منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونگی تمیز کردن حمام، نکات و ترفندها

دوشنبه, 13 آبان 1398
بازدید : 2803
نظرات : 0

حمام ها دقیقاً مانند آشپزخانه، از مهمترین مکان های خانه هستند که نظافت و تمیزی آنها نسبت به دیگر مکان های خانه در اولویت می باشد. تقریبا برای همه افراد نظافت و تمیز کردن حمام، یک کار خوشایند و دلپذیر نیست و آنها می خواهند که در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت آن را به پایان برسانند. به همین دلیل رعایت و به کار بردن نکات و ترفندهای کارآمد در هنگام تمیز کردن حمام بسیار مهم است. در ادامه مطلب با بلومیس همراه شوید و با استفاده از نکات و ترفندهای کاربردی زیر، حمام خود را به آسانی تمیز کنید. قبل از هر کاری لازم است تا وسایل جانبی داخل حمام را در داخل یک سبد جمع کنید و سپس شروع به تمیز کردن حمام کنید.

 

ترفندهای کاربردی و ساده برای تمیز کردن حمام

 

*تمیز کردن توالت فرنگی

 

 

بهتر است کار خود را با توالت فرنگی شروع کنید. برای تمیز کردن آن می توانید هم از مواد جرم گیر و شوینده آماده استفاده کنید و هم می توانید خودتان یک محلول خانگی موثر درست کنید. در هر صورت بعد تهیه آن باید محلول را در داخل توالت فرنگی بریزید و و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید. بهتر است در فاصله زمانی 30 دقیقه بر روی کارهای دیگر تمرکز کنید.

بسیاری از افراد محلول های خانگی را ترجیح می دهند و به آنها اطمینان بیشتری دارند. بهترین ترکیب خانگی را می توان از ترکیب یک فنجان سرکه و یک قاشق مرباخوری جوش شیرین تهیه کرد. استفاده از این ترفند واقعا رضایت بخش خواهد بود.

 

این مطلب را از دست ندهید: روش های از بین بردن بود بد توالت فرنگی

 

*تمیز کردن کفپوش

 

حمام کوچک سفید

 

برای تمیز کردن کفپوش حمام ابتدا لازم است کف و همه گوشه ها وکنارها را از گرد و غبار و مو پاک کنید. سپس یک بطری تمیز کننده بردارید و آن را در همه جای کف حمام حتی گوشه ها اسپری کنید. بعد از گذشت زمان 5 تا 10 دقیقه با یک برس و یا پد، سطوح کفپوش حمام را سابیده و آن را تمیز کنید.

 

*تمیز کردن سقف

 

حمامی با کفپوش چوبی

 

نظافت سقف حمام از جمله نکاتی است که باید در هنگام تمیز کردن حمام آن را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد از تمیز کردن سقف چشم پوشی می کنند، درصورتیکه به علت رطوبت بالای حمام، معمولا سقف کپک می زند. برای تمیز کردن سقف، ابتدا باید سقف را از هر گونه گرد وغبار پاک کنید. سپس در ظرفی به اندازه سه به یک، آب را با سرکه ترکیب کنید. و در آخر فرچه و یا تی را در محلول به دست آمده بزنید و سقف را از هر گونه آلودگی پاک کنید.
 

*تمیز کردن روشویی کابینتی

 

 

روشویی کابینتی از قسمت هایی است که نظافت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا افراد خانواده خیلی زیاد در طول روز از روشویی کابینتی استفاده می کنند. به همین دلیل روشویی ها منبع آلودگی هستند و در صورتی که به درستی و به موقع تمیز نشود، عاملی برای ایجاد بوی بد و زننده در حمام خواهند بود.

سینک روشویی کابینت را با تمیزکننده اسپری کنید. یک ماده ی شوینده ی مناسب مانند سفید کننده ی غلیظ دامستوس را انتخاب کرده و آزادانه آن را روی کاسه روشویی و حتی شیر روشویی اسپری کنید. لازم است که ماده ی شوینده بر روی تمام قسمت های سینک، از جمله سوپاپ و پشت سوپاپ اسپری شود. سپس بعد از 15 دقیقه به کمک یک اسفنج همه جای روشویی را به دقت تمیز کنید و در جاهایی از روشویی که جرم بیشتری دارد اسفنج را با فشار بیشتری روی آن  بکشید تا تمیز شود.

افرادی که محلول های خانگی را ترجیح می دهند، ترکیب زیر بسیار قابل توجه است.

دو فنجان جوش شیرین ، 1/2 فنجان صابون کاملا طبیعی ، 1 فنجان آب و 1/2 فنجان سرکه را مخلوط کنید. و سپس آن را بر روی سینک روشویی اسپری کرده و بعد از 15 دقیقه با اسفنج آن را تمیز کنید.

 

 

*تمیز کردن آینه حمام

 

 

آینه و سایر سطوح شیشه ای را در آخر با استفاده از شیشه پاک کن و یک دستمال نخی و یا روزنامه تمیز کنید. شما همچنین می توانید برای پاک کردن رسوب آب روی آینه، مخلوطی از جوش شیرین و آب اکسیژنه درست کرده و آن را روی آینه اسپری کنید و سپس با اسفنج روی آن را پاک نمایید.

 

*خشک کردن

 

 

فراموش نکنید که کاشی دستشویی، روشویی کابینتی، کاسه روشویی، وان و سایر وسایلی را که شستشو داده اید، خشک کنید. برای اینکه مطمئن شوید از همان دستمال برای توالت و سینک استفاده نمی کنید، لازم است برای خشک کردن قسمت های مختلف حمام، دستمال هایی با رنگ های مختلف انتخاب کنید.

 

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com