منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه از خود در برابر ویروس کرونا مراقبت کنیم؟

یکشنبه, 11 اسفند 1398
بازدید : 2146
نظرات : 0

نگران کرونا ویروس (coronavirus ) هستید؟ مواد خوراکی مقوی مصرف کنید، خوددرمانی را کنار بگذارید، درصورت لزوم از ماسک استفاده کرده و از ضد عفونی کردن سطوح و شستن مکرر دست ها با آب و صابون پیروی کنید. علیرغم گسترش فزاینده کروناویروس به سراسر جهان، شما می توانید از خود و خانواده خود در برابر این ویروس کووید 19 محافظت کنید.

 

کرونا چیست و چگونه منتشر می شود؟

 

ویروس کرونا

 

کرونا ویروس(Coronavirus)  یک نمونه جدید از ویروس های خطرناک می باشد که منجر به علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و در بعضی موارد اسهال می شود. این ویروس در برخی از افراد به خصوص سالمندان و کسانی که دارای بیماریهای خاص هستند، می تواند باعث عفونت شدید و حتی مرگ شود. نحوه انتشار این ویروس بسیار سریع و از طریق تماس مستقیم فرد سالم با فرد ناقل و سطوح آلوده انجام می شود.

اگرچه این ویروس بسیار مسری است و سرعت انتقال آن خیلی زیاد است ولی میزان مرگ و میر آن در مقایسه با شیوع قبلی ویروس های جدید مانند مرس و سارس خیلی زیاد نمی باشد. میزان مرگ و میر برای MERS حدود 34٪ ​​و برای SARS حدود 10٪ است.

در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) وجود ندارد و بهترین راه، پیشگیری است. شما می توانید با انجام راهکارهای زیر از خود در برابر ابتلا این ویروس محافظت کنید.

 

10 راهکار برای پیشگیری از کرونا

 

راهکارهای پیشگیری از ویروس کرونا

 

1-دستهای خود را بشویید.

 

شستن دستها مهمترین راهکار برای کنترل و پیشگیری از این بیماری می باشد. دستان خود را مخصوصاً بعد از رفتن به دسشویی، قبل از غذا خوردن و بعد از دمیدن بینی ، سرفه یا عطسه حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید، اگر صابون و آب به راحتی در دسترس نیست، از یک ضدعفونی کننده دست ساز با الکل حداقل 60 درصد استفاده کنید.

 

2- تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید.

 

با شیوع بیماری مسری کرونا و توصیه های مکرر مسئولان برای رعایت نظافت، تمیز کردن و ضد عفونی کردن برخی از وسایل شخصی نظیر تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه را می توان از مهمترین اولویت های پیشگیری از بیماری کرونا نام برد. از آنجاییکه اکثر افراد در طول روز در تماس مستقیم با این وسایل هستند، لذا ضدعفونی کردن آنها می تواند تاثیر بسیاری در سلامت آنها و اطرافیانشان داشته باشد.

 محمدجواد دهقان نیری، متخصص بیماری های عفونی گفت: برای ضدعفونی کردن تلفن همراه از ویروس ها می توانید از مواد ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید البته توجه داشته باشید این مواد ۷۰ درجه همراه با آب مقطر استفاده شود. همچنین بعد از اتمام این کار حتما دست هایتان را تمیز بشویید.

او ادامه داد: برای اینکه بعد از ضدعفونی کردن تلفن همراهتان پاکیزه بماند از قرار دادن در بر روی میز کار یا هرجایی که فکر می کنید ممکن است آلوده باشد خودداری کنید، همچنین برای هر بار استفاده از تلفن همراه دست هایتان را بشویید.

 

3- سرویس بهداشتی خود را تمیز و ضدعفونی کنید.

 

از آنجا که این ویروس در هوا معلق نمی شود و بر روی سطوح برای ساعاتی زنده باقی می ماند لذا بهتر است تمام سطوح سرویس بهداشتی خود را تمیز و ضدعفونی کنید. از دستگیره شیرآلات گرفته تا رویه روشویی کابینتی، کابین دوش، وان، توالت فرنگی، سیفون دستشویی و هر سطح دیگری که در تماس مستقیم با دست است را تمیز و ضدعفونی کنید.

 

بیشتر بدانید: چگونگی تمیز کردن حمام، نکات و ترفندها

 

4-دستگیره درب خانه را ضدعفونی کنید.

 

ضدعفونی کردن دستگیره های خانه

 

اخیرا مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری کووید 19 در چین، ویروس کرونا را روی دسته درب منزل بیمار آلوده یافتند، براساس رسانه های دولتی چین، این ویروس می تواند چندین ساعت در خارج از بدن روی سطح زندگی کند.

از آنجا که دستگیره درب ورودی منزل بارها در طول روز توسط افراد خانواده لمس می شود لذا می توان آن را به عنوان یکی از کانون‌های اصلی ویروس کرونا در محیط منزل نامید. بنابراین لازم است یک بسته از دستمال مرطوب ضد ویروسی (پد الکل) را در کنار درب قرار دهید و به محض اینکه به منزل وارد شدید، دستگیره درب را ضدعفونی کنید.

 

5- صورت خود را لمس نکنید.

 

علاوه بر زدن ماسک و شستن دستها، سعی کنید در محیط خارج از خانه به صورت خود دست نزنید. بهتر است عادات خود را مانند خاراندن نوک بینی، جویدن ناخن ها ، لمس پیشنای و ... را ترک کنید. همچنین در خیابان فاصله یک متری خود را از بقیه افراد رعایت کنید.

 

6- هوای منزل خود را فیلتر کنید.

 

در حالی که واحدهای مدرن تهویه مطبوع اغلب فیلترهایی برای جلوگیری از باکتری، گرد و غبار، کپک و آلودگی دارند، ممکن است همه چیز را نکشند. بنابراین بهتر است فیلترهای ماوراء بنفش را به واحد تهویه مطبوع خود اضافه کنید یا در خرید یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه‌گذاری کنید.

 

7- از مواد سفید کننده برای ضد عفونی استفاده کنید.

 

با تمیز کردن با محلول سفید کننده رقیق 1:99 (یک قسمت سفید کننده خانگی و 99 قسمت آب) خانه خود را ضد عفونی کنید. با پاک کردن سطوحی که اغلب لمس می شود، کاهش رشد و گسترش ویروس کرونا باعث شوید.

 

8-تمیز و ضدعفونی کردن سطوح آشپزخانه از قلم نیندازید.

 

آشپزخانه یکی دیگر از مکان هایی است که کرونا ویروس می تواند در آنجا پخش شود. بنابراین لازم است تمام سطوحی که در حین پخت و سرو غذا لمس می شود را ضد عفونی کنید. همچنین سطوح کانتر، میز غذا خوری، ماشین ظرف شویی و ظروفی نظیر قاشق و چنگال، لیوان و موارد دیگر را به طور مرتب با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنید تا از گسترش ویروس در اطراف خود جلوگیری کنید.

 

9- مرتباً لباس های خود را بشویید.

 

هنگامی که به خانه می آیید ، لباسهای بیرونی خود مانند کاپشن و کت را برای شستن  کنار بگذارید. بهتر است مرتباً لباسهای خود را بشویید و سعی کنید در بیرون از منزل از تماس بدنی با افراد و سطوح خودداری کنید. اماکن شلوغ مانند مترو ، اتوبوس و… می توانند به سرعت ویروس را به پوشاک شما منتقل کنند.

 

10-کفش های خود را به داخل منزل نیاورید.

 

کفش‌ها می‌توانند انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها همانند ویروس کرونا را با خود حمل کنند بنابراین اصلا کفش های خود را به داخل منزل نیاورید و آنها را از محیط داخل خانه دور نگه دارید. دستان خود را بعد از لمس کفش‌هایتان به خوبی بشویید و مرتباً از ضد عفونی کننده بر روی سطوح جاکفشی استفاده کنید.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com