منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

تمیز کردن سرویس بهداشتی (0 تا 100 آنچه باید بدانید)

شنبه, 25 اردیبهشت 1400
بازدید : 6241
نظرات : 0

چگونه سرویس بهداشتی را برق بیندازیم؟ تمیزی و نظافت سرویس بهداشتی اصلا کار خوشایند و دلپذیری نیست ولی اگر انجام نشود به دلیل رطوبت، فضا برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم می شود و از نظر بهداشتی سلامتی افراد خانواده را به خطر می اندازد. درواقع دستشویی تنها فضایی است که همه افراد خانواده نسبت به تمیزی آن حساسیت به خرج می‌دهند بنابراین بهتر است حداقل یک روز در هفته را برای نظافت دستشویی در نظر بگیرید تا کثیفی و آلودگی ها بر روی جمع نشده و راحت تر تمیز شوند. با ما در این مطلب از بلومیس همراه شوید تا با نحوه نظافت و جرم گیری سرویس بهداشتی آسان آشنا شوید. در اینجا می خوانیم:

نظافت و تمیز کردن سرویس بهداشتی

نکات طلایی در شستشوی سرویس بهداشتی

 

نظافت و تمیز کردن سرویس بهداشتی

 

نظافت و تمیز کردن سرویس بهداشتی

چگونه دستشویی را برق بیندازیم؟ برای شروع نظافت سرویس بهداشتی ابتدا باید مواد لازم شامل مواد تمیز کننده، دستمال، ابر، اسکاج، تی، سطل و .... را آماده کنید و سپس وسایل آرایشی، بهداشتی و حوله ها را از سرویس بهداشتی خارج کنید تا با خیال راحت بتوانید همه جا را تمیز کنید. مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که برخی از وسایل مانند وان، توالت فرنگی، روشویی کابینتی و حتی شیرآلات در اثر تماس با مواد پاک کننده شیمیایی ممکن است آسیب ببینند و دیگر براقیت و زیبایی اولیه را نداشته باشند. استفاده از اسکاج و و دستمال های زبر و خشن نیز می توانند بر روی برخی از وسایل خط بیندازند. پس حتما در انتخاب نوع مواد تمیز کننده و دستمال ها بیشتر دقت کنید.

 

نظافت سرویس بهداشتی

 

تمیز کردن دیوار و درز سرامیک ها

برای تمیز کردن دیوارها از پاک کننده سطوح کاشی و سرامیک و دستمال استفاده کنید. مخلوط سرکه و آب ولرم و لیمو هم گزینه مناسبی است که به نسبت مساوی استفاده کنید. بهتر است این مواد را به دیوارها اسپری کرده و در حدود 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا جرم ها و آلودگی های روی دیوار و بین درزها نرم شوند. سپس با یک اسکاج یا یک دستمال زبر خوب دیوار را تمیز کرده و بعد آبکشی کنید.

 

نظافت دستشویی

 

تمیز کردن سقف

نظافت سقف سرویس بهداشتی از جمله نکاتی است که باید در هنگام تمیز کردن دستشویی آن را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد از تمیز کردن سقف چشم پوشی می کنند، درصورتیکه به علت رطوبت بالای فضای سرویس بهداشتی، معمولا سقف کپک می زند. برای تمیز کردن سقف، ابتدا باید سقف را از هر گونه گرد وغبار پاک کنید. سپس در ظرفی به اندازه سه به یک، آب را با سرکه ترکیب کنید. و در آخر فرچه و یا تی را در محلول به دست آمده بزنید و سقف را از هر گونه آلودگی پاک کنید.

 

از بین بردن جرم کاسه توالت

 

تمیز کردن توالت فرنگی و برق انداختن سنگ توالت

چگونه سنگ توالت را برق بیندازیم؟ استفاده از مواد طبیعی برای از بین بردن لکه‌ها و برق انداختن سنگ توالت، از نظر زیست محیطی و بهداشتی گزینه بهتری است. برای سفید کردن و از بین بردن جرم کاسه توالت چه راهی بهتر از ترکیب جوش شیرین و سرکه ( دو پاک کننده خانگی سازگار با محیط زیست ). بوراکس شامل کریستال سفید است و می‌تواند به جای ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده شود. این مواد خانگی می‌توانند به از بین بردن لکه‌های ناشی از آب سخت و بازگرداندن رنگ سفید و روشن کاسه توالت کمک کنند. البته برای برق انداختن سنگ توالت‌ با لکه‌های زیاد، به مقداری قدرت مواد شیمیایی نیاز دارید. سطوح سنگ توالت خود را هرچقدر که می‌توانید به طو روزانه با فرچه تمیز کنید، این کار بهترین راه برای دور نگه داشتن جرم‌ها از کاسه توالت است.

 

 

 

جرم گیری سرویس بهذاشتی

 

تمیز کردن روشویی کابینتی

روشویی کابینتی از قسمت هایی است که نظافت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا افراد خانواده خیلی زیاد در طول روز از روشویی کابینتی استفاده می کنند. به همین دلیل روشویی ها منبع آلودگی هستند و در صورتی که به درستی و به موقع تمیز نشود، عاملی برای ایجاد بوی بد و زننده در سرویس بهداشتی خواهند بود.

سینک روشویی کابینت را با تمیزکننده اسپری کنید. یک ماده ی شوینده ی مناسب مانند سفید کننده ی غلیظ دامستوس را انتخاب کرده و آزادانه آن را روی کاسه روشویی و حتی شیر روشویی اسپری کنید. لازم است که ماده ی شوینده بر روی تمام قسمت های سینک، از جمله سوپاپ و پشت سوپاپ اسپری شود. سپس بعد از 15 دقیقه به کمک یک اسفنج همه جای روشویی را به دقت تمیز کنید و در جاهایی از روشویی که جرم بیشتری دارد اسفنج را با فشار بیشتری روی آن  بکشید تا تمیز شود.

نکته 1: افرادی که محلول های خانگی را ترجیح می دهند، ترکیب زیر بسیار قابل توجه است.

دو فنجان جوش شیرین ، 1/2 فنجان صابون کاملا طبیعی ، 1 فنجان آب و 1/2 فنجان سرکه را مخلوط کنید. و سپس آن را بر روی سینک روشویی اسپری کرده و بعد از 15 دقیقه با اسفنج آن را تمیز کنید.

نکته 2: برای برق انداختن سنگ روشویی کابینتی هرگز از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید.

 

شستن سرویس بهداشتی با نوشابه

 

تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات

اگر می خواهید شیرآلات سرویس بهداشتی شما همانند روز اول براق و درخشان باقی بمانند حداقل هفته ای سه بار آنها را تمیز کنید. برای تمیز کردن نیازی به مواد شیمیایی قوی نیست زیرا جلای شیرآلات را از بین می برد. محلول آب و صابون، بهترین روش برای تمیز کردن شیرآلات می باشد زیرا در عین حال که رنگ طبیعی آنها را حفظ می کند باعث براقیت و درخشندگی شیرآلات نیز می شود. بهتر است برای نتیجه بهتر کار، تمیز کردن شیرآلات را به صورت روزانه و با استفاده از اسفنج یا اسکاج نرم انجام بدهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

نکته: هرگز از سیم ظرف شویی برای جرم گیری شیرآلات استفاده نکنید زیرا با ایجاد خط و خش دیگر شیرآلات زیبایی اولیه را نخواهند داشت.

 

 

 

تمیز کردن وان

 

تمیز کردن وان

بهترین روش وان حمام استفاده از این مخلوط است: نصف فنجان سرکه، یک فنجان الکل و یک چهارم فنجان بیکینگ سودا (جوش شیرین). تمام مواد تشکیل دهنده را به 4 کیلوگرم آب اضافه کنید. سپس مخلوط را به طور یکنواخت روی قسمت های کثیف پخش کنید، بگذارید برای مدت 15 دقیقه بماند و سپس به خوبی شستشو کنید. شما مطمئنا از این تمیزی شگفت زده و راضی خواهید شد.

 

جرم گیری سرویس بهداشتی

 

تمیز کردن کف

برای تمیز کردن کف سرویس بهداشتی ابتدا لازم است کف و همه گوشه ها وکنارها را از گرد و غبار و مو پاک کنید. سپس یک بطری تمیز کننده بردارید و آن را در همه جای کف حتی گوشه ها اسپری کنید. بعد از گذشت زمان 5 تا 10 دقیقه با یک برس و یا پد، سطوح کفپوش حمام را سابیده و آن را تمیز کنید. همچنین ترکیب آب داغ، جوش‌شیرین و پودر صابون یکی از مخلوط‌های بی‌نظیری است که به شما کمک می‌کند تا سطحی براق و تمیز داشته باشید. خمیردندان لکه‌های زرد کف دستشویی را به خوبی تمیز می‌کند.

نکته: نوشابه از مایعاتی است که به دلیل داشتن اسید برای شستن کف و توالت فرنگی استفاده می شود. برای شستن سرویس بهداشتی با نوشابه باید بعد از ریختن آن بر روی سطح مورد نظر، حداقل به مدت یک ساعت اجازه بدهید تا اثر خود را بگذارد. سپس سطوح را با برس تمیزکرده و آبکشی کنید.

 

تمیز کردن یرویس بهداشتی

 

نکات طلایی در شستشوی سرویس بهداشتی

 

1-فقط به روشویی، سنگ دستشویی، وان حمام و کاشی‌ها توجه نکنید. فلاش تانک، جاحوله‌ای، شیرآلات،‌جای دستمال کاغذی و سطل هم نیاز به نظافت دارند.

2-بعد استفاده از سرویس بهداشتی حتما هواکش را روشن کنید و اگر پنجره دارد آن را باز بگذارید.

3-برخی از مواد شوینده قوی مانند جرمگیرها لعاب سنگ و سرامیک داخل سرویس را از بین می‌برند. هرگز از این مواد استفاده نکنید.

4-کابینت روشویی را بیرون بریزید و کف آن را تمیز کنید و حتما از لایه‌های پلاستیکی قابل شستشو برای کف آن استفاده کنید وهمچنین آن را مرتب کنید.

5-مخلوط نمک و لیمو برای قسمت‌هایی که حالت زنگ زدگی دارند، معجزه می‌کند. یک روز اجازه بدهید که این مایع کار خودش را بکند، سپس آن را پاک کنید.

6-برای تمیز کردن آینه حمام و دستشویی می توانید مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه را روی آن اسپری کنید و دستمال بکشید. 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com