منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

6 نکته مهم و کاربردی نورپردازی اطراف آینه بالای روشویی

شنبه, 07 اردیبهشت 1398
بازدید : 5287
نظرات : 0

در بیشتر حمام و سرویس بهداشتی خانه ها، آینه ی روشویی کابینتی بخش شاخص و برجسته حمام است. افراد در مقابل آینه اصلاح می کنند، آرایش می کنند، موهایشان را شانه می زنند و فعالیت هایی انجام می دهند که نورپردازی مناسب می تواند سرعت و دقت انجامشان را افزایش دهد، در عین حال نورپردازی نامطلوب آینه می تواند تأثیری عکس این داشته باشد.

محیط و زیبایی شناسی یک مبحث در نورپردازی فضا است، در اغلب حمام ها به عنوان یک موضوع ثانویه مورد بررسی قرار می گیرند. حمام های بزرگ و سفارشی، می توانند به روش های غیراستاندارد نورپردازی شوند، در غیر این صورت نور کار برای آرایش کردن و اصلاح صورت روی یک آینه و نور محیطی برای دوش گرفتن واستحمام، تنها نیازهای نورپردازی هستند.

فراموش نکنید حتی ساده‌ترین شکل نورپردازی هم می‌تواند حمام روزانه شما را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر و جذاب‌تر کند. نورپردازی صحیح می‌تواند عنصری تعیین‌کننده در فضای سرویس بهداشتی باشد ولی با این وجود معمولا توجه چندانی به این موضوع نمی‌شود و در نهایت شاید یک چراغ سقفی ضدآب در این فضا مورد استفاده قرار گیرد.

 

چراغ روشویی

 

وقتی در مورد نورپردازی بخش های مختلف خانه فکر می کنیم احتمالا حمام آخرین بخشی است که به سراغ آن می رویم، این در حالی است که نورپردازی در این فضای خصوصی بسیار اهمیت دارد، نورپردازی مناسب حمام نه تنها باعث زیبایی محیط می گردد بلکه احساس آرامش و امنیت را به شما منتقل می کند. نورپردازی محیطی در مورد محدوده وان و توالت، به وسیله نورپردازی بالای روشویی کابینتی، در اولویت قراردهید.

بسیار مهم است که بدانیم چگونه آینه بالای روشویی کابینتی را نورپردازی کنیم. قبل از هر چیز این نکته را درنظر بگیرید که نورپردازی این فضا، با نورپردازی فضاهایی مانند نشیمن و اتاق خوب متفاوت بوده و الزامات خاص خود را دارد. پس مسلما همه چیز با خرید و نصب یک چراغ بالای آینه تمام نمی شود! علت این اهمیت وجود آینه در حمام و سرویس بهداشتی است. نورپردازی  چراغ بالای روشویی باید به گونه ای باشد که بهترین روشنایی را به آینه تابانده و در نتیجه شما بتوانید تصویری مناسب از خود را در آن ببینید. نکات زیر می توانند به شما نشان دهند که چگونه این کار را انجام دهید.

 

ساده‌ترین شکل نورپردازی هم می‌تواند حمام روزانه شما را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش‌ و جذاب‌تر کند زیرا نورپردازی صحیح می‌تواند عنصری تعیین‌کننده در فضای سرویس بهداشتی باشد. نورپردازی محیطی در مورد محدوده وان و توالت، به وسیله نورپردازی بالای روشویی کابینتی، در اولویت قرار دارد.

 

نورپردازی باید ظریف و دقیق باشد.

 

لامپ بالای اینه دستشویی

 

نورپردازی بالای روشویی کابینتی علاوه بر اینکه مناسب و ظریف باشد باید به طور صحیح و کاملا اصولی انجام بگیرد تا بتوان بیشتر از آن استفاده کرد. به عنوان مثال، همانطورکه در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح این حمام زیبا فضای زیر آینه بالای روشویی کابینتی را برای نورپردازی انتخاب کرده است. نورپردازی اصولی این حمام باعث می شود تا کاربر از بودن در آنجا احساس آرامش کند. از آن گذشته، نور مخفی پشت آینه بر زیبایی و جذابیت روشویی کابینتی دوبل نیز افزوده است.

روشویی کابینتی دوبل از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل ضروری حمام و سرویس بهداشتی می باشد. زیرا در عین مفید بودن بر زیبایی حمام می افزاید. روشویی های کابینتی دوبل علاوه بر جلوه ای که به حمام و سرویس بهداشتی می دهند، از لحاظ کاربردی نیز بسیار مفید هستند. معمولا از روشویی های کابینتی دوبل برای نگهداری مواد آرایشی ، حوله ها، و تمامی وسایل بهداشتی دیگر استفاده می شود تا هم به آسانی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند و هم از شلوغی و بهم ریختگی سرویس بهداشتی جلوگیری کنند.

 

سایه های مزاحم را برطرف کنید.

 

نکات مهم نورپردازی اطراف روشویی کابینتی

 

ممکن است زمانیکه به آینه روشویی نگاه می کنید، سایه های زشت و ناخوشایند در زیر چانه و چشم های خود مشاهده کنید و از دیدن چهره خود دلسرد شوید. این سایه های زشت و ناجور در اثر انتخاب غلط شما در انتخاب مکان مناسب برای چراغ بالای آینه روشویی به وجود آمده اند. نور باید به بهتر دیده شدن چهره ی شما کمک کند نه اینکه سایه های ناخوشایند به وجود آورد. نورپردازی آینه مناسب، سطوح نور کافی را برای صورت، سر و گردن ایجاد می کند؛ باید بدانید که پوست قدرت انعکاس کمی دارد. به یاد داشته باشید که چراغهای روشنایی همیشه باید در هر دو طرف آینه و یا روی سطح آینه روشویی کابینتی نصب شوند و هرگز آنها را در بالای آینه نصب نکنید.

طراح یک جفت چراغ دیوارکوب آینه ای پرزرق و برق به جای چراغ های معمولی برای روشویی کابینتی جادار انتخاب کرده است تا در دو طرف آینه قرار بگیرد. نه تنها این دیوارکوب ها به زیبایی در این فضا عمل می کنند بلکه انتخاب بسیار خوبی برای محل روشویی کابینتی هستند چرا که نور متقابل با حداقل تابش خیره کننده را فراهم می‌کنند.

 

حمام را ملایم و لطیف نورپردازی کنید.

 

فاصله آینه تا روشویی

 

هیچ چیز رویایی یا لوکسی درمورد نورپردازی استاندارد سقف در حمام وجود ندارد. یاد بگیرید که چطور طراحان با استفاده از لوسترها، چراغ های دیوارکوب دکوری، نورپردازی توکار و محیطی می‌توانند ظاهر حمامی سرد و کسل کننده را پرنور و جذاب نشان دهند. در تصویر بالا، طراح با استفاده از دیوار کوب های تزیینی و لامپ LED  به خوبی این حمام لوکس و رویایی را نورپردازی کرده است. نورپردازی اصولی باعث زیبایی و جذابیت بیشتر این روشویی کابینتی چوبی شده است. در هنگام نصب دیوارکوب و چراغ در دو طرف آینه کابینت روشویی، اطمینان حاصل کنید که آنها به طور مساوی فاصله دارند تا از به وجود آمدن سایه های ناخوشایند جلوگیری کنید.

نورپردازی LED بهترین روش برای ایجاد درخششی ملایم و رویایی در حمام‌های لوکس و شیک است، البته درصورتی که در موقعیت درستی نصب شده باشند. این نوع نورپردازی، نورپردازی «محیطی» نامیده می‌شود و زمانی به خوبی عمل می‌کند که می‌خواهید در زیر یک کابینت روشویی، امتداد کناره های شلف‌ها و نورپردازی مخفی روی سقف را انجام دهید. این نوع چراغ ها که در سقف نصب می شوند، شفاف و نا محسوس اند و می توانند طرح هایی از سایه و روشن را رو ی دیوار ها ایجاد کنند.

 

نورپردازی بالای روشویی کابینتی علاوه بر اینکه مناسب و ظریف باشد باید به طور صحیح و کاملا اصولی انجام بگیرد تا بتوان بیشتر از آن استفاده کرد. در اثر انتخاب غلط مکان مناسب لامپ بالای اینه دستشویی، سایه های زشت و ناخوشایندی به وجود می آیند. در هنگام نصب دیوارکوب و چراغ در دو طرف آینه بالای روشویی، اطمینان حاصل کنید که آنها به طور مساوی فاصله دارند تا از به وجود آمدن سایه های ناخوشایند جلوگیری کنید.

 

لامپ مناسب برای نورپردازی انتخاب کنید.

 

چراغ بالای آینه دستشویی

 

دیوارکوب با لامپ نور سفید انتخاب طراح این حمام زیبا برای نورپردازی آن بوده است. همانطور که مشاهده می کنید دیوارکوب های فلزی با فاصله مساوی در اطراف آینه روشویی کابینتی باز قرار گرفته اند. لامپ بالای روشویی و آینه بزرگ بالای روشویی کابینتی باعث افزایش دید بصری حمام شده و فضای حمام را بزرگتر و روشن و دلباز نشان می دهد.

 برای انجام کارهایی مثل اصلاح صورت یا آرایش، چراغ های اطراف آینه یا روشویی باید نور گرم با توان 75 – 100 وات داشته باشند (به غیر از نورهای افقی). از لامپ های با پرچسب " خنک " یا " زرد " اجتناب کنید، چرا که برای دیدن رنگ واقعی نیستند. هر لامپی که انتخاب می کنید، پیش از نصب مطمئن شوید که برای محل های خیس یا بخار ساخته شده است. هر لامپی که انتخاب می کنید، پیش از نصب مطمئن شوید که برای محل های خیس یا بخار ساخته شده اند.

 

از فضای بالای آینه برای نصب دیوارکوب استفاده کنید.

 

چراغ بالای آینه دستشویی

 

نورپردازی این حمام مدرن به گونه ای است که طراح از دیوارکوب های شیک در بالای روشویی کابینتی دیواری استفاده کرده است. بسیاری از چراغ های دیوارکوب حمام در بالای روشویی نصب می شوند و فضای اطراف آینه را نورانی می کنند. چراغ بالاسری علاوه بر این که نور اضافی برای مشاهده ی بهتر سر ایجاد می کند، نور محیطی فضا را نیز تأمین می کند. حال بسته به نوع طراحی معماری، این چراغ ها می توانند دکوراتیو باشند و به چشم بیایند یا مخفی باشند. ویژگی تقارن در طراحی این روشویی کابینتی دیواری مدرن بسیار چشمگیر است.

نصب کابینت های روشویی دیواری در افزایش فضای حمام نقش بسزایی را ایفا می کنند. همچنین شما می توانید یک سبد مناسب در فضای زیر روشویی دیواری قرار دهید و از آن برای نگه داری از لوازم آرایش، بهداشتی و حوله ها استفاده کنید. یا شما می توانید این فضا را به طور کامل پر نکنید، زیرا باعث ایجاد توهم بیشتر حمام می شود. احساس می کنید حمام شما بزرگتر از اندازه واقعی است و می توانید فضای راحت تر و آرامش بخش بیشتری داشته باشید.

 

از امتیازات چراغ های آویز استفاده کنید.

 

آینه بالای روشویی

 

در این حمام معاصر یک چراغ آویز ساده در گوشه روشویی کابینتی دیواری مشاهده می شود. چراغ هایی که از سقف آویزان شده اند به عنوان محورهای عمودی در حمام محسوب می شوند. این چراغ ها صرفاً جنبه ی تزئینی ندارند و می توانند نور مناسبی را به فضای بالای روشویی و دو طرف آینه بدهند. سعی کنید در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی از سطوح بازتابنده مانند آینه ها و چراغ ها حداکثر استفاده را ببرید. بزرگ شدن یک فضای کوچک توهم است. چراغ ها و آینه ها دو ابزار کلیدی هستند که در هنگام استفاده با سطوح بازتابنده می توانند یک فضای کوچک را بزرگترنشان دهند. طراح در این حمام معاصر با استفاده از سطوح نور و بازتاب دهنده –شیرآلات استیل و آینه ها برای افزایش دید بصری بهره برده است.

 

نورپردازی مناسب و آینه بزرگ بالای روشویی کابینتی باعث افزایش دید بصری حمام شده و فضای حمام را بزرگتر و روشن و دلباز نشان می دهد. بسیاری از چراغ های دیوارکوب حمام در بالای روشویی نصب می شوند و فضای اطراف آینه را نورانی می کنند. چراغ ها و آینه ها دو ابزار کلیدی هستند که در هنگام استفاده با سطوح بازتابنده می توانند یک فضای کوچک را بزرگترنشان دهند.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com