منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

6 نکته کاربردی در طراحی فضای ذخیره سازی حمام

شنبه, 13 مهر 1398
بازدید : 2246
نظرات : 0

ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب در طراحی و دکوراسیون حمام نقش مهمی را ایفا می کند. هیچ چیز به اندازه شلوغی و بی نظمی نمی تواند طراحی حمام شما را به چالش بکشد. تصور کنید که حمام خود را با لوازم جانبی لوکس مانند روشویی کابینتی، کاسه روشویی، وان، کابین دوردوشی و ... دکور کرده اید ولی لوازم بهداشتی و آرایشی شما جای مناسبی ندارند و به طور نامرتب در حمام پخش شده اند. مطمئنا بودن در این حمام شما را آزار می دهد و برای پیدا کردن وسیله مورد نظر خود، بایستی زمانی را صرف پیدا کردنش بکنید.

 

افزایش فضای ذخیره سازی حمام

 

ذخیره سازی و مهارت مرتب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله حمام و دیگر وسایل ضروری حمام یکی از قانون های طلایی طراحی حمام و اصول جهانی می باشد. در ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب، شلف دیواری حمام و کابینت ها بسیار مهم هستند چون آنها می توانند به شما در مرتب کردن حمام کمک کنند. همچنین اگر می خواهید حمامی مرتب و زیبا داشته باشید، باید در طراحی فضای ذخیره سازی به نکات کاربردی توجه کنید. با بلومیس تا پایان همراه شوید و با این نکات کاربردی و آسان، حمامی مرتب، شیک و آرامبخش داشته باشید.

 

استفاده از سبدهای چوبی و زیبا

 

استفاده از سبدهای چوبی و زیبا

 

استفاده از سبدهای زیبا در حمام یک راه حل ذخیره سازی ایده آل محسوب می شود. این قبیل لوازم شیک نه تنها مجموعه ای از لوازم آرایش و بهداشتی را در خود جای می دهند، بلکه به زیبایی دکوراسیون حمام نیز کمک کنند. با انتخاب انواع سبدهای حصیری در سایزها و رنگ های مختلف یک فضای ذخیره سازی مناسب برای نگهداری از لوازم آرایشی و بهداشتی خود در حمام  ایجاد کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراح این حمام زیبا با قرار دادن سبدهای بزرگ و شیک در فضای خالی زیر روشویی کابینتی، فضای ذخیره سازی خوبی را ایجاد کرده است. امروزه روشویی کابینتی باز به عنوان یکی از لوازم جانبی ضروری حمام و سرویس بهداشتی شناخته شده که به محل نگهداری لوازم بهداشتی و حتی لوازم نظافت و آرایشی تبدیل می‌شود. فضای زیر روشویی کابینتی، یکی از مکان هایی است که به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی حمام، کمک می کند.

 

 

استفاده از شلف دیواری

 

استفاده از شلف دیواری

 

شلف های دیواری یک گزینه ارزان و آسان برای ایجاد یک فضای ذخیره سازی ایده آل به شمار می آیند. شلف های دیواری به خصوص در حمام های کوچک بسیار موثر و کاربردی هستند زیرا آنها فضای خیلی کمی را اشغال می کنند و در برابر فضای ذخیره سازی بزرگ و مناسبی به شما ارائه می دهند. شلف های دیواری با متریال های مختلف مانند چوب، شیشه و .. در بازار موجود می باشند و شما براحتی می توانید آنها را در فضای خالی بالای روشویی کابینتی، توالت فرنگی و یا هر جای مناسب دیگری نصب کنید و از مزایای آن بهترین استفاده را ببرید.

تقریبا همه افراد، قفسه بندی و شلف را در فضای حمام  خود می پسندند چراکه آنها می توانند انواع وسایل آرایشی و بهداشتی خود را بر روی آنها قرار بدهند و مانع بهم ریختگی و بی نظمی فضای حمام و سرویس بهداشتی شوند. بیشتر طراحان و دکوراتورها معتقدند قفسه بندی و شلف ها از جمله جزئیاتی هستند که می تواند فضای حمام و سرویس بهداشتی را کارآمدتر کرده و دکوری زیبا را به نمایش بگذارند.

 

 

استفاده از میز کنسول آنتیک

 

استفاده از میز کنسول آنتیک

 

اگر حمامی بزرگ و جادار دارید، می توانید از میزهای کنسول آنتیک برای افزایش فضای ذخیره سازی در حمام استفاده کنید. این لوازم چوبی و شیک بسیار کاربردی هستند و می توانند حمام شما را زیباتر کنند. نمونه ی زیبای آن را در تصویر بالا مشاهده می کنید. طراح از آن برای نمایش لوازم دکوری و هنری و قرار دادن لوازم آرایش و بهداشتی بهترین بهره را برده است.

 

استفاده از نشیمن های رنگی و زیبا

 

استفاده از نشیمن های رنگی و زیبا

 

از دیگر وسایلی که می توانند به افزایش فضای ذخیره سازی شما کمک کنند، نشیمن های رنگی و زیبا هستند. آنها کاربردی مضاعف دارند و می توانند بر زیبایی دکوراسیون حمام تاثیر گذار باشند. به این معنا که شما هم می توانید در صورت لزوم بر روی آنها بنشینید و هم لوازمی مانند صابون، شامپو و حتی یک گلدان گل بر روی آن قرار دهید. همچنین زمانیکه می خواهید بچه ها یا حیوانات خانگی خود را بشویید، تنها کافیست تا وسایل  روی آن را بردارید و از آن به عنوان صندلی استفاده کنید.

 

طاقچه دیواری

 

طاقچه دیواری

 

ممکن است شما نیز مانند تصویر بالا تورفتگی هایی در داخل دیوار حمام خود داشته باشید. براحتی می توانید آن را قفسه بندی کرده و از آن برای نمایش لوازم تزیینی و یا قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی خود استفاده کنید. طراح حمام بالا به خوبی از عهده ی این کار برآمده است و از آنجا که روشویی در کنار آن قرار گرفته است، بهترین مکان برای گذاشتن حوله و دیگر لوازم بهداشتی می باشد.

 

در این رابطه بخوانید: قفسه ها در طراحی حمام های کوچک چه نقشی دارند؟

 

استفاده از سینی شیک

 

استفاده از سینی شیک

 

شما می توانید با قرار دادن یک سینی یا یک جعبه ی دکوری مناسب بر روی صفحه کابینت روشویی، فضایی مناسب برای ابزارهای آرایش مو ، لوازم آرایشی یا لوازم بهداشتی خود اختصاص دهید و قفسه یا کشو خود را شلوغ نکنید. این سینی تزیینی زیبا می تواند از جنس فلز، چوب و یا پلاستیک باشد. بهتر است متریالی انتخاب کنید که براحتی تمیز شود و به دلیل رطوبت داخل حمام، خراب نشود.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com