیت اسیدی خفیفی که دارند در پاک کردن لکه های زنگ زدگی بسیار موثر عمل می کنند.

2. بعد از نیم ساعت با یک اسفنج یا پارچه نرم سطح روشویی سرکه یا لیمو زده شده را پاک کنید تا کاملا لکه ها تمیز شوند و در آخر به خوبی آبکشی کرده و سطح کاسه روشویی را خشک کنید.

نکته1 : با وجود اینکه سرکه و لیمو قدرت اسیدی خیلی کمی دارند ولی مواظب باشید بیش از نیم ساعت روی کاسه روشویی نماند زیرا باعث آسیب زدن به لعاب کاسه روشویی می گردد.

نکته 2 : برای تمیز کردن سنگ روشویی به هیچ عنوان از جسم خشن و زبر استفاده نکنید زیرا باعث خط و خش روی لعاب کاسه می شود.

 

 

جرم گیری روشویی با استفاده از جوش شیرین

1.برای جرم گیری و از بین بردن زردی روشویی ابتدا بر روی قسمت هایی که لکه هست، جوش شیرین بریزید. از آنجایی که جوش شیرین براحتی با آب ترکیب می شود برای همین مواظب باشید روی جوش شیرین آب ریخته نشود. تنها کافیست سنگ مکمی رطوب باشد.

2. در این مرحله با استفاده از اسفنج نرم مرطوب نه آبدار، به آرامی روی جوش شیرین بکشید تا گلوله های خمیری درست شود. این گلوله های خمیری جوش شیرین تمامی لکه ها و جرم های روی کاسه را تمیز می کند.

3. پس از پاک شدن لکه ها با استفاده از یک دستمال نرم و آب سرد روشویی را کاملا از جوش شیرین پاک کنید. و در آخر با استفاده از یک حوله نرم، روشویی را خشک کنید تا هیچ لکه آبی روی کاسه نماند.

نکته1 : سعی کنید ابتدا از سرکه و لیمو برای تمیز کردن لکه های روشویی استفاده کنید، اگر نتیجه نگرفتید، از جوش شیرین کمک بگیرید. استفاده زیاد از جوش شیرین باعث خراب شدن لعاب سنگ روشویی می شود.

نکته 2: توجه داشته باشید به هیچ وجه کاسه روشویی سرامیکی را با اسکاج های زبر و یا سیم های ظرفشویی تمیز نکنید زیرا باعث آسیب دیدن لعاب کاسه ها می شود.

 

تميز كردن سنگ روشويي

 

تمیز کردن روشویی با استفاده از پاک کننده های شیمیایی

1- برای تميز كردن سنگ روشويي قبل از هر چیز، همه وسایل را از اطراف کاسه روشویی بردارید. این وسایل شامل ظرف مایع دستشویی، قالب صابون، اسپری خوشبوکننده هوا و یا تزییناتی که روی روشویی قرار می‌دهید، می‌شود. سپس داخل سینک را پاک کنید و قبل از استفاده از مواد شوینده ، حتما سنگ روشویی را بشویید. اگر سینک را شستشو نکنید، ممکن است در هنگام جرم گیری و ضدعفونی کردن کاسه روشویی دچار مشکل شوید.

2- در گام بعدی کمی آب داغ را روی روشویی بریزید. این حرارت باعث می‌شود میکروب‌ها و جرم‌ها آسان‌تر از بین بروند.

3- سینک روشویی را با تمیزکننده اسپری کنید. یک ماده ی شوینده ی مناسب مانند سفید کننده ی غلیظ دامستوس را انتخاب کنید و آزادانه آن را روی کاسه روشویی و حتی شیر روشویی اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که ماده ی شوینده بر روی تمام قسمت های سینک، از جمله سوپاپ و پشت سوپاپ اسپری شده باشد.

4- حالا بهتر است برای 15 دقیقه سرویس بهداشتی را ترک کنید و اجازه دهید سفید کننده غلیظ دامستوس روی سطوح بماند و کار نظافت را انجام دهد.

5- بعد از 15 دقیقه به کمک یک اسفنج همه جای روشویی را به دقت تمیز کنید و در جاهایی از روشویی که جرم بیشتری دارد اسفنج را با فشار بیشتری روی آن  بکشید تا تمیز شود. اگر شما در حین تمیز کردن سینک به ماده ی شوینده بیشتری نیاز داشتید، حتما دوباره ماده ی شوینده را اسپری کنید و سپس سینک روشویی را به خوبی آب بکشید. بهتر است کاسه روشویی را با دستمال میکروفایبر یا دستمال کاغذی خشک کنید. مزیت دستمال کاغذی این است که می‌توانید آن را دور بیندازید. اما اگر از دستمال‌های پارچه‌ای و اسفنج استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید.

6- برای تمیز کردن شیرآلات می‌توانید از اسپری چند منظوره سطوح دامستوس استفاده کنید.

7- یادتان باشد که در هنگام تميز كردن سنگ روشويي حتما از دستکش استفاده کنید.

8- در پایان باید اضافه کنیم که توصیه‌های ایمنی روی محصولات را جدی بگیرید. اگر توصیه شده است که از ماسک استفاده کنید و درها را باز بگذارید تا هوا وارد و خارج شود، حتما این کار را انجام دهید.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com