منو

021-88617235

با ما در تماس باشید

بلومیس

انواع توالت فرنگی + راهنما و نکات مهم در خرید توالت فرنگی

چهارشنبه, 13 دی 1396
بازدید : 10060
نظرات : 0

توالت فرنگی یکی از تجهیزات ضروری و کاربردی سرویس بهداشتی است که بر اساس مکانیزم تخلیه، نحوه نصب و طراحی ظاهری در انواع مختلف دسته بندی می شود. انواع توالت فرنگی از نظر نحوه نصب در سه مدل یک تکه، دو تکه و دیواری یا وال هنگ تولید و به بازار عرضه می شوند. توالت فرنگی دیواری نسبت به توالت زمینی مدرن تر است، بر روی دیوار نصب می شود، جای کمی را اشغال کرده و سرویس بهداشتی را بزرگتر از اندازه خود نشان می دهد. میزان مصرف آب، نوع سیستم تخلیه، جنس، شکل کاسه و میزان قدرت سیفون از جمله نکات مهم در خرید توالت فرنگی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

 

 

انواع توالت فرنگی کدام است؟

توالت فرنگی انواع مختلفی دارد و ممکن است در هنگام خرید با مواجه شدن با مدل های زیاد آن براحتی نتوانید تصمیم بگیرید. در ادامه به معرفی انواع توالت فرنگی از لحاظ مکانیزم تخلیه، نحوه نصب، خودشور و طراحی ظاهری می پردازیم.

 

 

1. انواع توالت فرنگی از نظر نحوه نصب

توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی یک تکه به صورتی طراحی شده است، که مخزن و کاسه توالت به صورت یکپارچه و متصل به هم هستند. این محصولات معمولاً سنگین تر و تمیزتر هستند و فضای کمتری برای رشد باکتری ها وجود دارد. نصب و نگهداری این مدل به دلیل تناسب یکپارچه بین کاسه و فلاش تانک آسان است. از مزایای خرید این توالت ها، وجود خودشور بر روی آنهاست.

 

   انواع توالت فرنگی یک تکه

 

توالت فرنگی دو تکه

توالت فرنگی دو تکه برخلاف یک تکه دارای یک مخزن و کاسه جداگانه است. از آنجایی که توالت های دو تکه دارای یک مخزن جداشونده هستند، برای سبک ها و ارتفاع های دلخواه بیشتر قابل تنظیم هستند. تمیز کردن آنها کمی دشوار است، اما ماندگاری بالایی دارند و بر خلاف یک تکه ها به راحتی قابل تعویض هستند. با این حال، این نوع توالت ها بیشتر مستعد نشتی هستند، اما راه های ساده ای برای رفع نشتی وجود دارد.

 

راهنمای خرید توالت فرنگی دو تکه

 

توالت فرنگی دیواری (وال هنگ)

توالت فرنگی وال هنگ که با نام توالت فرنگی توکار نیز شناخته می شود، دارای یک کاسه توالت دیواری هستند در حالی که مخزن این وسیله در داخل استراکچر آن در درون دیوار واقع شده است. این نوع توالت‌ها به دلیل طراحی کوچک، گزینه‌ای عالی برای سرویس های بهداشتی و حمام های کوچک هستند. از آنجایی که مخزن فلاش مخفی است، تمیز کردن این نوع توالت ها بسیار آسان است، اما تعمیر آنها ممکن است دشوارتر باشد.

 

 

نکات مهم در خرید توالت فرنگی

 

2. انواع توالت فرنگی از نظر سیستم تخلیه

توالت فرنگی با سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی

یکی از قدیمی‌ترین مکانیزم‌ها در توالت فرنگی که بیشتر در مدل‌های دو تکه دیده می‌شود، سیستم تخلیه آبشاری یا ریزشی است. در این روش آب تحت فشار مخزن وارد لبه بالایی کاسه وارد می‌شود. در لبه سوراخ‌هایی قرار دارد که آب از طریق آن به صورت آبشار به پایین می ریزد و تخلیه می شود. از معایب این مدل می توان به مصرف زیاد آب و صدای زیاد در هنگام تخلیه اشاره کرد. اما از طرفی به دلیل فشار بالای آب، معمولا مشکلات گرفتگی در خروجی پیش نمی‌آید.

 

توالت فرنگی با سیستم تخلیه گردابی

در این مدل آب از مخزن سیفون وارد کاسه توالت می شود. در کاسه آب با چرخش به صورت گردابی محیط را تمیز می کند و سپس به سمت خروجی در کف می رود. است سیستم نسبت به سیستم آبشاری صدای کمتری دارد که مهمترین مزیت این محصول به حساب می آید اما مصرف آب آن زیاد است، گاهی احتمال گرفتگی وجود دارد و تخلیه زمان نسبتاً زیادی طول می کشد.

 

 

توالت فرنگی با سیستم تخلیه واترجت

این مدل به سیستم تخلیه واترجت یا تک شوتینگ مجهز می باشد. از انجا که سیستم تخلیه این محصول ترکیبی از دو روش ریزشی و شوتینگ است، هم مصرف آب کمتری دارد و هم از نظر قدرت و زمان تخلیه نسبت به دو مدل بالا، انتخاب بهتری است.

 

توالت فرنگی با سیستم تخلیه توربوجت یا سه شوتینگ

این مدل دارای پیشرفته ترین و بهترین سیستم تخلیه می باشد. این روش شستشوی کاسه با دو شات بالا و تخلیه با شات پایین انجام می شود. این ویژگی باعث می شود که مصرف آب در این محصول به حداقل برسد، صدا و زمان تخلیه کاهش یابد و شستشو به بهترین نحو انجام شود.

 

چه نوع توالت فرنگی بخریم

 

3. انواع توالت فرنگی از نظر خودشور

اکثر توالت ها ساده یا بیده دار هستند. در مدل ساده شستشو توسط خود شخص انجام می شود. اما در نوع بیده دار دستگاهی بر روی توالت فرنگی نصب شده و شستشو را با پاشیدن آب انجام می دهد. بیده ها در دو نوع مکانیکی و دیجیتال در بازار موجود است. مدل مکانیکی تقریباً مانند یک شیر آب کار می کند و با بازکردن دسته، آب را پاشیده است. اما در مدل دیجیتال تعدادی دکمه برای کنترل دما و فشار و ... وجود دارد که حتی در صورت انتخاب مدل ساده می توانید قطعه خود شور را جداگانه خریداری کرده و بر روی انواع توالت فرنگی نصب کنید.

 

4. انواع توالت فرنگی از نظر نشیمن

توالت فرنگی با نشیمن مستطیل

این مدل به صورت بزرگ طراحی شده و فضای بیشتری هم برای نشستن دارد و نشیمنگاه آن کاملا پهن است. از این رو برای افراد پیر و میانسال بهترین گزینه محسوب می شود چون می توانند به راحتی و بدون نگرانی از افتادن روی آن بنشینند. از آنجا که مدل های مستطیلی دارای ۴ گوشه تیز هستند تمیز کردن آنها کمی سخت بوده و نیاز به فرچه های مخصوص دارد. اگر فضای کافی در خانه برای نصب توالت فرنگی دارید، حتما این مدل را پیشنهاد می کنیم.

 

توالت فرنگی با نشیمن بیضی

این نوع توالت فرنگی نسبت به توالت های مستطیل، کوچکتر است و فضای کمتری را اشغال می کند. این مدل برای بچه ها و افرادی با ابعاد کوچک تر انتخابی عالی هستند و تمیز کردن آنها نیز آسان است.

 

 

توالت فرنگی با نشیمن دایره ای

این نوع مدل از انواع توالت فرنگی کیفیت پایین تری برای نشستن دارد به طوری که نشستن روی این نوع توالت ها به راحتی نشستن روی توالت های بیضی شکل نیست و افراد مجبور می شوند پاهای خود را بیش از حد باز کنند. توالت های گرد به اندازه طرح های دیگر فضای زیادی را اشغال نمی کنند، بنابراین برای کسانی که فضای کافی ندارند مناسب هستند.

 

توالت فرنگی با نشیمن مربع

نشیمن های مربع شکل در حمام های سبک مینیمال رواج بیشتری دارند. آن‌ها مدرن هستند، معمولاً نرم و زاویه‌دار هستند، و برای افرادی که می‌خواهند رنگی مدرن به حمام خود اضافه کنند عالی هستند.

 

 

توالت فرنگی بیضی یا مستطیلی، کدام بهتر است؟

توالت فرنگی های مستطیل جای بیشتری برای نشستن دارند و برای افراد بزرگسال و سالمندان مناسب تر است ولی در مقابل توالت فرنگی های بیضی راحت تر تمیز می شوند، جای کمتری را در سرویس بهداشتی اشغال کرده و کودکان راحت تر بر روی آن می نشینند.

 

 

چه نوع توالت فرنگی بخریم؟

قبل از هر انتخابی ابتدا باید فضای موجود برای نصب توالت را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به فضای در اختیار تصمیم بگیرید چه نوع توالت فرنگی می خواهید؟ زمینی یا دیواری؟ اگر زمینی مد نظرتان است یک تکه یا دوتکه؟ توالت فرنگی بیضی یا مستطیل، کدام را ترجیح می دهید؟ مدل دیواری نسبت به مدل زمینی مدرن تر است و انتخابی مناسب برای فضاهای کوچک می باشد. این محصولات بر روی دیوار نصب می شوند، جای کمی را اشغال کرده و سرویس بهداشتی را بزرگتر از اندازه خود نشان می دهند. بزرگترین عیب این مدل توالت فرنگی قیمت بالای آن است.

توالت فرنگی زمینی در دو نوع یک تکه و دو تکه در بازار موجود می باشد. توالت فرنگی یک تکه از نظر زیبایی و تمیزی نسبت به توالت فرنگی دو تکه برتری دارد ولی برای خرید نیز باید قیمت بیشتری پرداخت کنید. در هنگام انتخاب حتما نکات مهم زیر را نیز در نظر بگیرید.

 

در خرید توالت فرنگی به چه نکاتی باید توجه کرد

 

برای خرید توالت فرنگی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

1. میزان مصرف آب

مصرف آب ملاک مهمی است که در خرید باید در نظر بگیرید. بهترین توالت فرنگی در بازار محصولی است که علاوه بر کیفیت و استاندارد های لازم در مصرف آب نیز صرفه جویی کند. میزان آب مورد استفاده برای تمیز شدن سنگ و جنس توالت از دیگر معیارهای مهمی است که در حین خرید باید به آن توجه داشته باشید.

نکته: برخی توالت های فرنگی با سرامیک و موادی تولید می شوند که آنتی باکتریال هستند و آلودگی کمتری برای افراد دیگر ایجاد می کنند.

 

2. جنس توالت فرنگی

به جنس توالت فرنگی حتما توجه کنید زیرا موادی که در ساخت استفاده می‌شوند در زیبایی و کیفیت آن تأثیر بسزایی دارند. برای ساخت از مواد مختلفی استفاده می شود ولی سرامیک لعاب دار یا چینی بهترین مواد برای ساخت انواع توالت می باشد که نسبت به مواد دیگر از کیفیت بالاتری برخوردار است.

نکته: هرچه ضخامت سرامیک لعابی در توالت فرنگی بیشتر باشد علاوه بر افزایش استحکام و طول عمر آن موجب کارکرد بهتر و جلوگیری از گرفتگی لوله‌ها می‌شود.

 

 

3. نوع سیستم تخلیه

نوع سیستم تخلیه از دیگر نکاتی است که موقع خرید بسیار حائز اهمیت می باشد. اهمیت این موضوع را در هنگام شب و میزان صدایی که در هنگام تخلیه توالت فرنگی تولید می شود و نیز در هنگام نظافت توالت و میزان آلودگی هایی که دیواره آن باقی مانده و همچنین هنگام توجه به میزان آب مصرفی در فرآیند تخلیه، در می یابید. انواع سیستم تخلیه شامل گردابی، ریزش یا واش دان، واترجت و توربوجت می باشد که از میان آنها سیستم تخلیه توربوجت تازه ترین و بهترین روش در سیستم تخلیه آب محسوب می شود.

 

4. میزان قدرت سیفون

میزان قدرت سیفون یکی از مهمترین قسمتهای یک توالت فرنگی است که توجه به آن در راهنمای خرید توالت فرنگی اشاره شده است. سیفون بعضی از توالت فرنگی ها آب را با فشار بالا و به صورت مکشی به فاضلاب می برند. اما بعضی دیگر کاسه توالت را به صورت چرخشی و با فشار مشخصی تخلیه می کنند و برای توالت های خانگی مناسب تر می باشند.

 

انواع توالت فرنگی

 

5. شکل کاسه توالت فرنگی

کاسه توالت های فرنگی اشکال مختلفی دارند، دایره ای، مستطیل و بیضی. توالت فرنگی با کاسه ی گرد جای کمتری را می گیرد اما در عوض کاسه های بیضی برای نشستن راحت ترند و کمتر کثیف می شوند.

 

6. چگونگی باز و بسته شدن درب توالت فرنگی

نحوه باز و بسته شدن درب توالت فرنگی از دیگر نکاتی که باید در نظر بگیرید. درب توالت فرنگی در دو حالت معمولی و آرام بند وجود دارد. در مدل معمولی درب سریع و بدن مکث بسته می شود ولی در مدل آرام بند درب به صورت آهسته و آرام بسته می شود و صدای کمتری تولید می کند. بهترین انتخاب درب توالت فرنگی نوع آرام بند است زیرا بسته شدن سریع درب توالت فرنگی باعث ایجاد صدای نامطلوبی می شود که به ویژه در سکوت شب این صدا آزار دهنده خواهد بود و علاوه بر آن بسته شدن ناگهانی درب توالت فرنگی ممکن است باعث به وجود آمدن ترک و یا شکستگی در لبه های توالت فرنگی شود.

 

7. پایه توالت فرنگی

پایه توالت فرنگی از دیگر نکاتی است باید به آن توجه کنید زیرا یک توالت فرنگی با پایه استاندارد و مناسب نقش مهمی در تأمین سلامت و راحتی افراد دارد و حتی افراد قد بلند و مسن نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند بدون اینکه درکمر و زانوهایشان دچار آزار و اذیت شوند. معمولا پایه استاندارد 40 سانتی متر است.

 

8. رنگ توالت فرنگی

اکثر مردم توالت فرنگی را رنگ سفید می شناسند اما چند سالی است که در برخی از شرکت های اروپایی توالت ها با رنگ های مختلف تولید می شوند. طراحی و رنگ از نکاتی است که باید افراد در هنگام خرید به آن توجه کنند ولی بهتر است این نکته را نیز در نظر بگیرند که توالت های رنگی شاید مد و برای افراد جذاب باشند ولی مطمئنا بعد از چند سال از مد افتاده و دیگر در نظر آنها جذابیت و زیبایی اولیه را ندارد. سفید تنها رنگی است که هرگز از مد خارج نمی شود و همچنان زیبا می ماند.

فرم ثبت نظرات کاربران

گزینه های ستاره دار (*) را تکمیل کنید

ارسال پیام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه الکترونیکی عضو شوید
عضویت شما در خبرنامه با موفقیت انجام شد
شما قبلا عضو خبرنامه شده اید

ارتباط با ما

تلفن : 88617235 021

همراه : 87 61 107 0912 ( مؤمنی )

آدرس : تهران - ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی - نرسیده به کوچه اتحاد - پلاک 52 - فروشگاه صدف

ایمیل : info[at]bloomis-co.com