منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه موهای خود را بشوییم؟

یکشنبه, 07 دی 1399
بازدید : 6731
نظرات : 0

شستشوی مناسب مو و مراقبت از آن می تواند از آسیب گسترده ای که منجر به پوسته پوسته شدن و ریزش مو می شود جلوگیری کند. موی شما یکی از اولین چیزهایی است که مردم در نگاه اول متوجه آن می شوند. همه ما دوست داریم تا موهایی زیبا و براق داشته باشیم و از شستشوی موهای خود بدون نگرانی در مورد آسیب رساندن به آنها لذت ببریم. صرف نظر از بافت، رنگ و مدل موهای شما ، داشتن یک روال مناسب مراقبت از مو اطمینان از سلامت و زیبایی مو را تضمین می کند. اما آیا شما موهای خود را به روش صحیح می شویید؟ آیا با مراحل شستن مو به روش مناسب اشنا هستید؟ مراحل شستن مو به روش صحیح و بایدها ونبایدها را در این پست از بلومیس بیاموزید!

 

 

شستشوی موی سر

 

مراحل صحیح شستشوی موی سر

 

1-موهای خود را کاملا مرطوب و آبکشی کنید.

در اولین مرحله شستشوی موی سر لازم است موهای خود را کاملا با آب گرم شسته و مرطوب کنید. زیرا شامپو بر روی موهای خیس بهتر کف می کند و به طور مساوی پخش می شود. همچنین آب گرم به باز شدن کوتیکول های مو کمک می کند تا شامپو بتواند به عمق نفوذ کند و آلودگی و چربی مو را از بین ببرد. و مهم تر از همه منافذ باز سر باعث می شوند تا اثر مرطوب کننده نرم کننده ها بهتر جذب موی سر شود.

 

2- شامپو را با آب مخلوط کنید.

شامپو را مستقیما روی پوست سر خود نریزید و در عوض آن را با مقداری آب مخلوط کنید. با استفاده از مخلوط شامپو با آب مطمئن می شوید که شامپو به طور مساوی در همه جای سر شما پخش می شود. با این روش نسبت به استفاده مستقیم، شامپوی کمتری مصرف می کنید و نتیجه بهتری می گیرید.

 

3- فقط کافیست پوست سر را به کف اغشته کنید.

پوست سر چرب ترین و انتهای مو خشک ترین قسمت مو محسوب می شوند بنابراین بهتر است بیشتر تمرکز خود را به تمیز کردن پوست سر اختصاص دهید. پس از شستشوی کامل پوست سر در آخر به ارامی ساقه های مو را بشویید زیرا انها بسیار خشک و شکننده هستند و ممکن است در شستشوی زیاد موخره و خرد شوند.

نکته: مقدار شامپوی لازم برای موهای کوتاه به اندازه یک پنجم کف دست و برای موهای بلند دو برابر این مقدار لازم است.

 

 

چگونه موهای بلند خود را بشوییم؟

 

4- موهای خود را خیلی نرم و ملایم بشویید.

بهتر است از ریشه به انتهای موهای خود کف بزنید و آنها را به آرامی با انگشتان و کف دست خود بشویید. هرگز پوست سر را با ناخن های خود مالش ندهید زیرا باعث ایجاد سایش و جذب عفونت می شود. مو هنگام خیس شدن در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد. دستهای خود را نسبتا به صورت عمود بر روی پوست سر قرار داده و و فشار یکسانی به ان وارد کنید. این عمل باعث می شود تا جریان خون در پوست سر افزایش یافته و رشد مو تقویت شود. هرگز موهای خود را به صورت جلو و عقب یا دایره ای نشویید زیرا باعث می شوند موهای در هم پیچیده و تو در تو شود.

 

5- موهای خود را دو بار نشویید.

بر خلاف تصور عموم، نیازی نیست موهای خود را دو بار با شامپو بشویید. زیرا شستشوی دوباره باعث می شود تا چربی طبیعی سر شما از بین برود و آسیب جدی به انها وارد شود. مگر اینکه از قبل از حمام، موهای خود را روغن کرچک یا زیتون چرب کرده باشید و احساس کنید با یکبار شستن، موهای شما تمیز نشده و همچنان چرب است.

 

 

6-از نرم کننده استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که هرگز نرم کننده را روی پوست سر خود قرار ندهید. این موهای شما هستند که به آبرسانی بیشتر نیاز دارند بنابراین لازم است از اواسط تا انتهای موهای خود را به نرم کننده آغشته کنید. از انجا که انتهای موها خشک ترین قسمت است و به مرطوب کنندگی اضافی نیاز دارد، نرم کننده بیشتری به آنها بزنید و اجازه دهید تا برای جذب رطوبت بیشتر، چند دقیقه بر روی موهای شما بماند. حتی می توانید برای نتیجه بهتر، موهای خود را شانه کرده و با کلیپس در بالای سر جمع کنید.

 

7-موهای خود را با آب سرد بشویید.

موهای خود را زیر آب روان و خنک بشویید تا نرم کننده کاملا از موی شما پاک شود. آب سرد به بسته شدن کوتیکول ها و حفظ رطوبت کمک می کند. با این کار مطمئن می شوید که موهای شما رطوبت بیشتری از محیط جذب نمی کند و وز نمی شود.

 

8-موهای خود را خشک کنید.

موهای خود را با حوله مالش ندهید تا خشک شود زیرا باعث گره خوردن موهای شما می شود در عوض می توانید حوله را کاملا به دور سر بپیچید و به ارامی فشار بدهید تا آب آن گرفته شود. نکته: استفاده از سشوار ایده خوبی برای خشک کردن مو نمی باشد زیرا گرما آسیب زیادی به موهای شما وارد می‌کند ولی اگر عجله دارید و نمی توانید منتظر شوید تا مو به طور طبیعی خشک شود، بهتر است موهای خود را با ضرب کم سشوار و از فاصله زیاد خشک کنید.

 

 

مراحل مناسب شستن مو

 

بایدها و نبایدها شستشوی سر صحیح سر

 

1-موهای خود را مرتبا و سه بار در هفته بشویید. پوست سر خود را تمیز نگه دارید تا از رشد سالم مو مطمئن شوید.

2- شامپو را به طور یکنواخت روی پوست سر و موهای خود بزنید. تمرکز روی یک منطقه فایده ای نخواهد داشت.

3- موها جنس های مختلفی دارند، برخی خشک، چرب یا معمولی هستند بنابراین بهتر است از شامپویی مناسب با موهای خود استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

4-حتما از نرم کننده ها و ابرسان ها استفاده کنید زیرا انها اثرات مثبت عمیقی بر پوست و موی شما به جای می گذارند.

5- نیازی نیست تا هر روز موهای خود را با شامپو بشویید و شستن با اب خالی یا نرم کننده کفایت می کند. شامپو زدن روزانه به موها باعث می شود تا چربی های مناسب برای سلامت مو از بین بروند.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com