منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

ایده هایی منحصربه فرد از طراحی جهانی داخلی حمام

شنبه, 17 آذر 1397
بازدید : 3835
نظرات : 0

در دکوراسیون حمام اصول طراحی جهانی را رعایت کنید تا همه ی افراد خانواده در سنین مختلف، اندازه ها و توانایی های متفاوت بتوانند راحت و موثر از حمام استفاده کنند. توجه به متریال، رنگ ها و در نظر گرفتن نیازهای افراد در دکوراسیون حمام سبب ایجاد فضایی گرم و آرامش بخش شده و از این جهت انتخاب سبک مناسب با توجه به دکوراسیون کلی منزل و نیازهای افراد و امکانات موجود در طراحی و دکور حمام از اهمیت زیادی برخوردار است.

حمام مهم ترین و یا شاید بهترین جای خانه است که ما در آن احساس سر زندگی و شادابی می کنیم. برای داشتن یک حمام خوب و ایده آل، لازم است که نکاتی را در هنگام طراحی و دیزاین حمام در نظر بگیریم. امروزه سبک و طراحی حمام ها بسیار گسترده و متنوع می باشد. اما جدا از انتخاب هر نوع سبکی بهتر است به اصول طراحی جهانی نیز توجه کنید زیرا رسیدن به موفقیت را برای شما آسانتر می کند.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

فراموش نکنید که در طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی باید علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی و رعایت اصول بهداشتی، حس آرامش را نیز در نظر بگیرید. در هنگام دکوراسیون و طراحی حمام باید بسیار دقیق باشید و دقیقا بدانید که برای تکمیل دکوراسیون خود به چه چیزهایی نیاز دارید. لوازم جانبی مختلف زیادی مانند کابین دوردوشی، کابینت روشویی، توالت فرنگی و... وجود دارد و اگر فضای حمام شما کوچک باشد، شما نمی توانید همه آنها را انتخاب کنید.

لازمه اینکه یک حمام رویایی و زیبا باشد تنها تجمل و گران قیمت بودن آن نیست. برای داشتن یک حمام رویایی و منحصربه فرد باید طراحی مناسب برای ایجاد فضایی با کیفیت صورت گیرد که احساس آرامش را به شما القا کند. اگر می خواهید حمامی رویایی داشته باشید، نکات طراحی ایده آل زیر را به ذهن خود بسپارید. طراحی زیبا، انتخاب لوازم جانبی لوکس و پالت رنگ مناسب همه با هم می تواند روح و روان شما را تسکین دهد.

در طراحی حمام های زیبا و مدرن، انتخاب یک رنگ به عنوان رنگ زمینه و پایه مهم است. بنابراین بهتر است برای طراحی حمام نیز رنگی را انتخاب کنید که با دیگر قسمت های خانه هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. حمام‌های مدرن امروزی تنها مکانی برای دوش گرفتن به حساب نمی‌آیند. طراحان دکوراسیون داخلی با گسترده‌تر کردن این فضا و اضافه کردن امکانات بسیاری به آن، این بخش از خانه را به فضایی برای استراحت کردن و آرامش یافتن، تبدیل کرده‌اند. طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی سخت است و انتخاب رنگ مناسب حتی سخت تر! اگر به دنبال ایده هایی منحصربه فرد برای دکوراسیون سرویس بهداشتی خود هستید، این مطلب از بلومیس را دنبال کنید.

در دکوراسیون حمام اصول طراحی جهانی را رعایت کنید تا همه ی افراد خانواده در سنین مختلف، اندازه ها و توانایی های متفاوت بتوانند راحت و موثر از حمام استفاده کنند. جدا از انتخاب هر نوع سبکی بهتر است به اصول طراحی جهانی نیز توجه کنید زیرا رسیدن به موفقیت را برای شما آسانتر می کند. طراحی زیبا، انتخاب لوازم جانبی لوکس و پالت رنگ مناسب همه با هم می تواند روح و روان شما را تسکین دهد.

 

طراحی جهانی چیست؟

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

نظریه طراحی جهانی بیان می کند که حمام خانه شما باید برای همه افراد، صرف نظر از سن، اندازه و توانایی آنها، قابل دسترس باشد. اصول طراحی جهانی را در دکوراسیون خود جای دهید و حمام خود را با لوازم جانبی کاربردی و موثر مجهز کنید تا همه ی افراد خانواده بتوانند براحتی از آن استفاده کنند و از آن لذت ببرند.

 انتخاب رنگ مناسب برای طراحی و دکوراسیون حمام یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. در هر نوع سبک و طراحی وسایلی مانند روشویی کابینتی، توالت فرنگی، کاسه روشویی، وان و کابین دوردوشی جایگاه ویژه ای دارند. در دکوراسیون حمام بالا، طراح از رنگ غالب خاکستری برای دیوارها، لوازم جانبی سفید و کفپوش چوبی استفاده کرده است. خطوط ساده و تمیز، کنتراست، نورپردازی ساده، فضا و پلان باز و ترکیب رنگ های خنثی و گرم از ویژگی های مهم و اصلی سبک معاصر این حمام می باشد. رنگ خاکستری به عنوان غنی ترین رنگ طبیعی، آرامبخش بوده و احساس گرما، سلامت و سرحال بودن را بر می انگیزد. خاکستری رنگ تعادل است؛ حواس را تحریک نمی کند و رنگ مناسبی برای زمینه است. کفپوش چوبی  قهوه ای تیره حمام، زیبایی و گرما دارد و استرس را از ما دور می کنند.

 

فضای ورودی حمام باز باشد.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

بیشتر درب های ورودی حمام به اندازه 30 تا 32 اینچ  باز می شوند. ولی بهتر است درب ورودی حمام به اندازه 36 اینچ باز شود تا برای وارد کردن صندلی چرخدار و دیگر وسایل حرکتی دچار مشکل نشوید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید درب ورودی حمام به راحتی و به مقدار زیاد باز می شود. این حمام مستر بزرگ دارای دو روشویی کابینتی جادار بزرگ با شیرآلات مدرن می باشد. آینه های بزرگ و نورپردازی مناسب باعث افزایش دید بصری حمام شده است. ذخیره سازی و مهارت مرتب کردن لوازم آرایشی و بهداشتی، حوله حمام و دیگر وسایل ضروری حمام یکی از قانون های طلایی طراحی حمام و اصول جهانی می باشد.

روشویی کابینتی دوبل از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل ضروری حمام و سرویس بهداشتی می باشد. زیرا در عین مفید بودن بر زیبایی حمام می افزاید. روشویی های کابینتی دوبل علاوه بر جلوه ای که به حمام و سرویس بهداشتی می دهند، از لحاظ کاربردی نیز بسیار مفید هستند. معمولا از روشویی های کابینتی دوبل برای نگهداری مواد آرایشی ، حوله ها، و تمامی وسایل بهداشتی دیگر استفاده می شود تا هم به آسانی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند و هم از شلوغی و بهم ریختگی سرویس بهداشتی جلوگیری کنند.

 

فضای داخلی حمام شلوغ به هم ریخته نباشد.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

داشتن فضای کافی و مناسب در حمام ضروری است تا بتوانید از وسایلی چون کابین دوردوشی، کابینت روشویی، کاسه روشویی وتوالت فرنگی در حمام استفاده کنید. زیرا مهم است که براحتی به حمام وارد شده، بایستید و حرکت کنید. مساحت وسیع باز به افراد دارای صندلی چرخ دار اجازه می دهد تا در صورت لزوم به چرخش 180 درجه برسند. از آینه، پنجره ها و شیشه ها به صورت استراتژیک استفاده کنید زیرا آنها نور را درکل حمام پخش کرده و باعث شفافیت و دلبازی حمام می شود.

طراحی این حمام در عین سادگی، گرم و زیبا است. کفپوش مرمر، نورپردازی عالی، تقارن آینه ها و روشویی کابینتی زیبا، همه با هم ترکیبی بی نظیر برای دکوراسیون این حمام زیبا می باشند. روشویی کابینتی دیواری با بدنه ی چوبی تیره و صفحه کابینت سنگی به نقطه ی کانونی این حمام تبدیل شده است. کابینت روشویی دیواری علاوه بر جلوه ای که به سرویس بهداشتی می دهد، از لحاظ کاربردی هم بسیار مفید می باشد. معمولا کابینت های  روشویی های کابینتی برای نگهداری مواد آرایشی ، حوله ها و تمامی وسایل بهداشتی دیگر استفاده می شود تا هم به آسانی در اختیار مصرف کننده قرار بگیرند و هم از شلوغی و بهم ریختگی سرویس بهداشتی جلوگیری کنند.

 

نورپردازی

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

نورپردازی یکی از عناصر مهم در دکوراسیون حمام به شمار می رود. روشنایی و نورپردازی کافی در قسمت ورودی حمام، بالای روشویی کابینتی و اطراف کابین دور دوشی یک ضرورت محسوب می شود. نورپردازی مناسب در حمام باعث می شود نسبت به خودتان احساس بهتری پیدا کنید و اعتماد به نفس شما را بالا می برد. روشنایی اطراف وان و دوش باید به گونه ای باشد که در موقع  آرایش کردن و ریش تراشیدن شما را دچار چالش نکند. چراغ هایی که به پایین بازتاب دارند و برای محیط های مرطوب ساخته شده اند را انتخاب کنید. لامپ هایی که دارای حباب و یا پوشش هستند، مانع خیرگی چشم می شوند. نورپردازی زیر روشویی کابینتی نیز بسیار زیرکانه است. طراح با استفاده از روشویی کابینت باز، شیرآلات مدرن، سینک زیبا و نا متعارف، آویز های چشمگیر و لوازم دکوری خاص این حمام را به شکلی رویایی دکور کرده است. شما می توانید با یک نگاه زیرچشمی به درون این حمام شیک، طرح های زیبای خود را بشکنید و ایده های  این حمام مدرن را برای خانه خود به سرقت ببرید.

 

نظریه طراحی جهانی بیان می کند که حمام خانه شما باید برای همه افراد، صرف نظر از سن، اندازه و توانایی آنها، قابل دسترس باشد. بهتر است درب ورودی حمام به اندازه 36 اینچ باز شود تا برای وارد کردن صندلی چرخدار و دیگر وسایل حرکتی دچار مشکل نشوید. مساحت وسیع باز به افراد دارای صندلی چرخ دار اجازه می دهد تا در صورت لزوم به چرخش 180 درجه برسند. روشنایی و نورپردازی کافی در قسمت ورودی حمام، بالای روشویی کابینتی و اطراف کابین دور دوشی یک ضرورت محسوب می شود.

 

کفپوش مناسب انتخاب کنید.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

انتخاب کف پوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد. کف پوش‌های حمام در معرض آب، رطوبت، چربی، و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و به همین دلیل دوام و بهداشت آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. با این حال، این موضوع به معنی بی‌اهمیت بودن و قربانی کردن سبک و طراحی حمام و کف پوش‌های آن نیست. بسیار مهم است که متریال هایی را برای کف حمام و سرویس بهداشتی انتخاب کنید که ضریب اصطکاک بالایی داشته باشند. هر چه این ضریب بالاتر باشد، مقاومت لغزشی آن بیشتر خواهد بود. امنیت حمام خود را با کفپوش های مقاوم در برابر لغزش تضمین کنید تا مطمئن شوید که افراد کوچک خانواده دچار مشکل نمی شوند حتی اگر کف حمام مرطوب باشد.

امروزه کفپوش های متعدد با متریال های مختلف برای حمام وجود دارند. متریال های سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و بادوام هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به پرسلان، چوب، سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و سنگ های مهندسی شده مانند کورین و کوارتز اشاره کرد. 

سنگ کورین بهترین دوست شما در طراحی و دیزاین سرویس بهداشتی هستند و بدلیل ویژگیهای منحصربه فرد و عملکرد عالی در زمینه سرویس بهداشتی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. متریال کورین دوام، زیبایی و ظرافت را به ایده های شما ارائه می دهد و شما می توانید با اعتماد کامل از انتخاب آن ها لذت ببرید. ویژگی های اصلی سنگ کورین شامل آنتی باکتریال، سطح غیر متخلخل، تنوع رنگ و مقاومت در برابر لکه است که تمیز کردن آن را آسان کرده است.

 

توالت فرنگی با ارتفاع بلند خریداری کنید.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

همه ما با مفهوم توالت فرنگی دیواری آشنا هستیم، اما در مورد آنها بسیار کم می دانیم. همانطور که می دانید سن کشور رو به میان سالی می رود و سن تعویض مفصل و جراحی آن به جای ۸۰ سالگی، به حدود ۴۰ تا ۵۰ سالگی رسیده است! متخصصین به افرادی که به بیماری های مفصلی کمر درد پا درد و دیسک کمر مبتلا هستند، تاکید می کنند که حتما از توالت های فرنگی استفاده کنند. این توالت ها ضمن اینکه مانع نشستن در حالت مضر می گردند از آسیب رسیدن به مفاصل نیز جلوگیری می کنند.

میزان راحتی در انتخاب توالت فرنگی بسیار مهم است. زیرا اشخاص نسبت به ارتفاع آن حس خوبی پیدا می کنند. امروزه برخی از شرکت های سازنده توالت فرنگی, توالت هایی با ارتفاع چند اینچ بلند تر از توالت های استاندارد می سازند چون توالت های بلند برای کسانی که قدشان بلند تر است، بهتر است. برخی از آنها حتی ویژگی هایی دارند که به نشستن و برخواستن راحت تر یاری می رسانند. مقدار استاندارد ارتفاع توالت های فرنگی 14 تا 15 اینچ می باشند ولی شما می توانید با انتخاب توالت فرنگی با ارتفاع 16 اینچی، راحتی  را برای افراد خانواده با تحرک محدود فراهم کنید.

 

روشویی کابینتی دیواری

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

روشویی های کابینتی دیواری نه تنها عالی هستند، بلکه برای طراحی جهانی هم مفید هستند. از ویژگی های مهم روشویی کابینتی دیواری این است که کاربران روی ویلچر می توانند صندلی خود را در فضای باز زیر روشویی کابینتی برده و براحتی و آرامش از روشویی کابینتی استفاده کنند. کمبود فضا یکی از بزرگترین چالش ها در طراحی و دکوراسیون حمام کوچک می باشد. قفسه ها و روشویی های کابینتی دیواری یک راه بسیار عالی و کارآمد برای نگهداری از وسایل آرایشی و بهداشتی محسوب می شوند. زیرا علاوه بر اینکه که یک دکور به شمار می آیند، مانع بهم ریختگی و بی نظمی فضای حمام و سرویس بهداشتی می شوند.

 

شیرآلات مناسب انتخاب کنید.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

شیرآلات عاملی هستند که با انتخاب صحیح آن ها به سادگی می توانید جلوه ی خاصی به فضای دکوراسیون سرویس بهداشتی ببخشید. کاسه روشویی و شیرآلات زیبا بیشتر از آنکه به عنوان یک عنصر بسیار کاربردی برای حمام طراحی شوند، اغلب به عنوان یک وسیله جانبی زیبا می توانند نقطه کانونی سرویس بهداشتی شما باشند. انواع شیرآلات شامل شیرهای کلاسیک ، اهرمی ، پدالی ، چشمی ( اتوماتیک ) و ساده می باشد .شیرآلات الکترونیکی (چشمی ) جزو شیرآلات کلاسیک به شمار می روند. در شیرآلات چشمی ، با کمک بلاتور هوا را داخل آب کرده و آب بصورت حباب از شیر بیرون می ریزد. شیرآلات الکترونیکی بدون تماس دست با شیر ، تنها با قرار گرفتن دست در میدان دید سنسور های مادون قرمز کار می کنند. آنها مصرف آب را تا 50 درصد کاهش می دهند ولی از لحاظ قیمت نسبت به شیرهای دیگر نسبتا گرانتر هستند .

 

میله ها ی محکم نصب کنید.

 

ایده های منحصربه فرد طراحی جهانی حمام و سرویس بهداشتی

 

ایمنی و سهولت استفاده از لوازم جانبی را با نصب میله های محکم در مناطق خاص حمام افزایش دهید. نصب میله در نزدیکی توالت فرنگی و دوش و وان حمام باعث می شود تا کاربرانی که دارای تحرک محدود هستند، بتوانند از آنها برای حفظ تعادل در هنگام ایستادن و حرکت استفاده کنند.

 

امنیت حمام خود را با کفپوش های مقاوم در برابر لغزش تضمین کنید. انتخاب توالت فرنگی با ارتفاع 16 اینچی، راحتی را برای کاربرانی با تحرک محدود فراهم می کند. روشویی های کابینتی دیواری نه تنها عالی هستند، بلکه برای طراحی جهانی هم مفید هستند. شیرآلات الکترونیکی بدون تماس دست با شیر ، تنها با قرار گرفتن دست در میدان دید سنسور های مادون قرمز کار می کنند. ایمنی و سهولت استفاده از لوازم جانبی را با نصب میله های محکم در مناطق خاص حمام افزایش دهید.

 

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com