منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

چگونه آینه حمام ر ا تمیز ، جرم گیری و برق بیندازیم؟

شنبه, 21 دی 1398
بازدید : 49138
نظرات : 8

اینه رو با چی تمیز کنیم؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان آینه حمام و سرویس بهداشتی را تمیز کرد و بهترین نتیجه را گرفت؟ تمیز و برق انداختن آینه یک فرایند ساده است و شما می توانید براحتی با استفاده از چند محصول ساده که ممکن است در قفسه حمام خود داشته باشید ، آنها را درخشان کنید.

آینه ها نیز همچون روشویی کابینتی، در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی از ارزش زیادی برخوردار هستند. زیرا این اشیای دکوراتیو و کاربردی نور را منعکس کرده و باعث می شوند تا فضای محیط دلباز، راحت و دلنشین به نظر برسند. از این رو بهتر است زود به زود آینه حمام و سرویس بهداشتی خود را تمیز کنید و نگذارید که لکه ها و رسوبات روی آن تصویری زشت و ناخوشایند ایجاد کنند.در ادامه با ما در بلومیس همراه شوید و از نکات و مطالب زیر برای تمیز کردن و برق انداختن انواع مدل آینه دستشویی خود استفاده کنید.

 

چگونه آینه حمام را تمیز کنیم؟

 

چگونه آینه کدر را تمیز کنیم

 

1. چگونه آینه کدر را تمیز کنیم؟ ساده ترین راه تمیز کردن آینه حمام، استفاده از سرکه سفید است. سرکه سفید یک ماده تمیز کننده مقرون به صرفه و بی خطر است که به راحتی باعث می شود تا لکه های روی آینه شما پاک شود. برای انجام این کار کافیست تا در ظرفی به ازای هر چهار فنجان آب، یک فنجان سرکه به آن بیافزایید و برای راحتی کار، مخلوط به دست آمده را درون یک شیشه پاک کن بریزید. سپس آن را بر روی آینه اسپری کرده و با روزنامه مچاله شده و یا در صورت امکان با استفاده از دستمال میکروفایبر از بالا به پایین آینه را به خوبی پاک کنید. دستمال های میکروفایبر رطوبت را به خوبی جذب کرده و هیچ پرزی روی سطح آینه و شیشه به جا نمی‌گذارند.

 

نکته: از پاشیدن سرکه بر روی قاب چوبی آینه خودداری کنید.

 

2. شما همچنین می توانید برای برق انداختن آینه به جای سرکه از الکل سفید استفاده کنید. به این صورت که دو پیمانه الکل سفید را با دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو پیمانه آب به خوبی ترکیب کنید و سپس آن را روی آینه حمام اسپری کرده و با دستمال بدون پرز میکروفایبر آن را تمیز کنید و برق بیندازید.

 

این مطلب را از دست ندهید: چگونگی تمیز کردن حمام، نکات و ترفندها

 

 

برق انداختن آینه رسوب گرفته و پر از لکه:

 

تمیز کردن اینه

 

پاک کردن زنگ زدگی آینه، رسوبات و تمیز کردن اینه براحتی امکان پذیر نمی باشد تا جاییکه شاید شما نتوانید با سیم ظرف شویی نیز آن را به خوبی تمیز کنید. اصولا مواد معدنی کلسیم و منیزیوم موجود در آب باعث ایجاد این لکه های رسوبی بر سطح آینه حمام می شوند. ما برای از بین بردن اینگونه لکه ها به پاک کننده هایی با خاصیت رسوب بری نیاز داریم. در اینجا ما به شما سه روش را پیشنهاد می دهیم:

1. شما برای پاک کردن رسوبات روی آینه حمامتان تنها به مقداری خمیر دندان و یک دستمال نخی احتیاج دارید. روش کار بسیار ساده است. برای پاک کردن آینه ابتدا دستمال را خیس کرده و به آن خمیردندان بزنید و سپس روی آینه بکشید. وقتی مطمئن شدید همه جای آینه را از جرم و رسوب پاک کردید آن را با آب آینه بشویید. خواهید دید که تمام لکه ها از بین رفته اند.

 

2. برای پاک کردن اینه در این روش شما مقداری سرکه، آب لیمو، جوش شیرین و دستمال نخی لازم دارید. برای پاک کردن رسوبات روی آینه، ابتدا باید سطح آینه را با دستمالی آغشته به آب لیمو تمیز کنید. سپس جوش شیرین را با کمی آب گرم به شکل خمیر در آورده و با اسکاچ روی سطح آینه بکشید. و در آخر سرکه را روی شیشه اسپری  کرده و با یک دستمال نخی آینه را برق بیندازید.

 

3. شما همچنین می توانید برای پاک کردن لکه های رسوبی روی آینه و برق انداختن آن از پاک کننده های تجاری استفاده کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای استفاده از مواد طبیعی از پاک کننده های شیمیایی برای تمیز کردن و جرم گیری آینه حمام خود استفاده کنند. طریقه مصرف آنها نیز بسیار آسان است. تنها کافیست که مقداری از پاک کننده را بر روی سطح آینه اسپری کرده و سپس با یک دستمال میکروفایبر آن را کاملا تمیز کنید. بهتر است در انتخاب آنها بیشتر دقت نمایید و محصولاتی را تهیه کنید که کیفیت و قدرت پاک کنندگی آنها بالا باشد.

 

جلوگیری از بخار کردن آینه حمام

 

زنگ زدگی آینه

 

بخار کردن آینه حمام اصلا صحنه خوشایندی نیست و مشکلاتی را ایجاد می کند. این اتفاق در صورتی ایجاد می شود که در هنگام باز بودن آب داغ، هواکش حمام به خوبی کار نکند. برای پیشگیری از بخار کردن آینه حمام کافیست مقداری خمیر ریش تهیه کنید. به این ترتیب که اگر سطح آینه حمام خود را با خمیر ریش بپوشانید و سپس با حوله آن را پاک کنید، آینه دیگر بخار نمی کند. به یاد داشته باشید که این کار باید حداقل ماهی یک بار تکرار شود.

کیمیا (ﺳﻪشنبه, 16 خرداد 1402)

سلام . اینه ما یه لک بخار افتاده روش و از رو اصلا پاک نمیشه انکار بخار رفته داخلش راه کار ندلره برای پاک شدنش؟

پاسخ

سیاوش (جمعه, 19 اسفند 1401)

شیمیدان خوبی هستید خمیر دندان براق کرد اینه حمامم را مرسی

پاسخ

ناشناس (شنبه, 04 دی 1400)

درود، سپاس از راهکارهاتون آینه‌‌دستشوییِ‌من در منزل در انباری برای مدت دو سال مونده بود چون خونه خودش آینه داشت البته قبلا از آبنه استفاده کرده بودم الان که دوباره لازمش دارم جرم خیلی خیلی وحشتناکی گرفته و شبیه ی‌شیشه‌ی مات و کدره که هیچی توش مشخص نیست میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟

پاسخ

صباح (چهارشنبه, 09 تیر 1400)

ممنون بابت متن هاتون

پاسخ

غلام رضا (شنبه, 30 اسفند 1399)

عالی. ممنون از روش های ذکر شده .درود بر شما.عیدتون هم مبارک.

پاسخ

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com